Infogesprek voor baan als precentatrise,raad gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door FreeWilly8, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Hallo allemaal,

ik zag in de krant een advertentie: kan jij presentaties geven? Leuk team zoekt versterking. Ben je een doorzetter die wil presteren en heb je een auto, bel dan........

Ik heb dus gebeld en gevraagd hoe en wat. Ik kon het allemaal niet zo goed verstaan, maar het ging om het presenteren van hele dure machines aan bedrijven en volgens mij ook rijke particulieren. Die machines moet je dan dus ook aan hun verkopen. Voor je begint krijg je een vierdaagse opleiding zodat je weet wat je verkoopt en leer je ook wat gespreks en verkooptechnieken.
    Nu wil ik graag wat raadgevingen over waar ik op moet letten en wat ik moet vragen. Want welke risico's loop ik? Stel dat ik meer kwijt ben aan reiskosten dan ik verdien. Want, hoe meer je verkoopt, hoe meer je verdient.

Ik heb maandag een gesprek waarin ik uitleg krijg. Ik ben heel benieuwd en ik wil heel graag werk. Het lijkt me ook wel leuk. Maar ik wil niet ergens zomaar ineens aan vastzitten of voor mezelf een kuil graven als ik iets onderteken ofzo.

Het klinkt allemaal een beetje vaag. Mijn man en vader zeiden: hmmm, ik weet niet of je dat wel kunt vertrouwen. Ik weet het zelf ook niet. Dus vandaar: wat moet ik vragen, waar moet ik op letten?

2. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik zou zeggen: trek wat leuks aan en blijf jezelf! Zet een blij gezicht op, zeg geen domme dingen en laat ze een poepie ruiken!

enne als je binnenkort op tv komt wel naar ons zwaaien natuurlijk en geen poeha krijgen!

(als je iets niet vertrouwd: nergens tekenen, niks betalen en lekker weer naar huis gaan en lachen om een nieuwe ervaring!)

3. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ps: precentatrise moet zijn presentatrice
    (pas op voor de spelling-nazi's!)

4. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Misschien kun je googlen op 'vertegenwoordiger' want zo klinkt het. Succes!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    pff moeilijk hoor.

Persoonlijk denk ik dat het iets pyramide vormigs is.

Zo van je start met dat en dat en als je zoveel verkocht hebt en je hebt een bepaald aantal klanten en je haalt een bepaald aantal nieuwe verkopers binnen, dan ga je een trapje hoger en dan pas begint het werken rendabel te worden.

Maar goed je kunt je altijd laten informeren toch, zolang je maar niets hoeft te betalen, b.v je 4 daagse curcus ofzo.
    Je hoeft tenslotte niet iets aan een a.s baas te betalen om een baan te krijgen en in mijn ogen dus ook geen curcuskosten.

Ik sluit me dus aan bij je man en vader ;)

Groetjes Anita

6. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik denk niet dat ze ermee op tv komt hoor, wat ik uit het verhaal opmaak is het meer de verkoop kant van presentatie's geven dan de tv kant :)
    Tenzij ze natuurlijk via de tv gaat verkopen.

Groetjes Anita

7. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    oh jee, als het maar geen belspelletjes zijn!

8. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Uhhmmm...Loopy..Ik geloof niet dat het om een baan bij de tv gaat... :D
    Wel goed lezen he.. ;) ha ha..

9. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Niet op tv, maar aan bedrijven en e.v. particulieren. Je zit dus gewoon met de klanten om de tafel.
    Geen belgedoe. Er worden gesprekken gepland op het hoofdkantoor en die gesprekken worden door de precentatrices/presentators gevoerd. Ik dacht dus ook dat de klanten door het bedrijf zelf worden geworven, dus je niet een eigen klantenkring op te bouwen (pyramidesysteem). Maar is idd een goed punt om ff te vragen.

10. hi freewilly8
    tja als je zegt hoe meer je verkoopt hoe meer je verdient (no cure no pay) dan heb je waarschijnlijk geen basissalaris. dus je hebt geen vaste inkomen. ik weet niet of je dat vervelend vind?
    dus in het begin zal je reiskosten hoger liggen als je inkomsten.
    succes!

11. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Persoonlijk vind ik dat het een nogal vage omschrijving is wat betreft je werkzaamheden. Waarom zou jij op zo`n vaag omschreven functie van verkoopmedewerker willen reageren waarbij je salaris niet vast staat? Ik zou zeggen kijk eens in "de Toren" daar staan genoeg vacatures in m.b.t. verkoopmedewerkers waarbij het salaris wel vast staat.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Klinkt inderdaad als een pyramidesysteem. Maar goed, je kunt toch altijd eens gaan kijken.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En nog maar los van het werk en de opbrengsten voor jou ... zou je je kunnen afvragen of het product goed is. Sta je erachter of is het vooral gebakken lucht?

Persoonlijk lijkt het me helemaal niets, veel te vaag, geen zekerheid, sluit me dus aan bij je man en pa. Wens je wel succes met verder zoeken!

Een vriend van me heeft (lang geleden tijdens studie) stofzuigers verkocht ... nou ja verkocht ... hij heeft het een week gedaan, voelde heel slecht want stond niet achter het product en was er ook niet zo goed in. Hij heeft één iemand weten te overtuigen en dat was geloof ik zn broer :)

14. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Vraag idd wat je basissalaris is. Je zal dan waarschijnlijk op provisiebasis werken.

15. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Kortgezegt komt het hier op neer:

- Basissalares vanaf 60 gesprekken pm, anders alleen een salaris als je wat verkoopt
    - Product is een soort van multifunctionele stofzuiger, wel echt een goed product
    - Reiskostenvergoeding krijg je wel
    - Je verzorgt zelf je klanten (je vraagt nieuwe adressen aan mensen bij wie je al net gepresenteerd hebt)

...Tsjah...

16. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    als het met zo een comissie systeem is zou ik er niet eens aan beginnen.
    60 klanten per maand lijkt me echt veel om iets aan te kunnen verkopen hoeveel bedrijven zijn er die een multifunctionele" stofzuiger kunnen gebruiken" als het geen grote markt is is 60 echt wel heel veel.
    en volgens mij is het zoals eerder al werd gezegd een pyramide systeem.

17. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Gaat het om de Kirby?

18. April

April Actief lid

27 sep 2007
    357
    0
    0
    - Product is een soort van multifunctionele stofzuiger, wel echt een goed product

Pfff, hier vast een potentiele klant, woon in huis met een loslopend (lees: keutelend) konijn :)

Kan het ook de afwas doen, boodschapjes en koken? ;)

Het moet je maar liggen zo'n baan, succes in elk geval!

19. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik zeg: 'niet doen'.

Alles waarbij je eerst iets moet verkopen voordat je iets verdient: met een grote boog omheen lopen!

groet
    Amber

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik moest ook meteen aan de Kirby denken...

Dit soort dingen moet je echt liggen, en je moet geen medelijden met je potentiele klanten hebben, want meestal liggen de prijzen behoorlijk hoog van dit soor aparaten (helemaal als het de Kirby is). Als je medelijden krijgt dan wil je niet meer verkopen en je MOET verkopen want anders geen geld.
    En 60afspraken in de maand is echt veel!

Deel Deze Pagina