Ik wil voor mijn (oudste) kinderen (resp. 5 en 7 jaar) de komende feestdagen spelletjes kopen. Ze vinden het de laatste tijd erg gezellig om gezelschapsspellen te doen. Wat vinden jullie leuke aanraders?
Ik vond spelletjes leuk waar is iets bij op moest bouwen: - muizenval - spookslot - ezeltje strekje Of bijv. - Lawine - Kindermonoplie - Cluedo - malle mollen kijk anders hier eens op! Ook handig omdat er bij staat voor welke leeftijd het is! http://www.snelspel.nl/bordspellen.html
Je kan natuurlijk het aangename combineren met het leerzame... en spelletjes kopen zoals: Rummikub (letters en cijfers) Scrabble
De grote favoriet bij de kinderen op de school waar ik werk is: Betoverde Doolhof. En ik moet toegeven...die IS ook leuk! En je kan het al vanaf 2 personen spelen. Kunnen ze het dus ook met elkaar spelen.
De oudste van ons (7 jaar) speelt graag junior scrabble en my first triominos en Disney monopoly. Maar ook de grote spellendoos (200 spellen van Bart Smit) met mens erger je niet, dammen en ganzenbord vindt ze leuk. Dit jaar op haar sintverlanglijstje staan: wie is het, my first rummicub, ra ra wat ben ik? Ben benieuwd welke ze krijgt van Sint Hier ook allemaal gek van bordspellen!
een spel wat ze bij ons op de nso erg leuk vinden jakiebak kippekak super leuk spel en stimulerend voor het geheugen..! maybe een tip
hai, ik heb juist mn nichtje van 6 en 7 te logeren gehad en we hebben de hele tijd 3 spelletjes gespeeld: Twister Monopolie junior rummicub junior (heb je diverse varianten, wij hebben de disney, die heeft een bord waar de steentjes op moeten, soort van matchen, echt leuk voor die leeftijd!) gr, Taliaa ps als je budget niet zo ruim is: wij hebben de spelletjes ook 2e hands gekocht, niks mis mee
Even een vraagje hier: Ik ben op zoek naar een bepaald spelletje. Je kon het met 2 personen spelen, iedere persoon had een soort standaartje met 3 paaltjes waar per paaltje 3 blokjes op zaten. Volgens mij in geeld rood en blauw en met nummers erop. Je legde dan een kaartje in het midden met een voorbeeld hoe de blokjes om te paaltjes moesten zitten. Dit moest je dan zo voor elkaar krijgen zonder blokjes op de tafel te leggen (dus alleen de andere paaltjes gebruiken om ze kwijt te kunnen) Het klinkt misschien vaag, maar misschien is er iemand die het kent.
laatst met de kinderen van een vriendin (5 en 7) Kolonisten van Catan voor kinderen gespeeld, heel leuk!
Op bso waar ik werk spelen de kids van 5-7 graag: Uno (moderne versie van pesten) Betoverd doolhof Koetje boe Dora kaartspel En nog wat waarvan ik de naam niet zo snel weet. Hoop dat je er wat aan hebt!
Jenga! Dat is zo'n toren van blokjes waarbij je er om de beurt een blokje uit moet halen om hem vervolgens boven op de toren te leggen. Blijft een leuk spel! (voor alle leeftijden!)
wat ben ik ? is een heel leuk spel om met zowel wijnig als veel mensen te spelen en rumikub (maar ik weet niet of dat nog te moeilijk is) xx