hoe denk je dat mensen jou zien??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 15 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik denk dat ik overkom als een echte bitch, puur door mijn uitstraling, maar ik ben echt heel lief :D

2. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

hihi ik maak wat kaas af hier hoor :p nee idd maar goed het is inderdaad een bekend vooroordeel maar eigenlijk is het hier in de buurt helaas waar, ik zeg regelmatig hoi ze zeggen nooit hoi terug, als ik een praatje maak met een moslime vrouw van de PSZ verstaat ze de helft niet terwijl ze al jaren in NL woont, als er iets getekend moet worden of geregeld voor de kleine dan moet haar man komen. Dat sterkt helaas dat vooroordeel :(

Echter ik blijf proberen met hoi zeggen en praatje maken, lekker volhoudend haha

Over mezelf;

ik denk dat mensen me vrij hard vinden, streng, ik heb een harde stem, kan vrij kort zijn en ben heel erg nuchter, dat bij elkaar kan vrij bitchy overkomen, echter als je de moeite doet om mij te leren kennen zie je ook wel een andere kant, die heel lief, geduldig en zachtaardig is. Dus het is maar net wie er moeite wil doen, alhoewel je niet zoveel moeite hoeft te doen hoor, ik ben vaak ook wel vrij open, hoi zeggen, praatje houden e.d. Dus de bitchy is puur waar ik mensen niet echt ken of wil kennen :p

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Onvolwassen.
    Elke maand een andere haarkleur, (te) vrolijk.

Maar van binnen ben ik juist best serieus, lief en onzeker.

4. Bij jou ben ik het er helemaal mee eens! Het is echt al heeeeel lang geleden, maar ik kan me herinneren dat wij het een keer niet eens waren bij een bepaalde discussie, en dat ik je toen zag als een superslanke en strenge vrouw. Later merkte ik op dat ik je best regelmatig bij afval- of grote-maten-topics zag, en ging ik je steeds leuker vinden :) En toen we het laatst zo lekker eens waren in het wat-laat-jij-je-man-liever-niet-doen-in-het-huishouden-topic vond ik je helemaal leuk :p

Wel leuk om te lezen van iedereen!

Bij mij denk ik dat mensen me toch vaak wel zien als een kutwijf, omdat ik, als ik ergens écht achter sta, met honderdduizend argumenten kom om te bewijzen dat ík gelijk heb, en ik kan een ander zijn/haar mening daarbij best afkraken (met goeie argumenten, maar dat terzijde :p).

Ook op straat denk ik dat mensen me als een beetje 'eng' zien, ik krijg toch nog best vaak de stempel 'gothic', hoewel ik echt al láng niet zo alternatief meer ben als een aantal jaar geleden. Wel nog veel donkere kleding, piercings, zwart lijntje onder mn ogen (maar wie heeft dat niet tegenwoordig)..

Toch ben ik wel heel lief hoor, en vréselijk zorgzaam. Ik kan nachten wakker liggen als ik hier een topic lees van iemand die het moeilijk heeft, om wat voor reden dan ook, en probeer altijd maar iets te bedenken wat diegene kan helpen. Kan ik niets verzinnen, dan moet ik toch altijd even een bericht achterlaten om diegene sterkte te wensen oid. Achter m'n grote bek zit een ongeloooooflijk onzeker persoon. Ik betrek dingen te snel op mezelf, vind het moeilijk dingen los van elkaar te zien. Zoals ik net al zei, ik heb vaak een behoorlijk duidelijke mening in discussies :), maar soms durf ik een topic niet eens meer te openen omdat ik bang ben dat er een reactie op mijn reactie is gekomen, die me zal kwetsen ;)

5. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Het valt me wel op dat veel meiden denken dat ze anders overkomen dan dat ze zijn. Ik heb dat zelf totaal niet. Hoe komt dat denken jullie? Heb je dan een soort van muur om je heen, ben je bang dat je gekwetst wordt als je je kwetsbaar opstelt? Of is er een andere reden?
    Ben gewoon nieuwsgierig:)

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Een arrogante chagrijn!
    Dat weet ik omdat een collega dat over me heeft gezegd... Thanx trut :D
    Het komt dus door mijn uitstraling, mijn mond zit schijnbaar op de kop want ik kijk altijd chagrijnig en boos. Maar hey, zo zit m'n gezicht wel lekker, dus boeiend.
    De keren dat ik tijdens het uitgaan heb moeten horen: "ben je kwaad ofzo?" zijn niet meer op twee handen te tellen.

Verder hebben mensen door de naam van onze dochter eens gezegd: echt iets voor jullie, het verbaast me niks!
    Nu weet ik niet of het een hele aparte naam is, al komt ie volgens mij niet vaak voor (en één of twee keer hier op het forum?). Anyway, misschien zien mensen mij als iemand die een tikkeltje apart of anders is...

Wat klopt er van?
    Nou ik ben in elk geval geen chagrijnige k*ttekop :D Als er iemand van lachen houdt dan ben ik het wel. Arrogant ben ik ook niet, wel een beetje gereserveerd. Ik laat mensen niet snel toe.
    Apart? Mwah... denk het niet, al volg ik ook niet klakkeloos trends bijvoorbeeld, meestal geef ik er m'n eigen draai aan, doe ik er wel aan mee maar dan nét iets anders.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha de eerste keer dat iemand me leuk vind omdat ik wat voller ben :p :D

(geintje ik snap wel wat je bedoeld) het maakt je menselijker zeg maar.

Ik denk dat mensen zoiezo snel "onder de indruk" zijn omdat ik best wel lang ben (183 cm) dus niet iemand die je over het hoofd ziet zeg maar..

Bij mijn man hebben ze dat ook snel, die heeft ook een grote waffel maar klein hartje...

Maar wel leuk om te horen van je meid!!

8. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik denk dat mensen hier op het forum me nogal onzeker en perfectionistisch vinden en misschien ook een kletskous, want ik pen nogal wat op ;). Misschien vinden ze ook wel dat ik soms een stevige mening heb? Of misschien val ik juist helemaal niet op... ik weet het eigenlijk niet.

In de echte wereld denken mensen vaak dat ik een beetje bozig ben, maar vaak is dat gewoon mijn gezicht. Ik heb volgens mij best strenge ogen. Ik kan ook nogal geremd zijn als ik me niet gemakkelijk voel. Dus dat maakt dat mensen me vaak een beetje op afstand houden tot ze me een keer echt meemaken... en dan hoor ik dat ze niet verwacht hadden dat ik gezellig was (uhmm... dank je..:)). Veel mensen denken dat ik meer zelfvertrouwen heb dan ik echt heb. Sommige mensen vinden me arrogant. Veel mensen vinden me erg intelligent maar niet erg slim.

Ik vind het wel jammer, ik zou best zo'n blozende blije vrouw willen zijn waar iedereen op afstapt. Ik heb vroeger zelfs met kralen onder mijn wang geslapen om kuiltjes te kweken :D.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hihi kralen onder je wang om kuiltjes te kweken, die heb ik nog nooit gehoord.

Zo op het forum ben je in elk geval wel iemand met een eigen mening dat vind ik juist leuk, liever iemand die het niet met me eens is als iemand die zegt dat ze dat wel is maar ondertussen anders denkt, dat noem ik een schaap LOL als je anders denkt mag je dat gerust zeggen toch, das juist een leuke eigenschap..

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Bijdehand, slim, carrieregericht, harde tante met haar woordje klaar. Ik zou best wat zachter over willen komen maar de woorden vliegen me soms sneller de mond uit dan mijn verstand bij kan benen :D

11. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Ik denk dat dat het wel vaak is. Ik ben enorm gepest toen ik jong was (echt tot arm breken aan toe) en sindsdien vind ik mensen stom tot ik ze beter leer kennen. (Ik weet het, verschrikkelijk fout, maar als ik je niet ken ben je dus bijvoorbaat niet leuk. Gelukkig kan ik ook vaak in 5 seconden van mening veranderen, omdat iemand leuk lacht of iets liefs doet. Het vervelende is wel dat ik wél wil dat iedereen mij leuk vind. :)) Maar ik weet niet of dat bij de anderen ook is, hoor. En iedereen die gepest is heeft die rotinstelling van mij.

12. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Vind ik juist helemaal niet... ik vind je vaak doordacht en zorgzaam overkomen. Iemand die veel heeft meegemaakt maar er sterker uitgekomen is.

Ook helemaal niet, ik lig vaak in een deuk om je opmerkingen omdat ze soms lekker scherp zijn en daardoor heel grappig. Je kan vaak fijn relativeren.

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    zilvervosje; ik vind jou leuk op het forum ;)
    Je geeft duidelijk je eigen mening, en hoewel die soms uitgesproken is breng je 'm wel op een prettige manier. Ik mag dat wel en bovendien ben ik het ook nog eens vaak met je eens. Je schrijft met humor en door de foto's van je huis denk ik nog meer dat je echt een gezellige meid bent!

Ik ben weleens benieuwd of mensen zich anders voordoen op het forum dan ze in werkelijkheid zijn..?
    Heb ik dus zelf wel, al bedoel ik het niet verkeerd. Lang leve het anonieme WWW, ik verkondig hier sneller m'n ongezouten mening dan dat ik dat in real life zou doen... but I'm working on it ;)

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Op het eerste gezicht ben ik wat moeilijk benaderbaar; trek nogal een muur op bij vreemden. Daarom denken mensen vaak ook dat ik uit de hoogte ben, maar dat blijkt na verloop van tijd absoluut niet het geval. Ik ben gewoon erg onzeker en dat uit zich in 'kat-uit-de-boom-kijk-gedrag', wat helaas vaak op de verkeerde manier wordt geinterpreteerd :)
    Mensen die me leren kennen zeggen vaak al vrij snel dat ik zo lief ben. Kan me daar nog steeds niets bij voorstellen, maar ook na langere tijd houden ze dat vol... :)
    Meest verrassende aan mij/wat ik doe: fotograferen. Vaak verwachten mensen dat bij spontanere, wat meer uitbundige mensen sneller, denk ik, en ik ben juist vrij teruggetrokken en bescheiden, maar ik weet wel dat ik mooie plaatjes kan schieten en dat doe ik dus ook erg graag. Toen ik gefotografeerd had op de bruiloft van vrienden hoorde ik later echt heel vaak dat mensen zo verbaasd waren dat ik dat zo goed kon. Wel grappig, zo'n verrassingseffect.

EDIT ik heb geen idee hoe ik hier overkom, maar ik ben hier wel gewoon mezelf. Ik kies er hooguit soms voor om gewoon maar niet te reageren in topics, omdat ik geen zin heb in aanvaringen. Die blijven me namelijk altijd nog lang dwarszitten en dat vind ik onzin. Tis maar een forum, tenslotte, ook al zit ik hier wel veel :p

15. fafje

fafje Niet meer actief

ik vraag me dat eigenlijk heel erg af, sinds ik moeder ben..of mensen me dan ook anders zien ineens...Voor mn zoontje was ik al snel "kapsones, te direct, koel" maar ook " spontaan, ,lief serieus, gezellig"

Ik hoor wel van mn vriendinnen dat ze me altijd als een moedertype hebben gezien, maar wat voor 1...mn kleding is basic vrouwelijk, van harembroeken, tot tuniekjes, leggings, skinnys, jurkjes, slippers, laarzen, pumps, etc etc...haren standaard los of knot, niet echt een onwijs uitegsproken stijl, hou ik niet van

16. danip

danip Niet meer actief

Hoe mensen hier op het forum zien heb kan ik me echt geen voorstelling maken. Volgens mij vrij rustig, en niet te direct/hard.

In real life denk ik dat ik vrolijk, chaotisch, aardig en spontaan overkom. En dat klopt ook wel ;)

17. Anice

Anice Niet meer actief

De mensen die me niet persoonlijk kennen zien mij als een typisch geval van verwende expat vrouw die het "druk" heeft met lunches, koffie ochtenden, uitstapjes en shoppen en die niet verder kijkt dan haar eigen wereldje. Vooral de mensen in NL hebben dit vooroordeel merk ik. De mensen die me wel persoonlijk kennen vinden me, behulpzaam, sociaal, een lieve moeder en goede echtgenoot ;) en ik weet terdege wel wat zich allemaal in de wereld afspeelt. Ik ben wel iemand die bij een eerste ontmoeting de kat uit de boom kijkt en zeker niet spontaan (ik haat dat woord) dus daarom lijkt het misschien ook wel dat ik vaak wat afstandelijk overkom wat sommige mensen weer opvatten als arrogant. Vroeger kon ik me echt druk om maken hoe anderen over mij dachten maar hoe hoe ouder ik word merk ik dat het me niet zo veel meer uitmaakt.

18. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

19. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Jeetje, wat heftig zeg. Dan kan ik me voorstellen dat je zo'n houding aanneemt. Gelukkig kun je wel snel van mening veranderen. Het zou zo'n zonde zijn als je hierdoor niemand meer toelaat.

20. noukie89

noukie89 Niet meer actief

ik denk dat mensen die mij niet kennen mij maar een brutaal op dondertje vinden

mensen die mij kennen
    zullen mij van mij vinden
    druk
    eigenwijs
    begripvol
    kan goed luisteren
    soms een zeikerd

Deel Deze Pagina