Ik vind het lastig om een mening te hebben over mijn eigen naam. Hij voelt zo normaal voor me dat ik er eigenlijk niet echt iets van vind. Ik ben wel blij met de stijl die m'n ouders hebben gekozen. Ik vond het als kind soms jammer dat hij redelijk vaak voorkomt, al heb ik nooit een klasgenoot getroffen met dezelfde naam. En ik moet soms wel lachen als ik de mening van anderen over de naam hoor die niet weten dat ik zo heet, dat ze het heel erg bij een bepaald type vinden passen waar ik mezelf absoluut niet in herken.
Ik vind mijn naam wel oké, goed uit te spreken en te schrijven ook. Mijn moeder twijfelde tussen Ashley en mijn naam, ik ben er blij mee want ik vind mijn naam leuker dan Ashley.
Ik vind mijn naam prima. Niet fantastisch maar zeker niet lelijk. Het is ook een hele gewone naam. Als kind wilde ik altijd graag Carolien heten. Vraag me niet waarom Mijn dochter roept nu dat ze graag Christina had willen heten, haha, erfelijk iets zeker.
ik ben wel echt blij met mijn naam. T is geen onbekende naam maar ook geen veel gebruikte. En t valt beetje in de categorie van : Kirsten Chantal Priscilla Jessica. Ik ben der dan ook druk mee bezig dat ik een goede naam kies voor ons zoontje niet te plat niet te oudbollig maar ook niet te bijzonder of raar gespeld.
Ik heb een -je naam. Met mijn naam zelf is niks mis, prima naam, maar dat jan en alleman mij ongevraagd bij het eerste deel van mijn naam noemt 'omdat ik al zo'n grote meid ben" vindt ik wel rete irritant
Je heet Robijntje maar ze noemen je Robijn (gezien je nick)? Heb zelf geen -tje naam maar kan me voorstellen dat het vervelend is als mensen het ongevraagd af gaan korten.
Ik heb een naam de vrij populair was in '80 - '90. Ik vind het wel een standaard naam, niets bijzonders. Wel een leuke betekenis die goed bij mij past. Mijn ouders hadden eerst een andere naam bedacht (toen ook populair, maar die ik zelf echt helemaal niets vind). Gelukkig besloten ze een week voor mijn geboorte mij toch last-minute anders te noemen Ben blij dat mijn moeder toch nog even die ingeving kreeg haha. Mijn nichtje van 1 jaar jonger heeft nu de naam gekregen die mijn ouders eerst hadden
Ik vond als kind en puber m'n naam vreselijk. Het rijmt op k u t, t r u t etc Nu is het oké... Maar mooi is anders.
Ik vind mijn naam echt verschrikkelijk. Ik heb een koeiennaam nu woon ik ook nog op een boerderij en ben hier vroeger dan ook erg mee gepest
Heb een prima naam, nooit problemen of een hekel aan gehad. Maar had ik zelf mogen kiezen dan had ik mijn eerste en tweede naam liever omgedraaid
Ik vind mijn naam echt vreselijk (Joyce). Mijn ouders vonden deze naam “gewoon” mooi. En ja, ik had graag een andere naam gehad. Maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat nu bij me past. Een naam als Carlijn of Charlotte misschien?
Ik ben heel blij met mijn naam. Het is een mooie, klassieke naam, maar niet heel doorsnee, maar ook niet heel uniek. Ik moet hem wel regelmatig spellen en mensen noemen me ook wel eens bij de naam die op de mijne lijkt, maar gangbaarder is, maar dat vind ik geen ramp.
Ik heb twee heel aparte namen. 1e naam ben ik nog nooit een naamgenoot van tegengekomen, ook online niet (al zullen ze vast ergens bestaan houd ik me nog altijd voor) en de tweede naam is welliswaar nét iets minder apart, maar kwam -dacht ik- voornamelijk bij mannen voor. Ik was dan ook blij om 'm hier laatst te zien voor een meisje. Vroeger baalde ik enorm van m'n naam. De naam op zich vond ik altijd al ok, maar het feit dat het zo "apart" was minder. Nog steeds vind ik het soms lastig als ik voor de 145765433211000e keer hoor "wat een aparte naam zeg". Nee, je meent het... Overigens heeft mijn man ook een erg aparte naam. Voor onze dochters hebben we dan ook bewust naam gekozen die we mooi vonden en niet gekeken naar het "bijzonderheidsgehalte". Ik denk namelijk, en spreek ook uit ervaring, dat dat lastiger is voor een kind dan het hebben van een "standaard naam".
Ik ben echt zó benieuwd naar jouw voornaam! Tweede naam weet ik nu door een ander topic en vind ik een leuke naam
Bij jou denk ik (mede door je nickname) aan Elisabeth en dat mensen je wel eens aanspreken als Liesbeth. (gangbaarder) Zit ik in de buurt?
Ik vind mijn naam prima. Wel wat aan de lange kant met drie lettergrepen. Het is een Franse klassieke naam. Vaak word hij afgekort en dat vind ik ook leuk. De afkorting is een bloem en klinkt vrolijk.