Hoe denk jij over merkkleding?

Discussie in 'De lounge' gestart door zwangerevrouw, 26 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunnygirl79

Sunnygirl79 Actief lid

11 jul 2018
    233
    63
    28
    Vrouw
    En mag ik weten waarom je vindt dat Timberland en Vingino heel anders zijn? Heb je het over smaak of vindt je de een stoer de ander netjes?
    Esprit vind ik goedkoper maar ook minder van kwaliteit en minder bijzonder. Dat vind ik ook van Zara-kleding.

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik ben maar gestopt met lezen op pagina 4 want van vele merken wist ik nog niet eens het bestaan.

Ik kijk wat ik leuk vind, ga na wat er in het budget past en dan koop ik het of laat het hangen.

Voor man is t andere koek want die kan alleen de broeken van PME aan en grote maten schoenen die in 1 winkel te vinden zijn in de buurt.

Kinderen lopen er tip top bij. Het gaat niet om de kleding zelf, het gaat om het combineren.

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ligt eraan wat je precies merkkleding noemt. The high end merken zoals Burberry, Prada etc worden hier absoluut niet gedragen maar dingen als Imps & Elfs, Petit Bateau, Noppies etc wel. Oh ik bedenk me net dat de jongste als newborn veel Ralph Lauren en Tommy Hilfiger had. Wel allemaal tweedehands. Overigens koop ik de Imps & Elfs ook vaak tweedehands. Wij hebben hier regelmatig een kinderkledingbeurs waar je echt wel goede koopjes kan scoren als je goed zoekt. Voor de oudste koop ik graag spijkerbroeken van S.Oliver omdat die zo mooi zitten en mooi blijven. Of dit echt merk merk is? Ik probeer het vooral betaalbaar te houden.

4. Janna

Janna Fanatiek lid

Net als zovelen koop ik wat ik leuk vind en niet afhankelijk van het merk. Soms vind ik merkkleding echt wel leuk, bijv. bepaalde jurkjes voor mijn dochter, maar heel veel merkkleding vind ik helemaal niet leuk. Is absoluut niet mijn smaak. En dan is het ook nog eens belachelijk duur.

Ik heb voor mijn dochter bepaalde richtlijnen in mijn hoofd van wat kledingstukken ongeveer mogen kosten. Voor een longsleeve rond 15 euro, broek tot 20 euro, jurkjes max 25 euro. Meer vind ik gewoon echt niet nodig en heb ik er niet voor over.

Jassen koop ik altijd in de sale en dan kom ik wel eens uit op merken. Zo heb ik vorige maand een zomerjas van Jottum met 70% korting gekocht. Hij was nu zo'n 55 euro. Dat vind ik dan een prima prijs voor een goede jas. Maar die nieuwprijs had ik er never nooit voor betaald.

Schoenen koop ik bij een degelijke schoenenwinkel. Dat vind ik wel belangrijk voor de voeten. Maar ik probeer het altijd onder de 100 euro per paar te houden.

Hopsatee en Nataly1972 vinden dit leuk.
  5. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.871
    5.146
    113
    Home
    yup het is echt irritant en dat vinden meerdere leden
    dus misschien kunnen jullie lekker elkaar berichten sturen via wat anders

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.871
    5.146
    113
    Home
    ik ben fan van flo maar is wel prijzig
    de jongste is bijna 4 dus nog niet echt veel eigen inbreng

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Waarom is Esprit een minder merk? Oprechte vraag.

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Jullie kunnen het ook gewoon negeren en er niet continue over doorgaan toch?

9. Sunnygirl79

Sunnygirl79 Actief lid

11 jul 2018
    233
    63
    28
    Vrouw
    Vergeleken met de andere merken die ik in hetzelfde rijtje noem, vind ik Esprit minder mooi en minder duur en minder bijzonder.

DastyQueen en Debaky vinden dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    Ze kunnen er ook gewoon mee kappen toch? Die kinderleeftijd zijn we inmiddels wel voorbij toch.
    Bovendien ga je er nu zelf over door.

Lavieenrose, NavyCrimson91, Eefje00 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.871
    5.146
    113
    Home
    waarom zou je er mee door willen gaan als velen zich eraan storen?

Eefje00 en suus1983 vinden dit leuk.
  12. maliro

maliro Niet meer actief

Ik geef niks om merken en let er ook niet op. Ik vind het al heel wat als de kinderen er leuk bij lopen (ze zijn beiden erg kritisch qua comfort en hebben duidelijke voorkeuren qua materiaal en kleur). Ik ben zelf niet zo goed in combineren

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik kan ook nooit slagen bij Esprit. Het is zo vormeloos, de kleuren pakken niet, het zit niet goed... er is altijd wel iets. Ik vind H&M en Zara in dat segment dan vele malen leuker.

DastyQueen vindt dit leuk.
  14. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.015
    2.374
    113
    Verzorgd er uit zien vind ik belangrijker dan merk. Ik geef niet graag veel geld uit aan kleding, ben dol op koopjesjagen. Wibra/zeeman/Terstall/zara slaag ik voor basis stukken van de kids.

Truien/jurkjes/rokjes etc maak ik voor de kinderen zelf. Sinds ik dat doe ben ik veel te kritisch op kleding in winkels en denk ik bij veel dingen dat kan ik beter tegen minder kosten. En altijd uniek. Mijn kinderen zijn wandelende reclameborden voor mijn mini handeltje ;)

Voor mijzelf ga ik graag naar zara of voor basisstukken als vestjes oid naar de primark. Tuurlijk vind ik de duurdere merken mooi, maar krijg echt een hartverzakking als ik dat moet uitgeven aan iets.

Marchella vindt dit leuk.
  15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Natuurlijk maar door er iedere keer over door gegaan word men toch weer getriggert om weer te reageren. Ik heb 1x wat gezegd, jullie gaan pagina's lang door. Maar goed :rolleyes:

Ysabella, lloorrtt, Lisa2 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Weet ik veel, misschien omdat jullie zo lekker happen? Werkelijk geen idee.

Waarom moeten jullie continue blijven herhalen dat jullie het irritant vinden en er dan nog samen over door discussieren? Zelfde type vraag.

Just let it go

Ysabella, lloorrtt, pietje1987 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.847
    113
    Pagina's? Over overdreven gesproken zeg.

Nescio, Anna009, Aszz en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Okidoki :D

Ysabella en lloorrtt vinden dit leuk.
  19. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Oké serieus, wat is dit voor inside jokes gedoe :confused: ik snap ook niet alle inside jokes en het is echt niet altijd grappig, maar iedereen herkent vast het gevoel van in een bepaalde 'flow' zitten qua humor en op het moment dat je bepaalde inside jokes hebt met mensen maak je die grapjes, ook waar anderen bij zijn. Wat is er nou zo erg aan? Het gebeurt wel eens vaker, maar echt niet in ieder topic en ik heb zeker 'normale' gesprekken gevoerd met de 'inside jokers'. Als je het niet grappig vindt is het makkelijk te negeren volgens mij.

20. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83

Sorry had er smiley achter moeten zetten maar deze was gewoon heel makkelijk in te koppen en ik ben beetje flauw :oops:

lloorrtt vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina