Hoe denken anderen over jullie manier van opvoeden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Cupido, 15 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Eigenlijk hebben we vooral geinteresseerde en kritische vragen gekregen. Hierbij moet ik wel melden dat in onze omgeving redelijk hetzelfde wordt opgevoed, en is er vrijwel altijd begrip voor elkaars argumenten.
    Door mijn ouders echter, ben ik wel vrij hard aan de tand gevoeld over het feit dat wij voor Thije de Rapleymethode hebben gebruikt: mijn broertje en ik zijn toch ook groot geworden met prutjes (geen potjes). Onze argumenten leken ze niet te willen horen....Dan niet; we hebben het een keer of 3 zeer uitgebreid uitgelegd, de 4e keer heb ik er een punt achter gezet. Klaar, zo doen wij het, en als Thije een keertje komt logeren doen jullie het lekker een dagje op jullie manier (de prutjes dan he!).
    Mijn schoonmoeder begrijpt niet dat wij nog steeds nauwelijks snoep en vettige happen geven en zowiezo erg bewust omgaan met eten. Maar echt commentaar krijgen we niet, tenminste, niet rechtstreeks....

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    ach hier hebben ook genoeg mensen een mening.....ik denk zeker dat mensen ons te voorzichtig vinden met onze kids. k hoorde bijv afgelopen weekend van mn zwager en schoonzus dat zij de hele zaterdagmiddag op pad zijn geweest met de kids, aansluitend uit eten en ze lagen dus een keertje om 20.30 op bed. geen punt zou je zeggen, maar de volgende dag vierde de oudste van 5 jr haar verjaardag. kortom wederom een hele drukke dag voor de kids.
    wij zouden dit bijvoorbeeld proberen te voorkomen. we merken dat zoveel drukke dingen achter elkaar onze kids echt slopen en k vind dat zielig als ze dan ma en di weer op het drukke kdv zitten (waar ze het overig prima naar hun zin hebben)
    wij vertellen ook wel gewoon dat we bepaalde dingen te druk vinden en plannen dat dus liever anders. zo kiezen wij ervoor dat wij eigenlijk op zondagavond altijd thuis zijn met de kids....zodat ze een rustige start naar de week kunnen maken. familie leden vinden dit wel eens raar, want ach....
    zo merkte mijn zwager dit weekend dus op van gelukkig dat de 2e zo makkelijk is want zo jullie eerste is nog steeds niet makkelijk. nah ja!! Onze oudste is even oud als haar nichtje (kind van betreffende zwager) en die heeft precies dezelfde peuterkuurtjes op zijn tijd. Dus volgens mij heeft ie het echt helemaal mis. zulke dingen vind ik best wel es vervelend!!

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

is natuurlijk niet altijd zo,

onze zoon was een huilbaby, dokter en alles erbij gehad en toen bleek dat hij 18 uur !!!! op een dag huilde,

we hebben alles gedaan, bakeren, laten huilen, niet laten halen, draagdoek ( draagdoek werkte dan weer wel)

in zijn eigen bed, in ons bed, etc etc,

na 6 weken zei het cb en de dokter, rust en regelmaat, dit minimaal 8 weken volhouden voor je resultaat zult zien.... maar ook dit hielp gewoon niet, na 5 weken zijn we opgehouden en hebben onze zoon alles zelf laten bepalen, en dit werkte perfect, het huilen werd een stuk minder hij werd steeds meer tevree,

dus het ligt ook maar net aan wat je kindje wil ;)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, mensen mogen het best apart vinden of hun wenkbrauwen optrekken. Doe ik zelf ook wel eens.
    Maar regelrechte opmerkingen en echt doorzeuren om hun gelijk te krijgen? Rot een eind op zeg....

Ik ben over beide zaken altijd erg open geweest: zowel de BV als de gebroken nachten. En ik moet zeggen: er zijn ook veel mensen die eerder hun wenkbrauwen ophaalden, die later bijtrokken en toch wel gingen zien dat wat wij deden, OK was voor Thirza. Die dus later zeiden: Dit was toch wel het beste.
    Ja, duh.... ;):cool:

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Wij zijn vroeger heel vrij opgevoed. We konden ons zelf zelfstandig ontwikkelen.

Het grappige is nu wel dat ik hetzelfde opvoed maar mijn moeder nu vindt dat ik soms te makkelijk ben, ha ha

Maar verder heb ik nog geen commentaar gehad.

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    echt commentaar niet, wel eens een 'goedbedoeld' advies waar ik niet op zit te wachten.

ik antwoord dan (naar mn broer, nog geen kind): jij krijgt straks je kans er een te verpesten, laat mij deze verpesten.

of naar man's oma (5kinderen): je hebt je kans 5x gehad om er een te verpesten, nu ben ik aan de beurt.

(wel met een lach, maar de boodschap komt wel over)

7. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Wat een onzin, zeg! Waarom zouden beide ouders niet mogen werken?! Mijn ouders werkten ook allebei (wat qua salaris niet noodzakelijk was) en ben niks tekort gekomen hoor..

En dat je je kindje hebt wakker gemaakt met oud & nieuw, ja dus? Serieus, sommige mensen..

Niks van aantrekken hoor!! Oh mijn baby moet nog geboren worden, dus kan er voor de rest (nog) niet over meepraten ;)

8. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Ik snap dat heel heel moeilijk is als mensen commentaar hebben.

1 tip: denk op dat soort momenten aan de 3 L-en
    (LEKKER LATEN LULLEN)

9. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Turlijk zijn er altijd uitzonderingen geen kindje is hetzelfde maar voor onze zoon werkt het wel.. En jij hebt geprobeerd en bij jullie werkt het niet.. Heel vervelend maar je hebt het wel geprobeerd. Vaak hebben mensen ook al een oordeel terwijl ze het zelf niet eens geprobeerd hebben.

En ik weet gewoon dat als ik mijn zoontje geen 3r geef het een drama wordt.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier krijg ik heel vaak commentaar van schoonzus. Ik kan er tegenwoordig goed tegen. Zij voedt haar kinderen vrij op en ik redelijk streng...

Ieder zijn ding natuurlijk ik heb respect voor haar manier maar zij niet voor de mijne en dat is wel jammer..

Vorige week nog een heftige discussie gehad met haar over te veel alcohol drinken in het bijzijn van je kinderen die je ook nog bed moet leggen. Ging er behoorlijk hard op, ook van mijn kant. Maar ik vond dat ik er iets van moest zeggen en zij stond lijnrecht tegenover mij...

11. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hahaha die is echt leuk :D En daar sluit ik me helemaal bij aan. Ik kan er (nog) niet helemaal over mee praten, maar al die ongevraagde en goed bedoelde adviezen pfff...

Deel Deze Pagina