Mijn kleine is 27 maart geboren. Ze is morgen 16 weken is dat al 4 maanden of moet ik wachten tot 27 juli?
Ik zou nog even wachten. Zelf zijn we begonnen met 4,5 maanden en dat stelde toen nog weiig voor. Waarschijnlijk zal je merken dat er hier voor- en tegenstander zijn van bijvoeden vanaf vier maanden. Er zijn ook ouders die vanaf 6 maanden gaan bijvoeden.
Bijvoeden kun je mee beginnen met 4 mnd, heel voorzichtig om te proberen. Ik ben zelf later begonnen, met 5 mnd en weer gestopt omdat zoontje krampjes kreeg en er nog niet aan toe was. Naar je kindje kijken dus, verschilt echt per kind.
Je kunt het best proberen. Wij zijn toen ook ongeveer begonnen... Liam had t snel onder de knie en wil ook elke dag ietsjes meer. Vanaf vandaag gaan de groente er "echt" in. Die gingen in het begin meer uit dan in de mond haha!
Bij de oudste met 4 maanden begonnen. Bij de andere twee met 6 maanden en vooral door middel van stukken (rapley).
18 weken is 4 maanden en het advies is om te starten tussen 4 en 6 maanden. 4 maanden is vroeg en meestal niet nodig.
nee klopt maar omdat op sommige sites staat 16 weken ben ik een beetje in de war ik ga toch nog even 2 weken wachten dan..de rede. is dat ze weer om de 2.5 uur komt voor voeding terwijl ze 4 uurtjes moet wachten eigenlijk
16 weken is 3,5 maand. 18 weken is 4 maanden. 18 weken is de ondergrens. Vaak is het dan nog helemaal niet nodig.
Hoe oud hij precies is staat in mn onderschrift, 4mnd en 3wkn? Van 27februari is hij. Geen last van krampjes gehad. Hier ook een honger-nekkie haha! Ik geef ook Forte met JBPM.
Ik denk het niet...haar darmpjes in ieder geval niet. Bijvoeding bij Flesvoeding De discussie 6mnd/4mnd kan ik nog begrijpen, maar starten voor de 4 maand lijkt me echt onverstandig.
Mijn mijn oudste dochter ben ik na 6 maanden begonnen en dat ging toen redelijk snel goed. Mijn jongste is ook een hongerig kindje en bij het cb raadde ze aan vanaf 4 maanden, dus ik was netjes begonnen met 4 maanden. Ze moest er niks van hebben! en nog steeds gaat het zeeer moeizaam. dus bij een eventuele derde, wacht ik zeker tot minimaal 6 maanden, al die rotzooi en dat geklungel hebben hier niks opgeleverd
ik ga het gewoon aankijken als ze er niks van moet hebben dan wacht ik er gewoon mee. Maar ze zeggen toch van als je pas vanaf 6 maanden begint dat ze dan juist allergieen kan krijgen. En ik heb zelf gluten intolerantie dus ben bang dat zij dan ook snel allergisch gaat zijn. ik ben al wel begonnen met rijstebloem dat gaat wel echt goed ze vind t lekker
Ik hoor zoveel verschillende dingen dat ik het even niet meer weet. Raden jullie mij aan om met 4 of met 6 maanden te beginnen met bijvoeden. . Ik heb best een lange baby van 7 kilo en volgende week is ze 4 maanden. Ik lees op inet dat de darmen nog niet helemaal gereed zijn voor vast voedsel maar waarom is dan toch besloten dat je al vanaf 4 maanden mag bijvoeden? En als het echt zo slecht was waarom deden onze ouders dat wel soms al eerder dan 4 maanden. Ik denk persoonlijk dat als je vanaf 4 maanden begint genoeg tijd heb om je baby te leren eten van een lepel want dat schijnt ook een hele klus te zijn. ben benieuwd hoe jullie erover denken
Hier bij de oudste met 4 maanden begonnen en bij de andere twee met 6 maanden. Dit voelde toen beter omdat ze in stukken hun eten zelf gingen eten en ik geen vloeibare substanties naar binnen hoefde te lepelen hihi. Was voor mij duidelijk dat ze er echt aan toe waren (redelijk goed rechtop kunnen zitten, zelf eten pakken, afsabbelen of happen en doorslikken). Hier dus ook nooit een probleem gehad met van een lepel eten want dat gingen ze pas weer later doen met oa yoghurt (ook zelf). Voelde voor ons heel goed het zo aan te pakken.
Ben bij J. met 4 maanden begonnen maar mocht het zo zijn dat deze kleine muis er pas met 6 maanden klaar voor is dan begin ik dan pas. Ieder kind is anders dus ik vind ook dat je naar je kind moet kijken en naar zijn/haar behoeftes. Je merkt gauw genoeg of ze er klaar voor zijn .
Bij mijn dochter met 4,5 maand begonnen, die at gelijk hele potjes weg. Was er echt aan toe. Bij zoon met 5 maanden begonnen, die kreeg erge krampen en vond het ook niet lekker. Gestopt, en met 6 maanden weer begonnen. Toen ging het wel goed, al heeft hij ook toen de eerste tijd nog wat krampjes gehad. Rijstebloem bij beide geprobeerd, kregen ze verstopping van. Fijne granen vanaf 6 maanden ging wel goed.