Hoe denken jullie erover bijvoeden vanaf 4 of 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Essie28, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Beginnen vanaf 4 of 6 maanden?

1. Vanaf 4 maanden beginnen te oefenen

2. Vanaf 6 maanden want dan leert ze het sneller

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    ik ben pas met6 maanden begonnen, zoontje had toen nog totaal geen interesse in meer voeding dan zn fles dus waarom zou je dan beginnen...
    en wat is de meer waarde om vast te gaan oefenen? of ze met 4 of 6 maanden gaan oefenen, t komende jaar is en blijft t toch een knoeiboel! :D

ik denk dat het voor ieder kind gewoon beter is om zolang mogelijk uit te stellen, ze moeten nog lang genoeg eten!

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.679
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik ben met 6 maanden begonnen ivm Veel krampen en zeer moeizame ontlasting. Ze had wel in 1x in de gaten Hoe ze van een lepeltje moest eten. Ze krijgt ook de vitaminen van een lepeltje dus dat had er ook misschien mee te maken.
    Het is mij opgevallen dat de een dit zegt en de ander dat. Cb en arts zij bij mij dat ik vroeg moest beginnen met bijvoeding omdat de ontlasting dan beter een makkelijker zou gaan. Het is dat ze nu lactulose krijgt want anders zit ze nog steeds verstopt.
    Kijk goed naar je kindje en als je het idee hebt dat ze er klaar voor is zou ik rustig aan proberen een hapje te geven. Lukt het niet... Jammer dan. Probeert je het een paar weken later nog een keer.

3. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
  4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wow rustig maar! Het is toch een logische opmerking?

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik ben met 4 maanden begonnen Ivm verborgen reflux. Ze smulde er gelijk van en het huilen werd een stuk minder. Fruit/groente is natuurlijk wat dikker en komt niet zo gauw meer terug uit de maag.

Een ieder moet het zelf weten. Doe je het omdat je het zelf zo leuk vind of voor de 4 maanden dan zou ik het afraden. Maar ja wie ben ik ;)

6. River Song

River Song Actief lid

23 jan 2013
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pas wanneer ze er aan toe zijn.
    Mijn 2 oudsten waren er veel sneller aan toe dan de jongste nu.

7. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsjongejonge....:$

Je opent vlak na elkaar een topic over precies hetzelfde, dat is dus dubbel.
    Je krijgt in dat andere topic net zo goed antwoorden op je vraag, daar had je dus geen poll voor hoeven openen.

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Zo zeg! Last van de warmte? ;)

Het feit "dat het wel goed moet zijn, want onze ouders deden het ook", is natuurlijk een drogreden. Vroegah werden kinderen ook los op de achterbank in een rieten mand vervoerd, maar tegenwoordig moeten kinderen in een maxi cosi vervoerd worden (en binnen enkele jaren moet zelfs de opvolgstoel achterwaarts i.v.m. veiligheid!). Dat argument geeft alleen maar aan dat tijden veranderen en men meer onderzoek doet naar veiligheid, etc.

Ik zou héél goed naar je kindje kijken. Soms kan er een medische reden zijn om eerder te beginnen met bijvoeding (allergieën, reflux, etc.) en soms is je kindje er al wat eerder aan toe. Het kijken naar je eten en het volgen van je lepel naar je mond is trouwens géén teken van "eraan toe zijn" ;) Kijk vooral goed naar of je kindje rechtop kan zitten, het verplaatsen van de kokhalsreflex, etc.

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Een flesweigeraar. Bij drie maanden begonnen. Ideaal!

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Ideaal?:(
    Dat lijkt me nou niet de beschrijving voor kinderdarmpjes die
    al zo jong iets moeten verteren waar ze nog niet aan toe zijn..

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het ook 3x gelezen om te kijken of ik het goed zag.

12. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Is een heel persoonlijke keuze. :)

Momenteel wordt aangeraden om pas rond 6 maanden te beginnen. Wij zijn een Rapley-gezin en zijn uiteindelijk met 5½ maand begonnen. Maar dus geen gepureerd voedsel maar meteen stukken die evetueel in een frietjes-vorm waren gesneden. Het bleek erg goed voor haar motoriek te zijn. Eten met een lepeltje is daar later vanzelf bij gekomen. Zelf, weliswaar, want ze wil niet dat ik haar voer! :D

Ze is nu 13 maanden en lepelt zelf een danoontje leeg als ik het danoontje voor haar vasthoud. ;)

13. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Ik kijk naar mijn kindje.
    J. was er aan toe toen ze 5,5 maand was, later door omstandigheden moest ze van de ka stoppen met bijvoeding en terug op alleen flesjes melk.
    met 10 maanden zijn we toen weer begonnen.

Misschien is dit tweede kindje er wel eerder aan toe of later, we zullen zien:)

14. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Nou van harte gefeliciteerd! Flesweigeren op die leeftijd is normaal, dan zou ik iig niet bedenken: laat ik eens lekker groente gaan geven! Zo'n dergelijk advies van een cb of huisarts is helemaal vet schande!

Maar goed, hij/zij leeft nog. Drama is het niet. Maar goedkeuren? Ideaal? Nee echt niet!

15. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Wat is er dan precies ideaal? Want ik neem aan dat de vaste voeding de melk niet verving op die leegtijd toch?

16. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik heb geen antwoord gegeven in je poll want hoewel ik pas bijvoeding/vaste voeding geef vanaf 6 mnd doe ik dit niet omdat ze dan sneller leert ( ook nooit van gehoord trouwens).

17. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0

Volgens mij zeggen ze nu juist dat je met 4 maanden kan beginnen omdat er is bewezen dat allergische reacties niet komen omdat je kinderen met 4 maanden bijvoeding geeft.....

18. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Pfff. Voor mij wel. Kindlief ging eindelijk poepen. Dus geen laxeermiddelen meer. De reflux werd minder dus ool daar geen medicijnen meer voor. Dus voor mijn kind is het ideaal.

19. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Uh nee.. Ze denken dat een kind hierdoor minder kans heeft op allergieën, maar dat ze 'niet komen' is wishfull thinking.

Deel Deze Pagina