Hoe denken jullie erover bijvoeden vanaf 4 of 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Essie28, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Beginnen vanaf 4 of 6 maanden?

1. Vanaf 4 maanden beginnen te oefenen

2. Vanaf 6 maanden want dan leert ze het sneller

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik ben met de 4 maanden begonnen. Ivm verborgen reflux was ze zeker tot de 2 maanden erg onrustig. Met friso comfort en medicatie was een hoop opgelost (ze kon eindelijk lachen!) en toen ik begon met vaste hapjes, 4 maanden dus, was ze helemaal niet meer te houden. Vooral de vers gemaakte appel/perenmoes was een feest. (Gewoon zoete appels koken in een laagje water, dat pureren en invriezen in blokjes) Ze at ook al vrij snel 100 gram weg.
    Ik maak de appelmoes voor haar nog steeds zelf en ze vindt het nog steeds erg lekker! Enige verschil is dat ik niets meer invries omdat ik het minder gebruik dan voorheen. De pan gaat nu ook gewoon schoon op :D t is dat de bodem niet eetbaar is.. ;)

2. uhuumau

uhuumau Actief lid

28 apr 2014
    152
    0
    0
    Mijn zoontje had ook veel last van oprispingen. Je hoorde het omhoog komen, soms slikte hij ff en hij kreeg vaak rooie ogen. Op het CB aangekaard en daar zeiden ze alleen: je geeft de juiste voeding ervoor, jbpm dus het zal wel zakken. Toen naar de huisarts geweest en die kon er ook niets aan zien... Maargoed, nu ik (net als jij) appel/peer/banaan maak, heb ik het niet weer gezien. Hij is er helemaal weg van.

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon had ernstig verborgen reflux en mijn eigen idee én dat van onze kinderarts was wachten tot 6 maanden. Hoe ouder het kind, des te sterker de spier van het klepje tussen maag en slokdarm. Mijn zoon had slokdarmontsteking gehad en zure melk die twee keer langs de slokdarm gaat is pijnlijk, zeer pijnlijk, maar zure brei die twee keer langs de slokdarm gaat is hel.

4. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    mijn kindje kan nog niet rechtop zitten. Haar hoofd kan ze ook.nog steeds niet heletijd omhoog houden. Wat ze al wel kan is draaien. Maar verder zit ze nu wel altijd met de handjes in haar mond en sabbelen smakken.

Maar mijn grootste reden waarom.ik al.met 4 mmaanden wil.beginnen is omdat ze dus heel vaak de fles wil. 6 flesjes per dag is best veel. En ze spuugt ook echt veel.

5. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    hay ken jou ook nog van de bevallingstopic. .maar jij bent dus met.3 maanden al begonnen. Hoorde dit ook van mn buur meisje en een collega dat t goed ging maar zelf zou ik t niet doen. Had jou kleine geen last van krampjes?

6. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Weet je wat ik zo irritant vind. Soieso dat iemand let op wat ik plaats. En dat jij voor mij gaat bepalen wat ik wel en niet moet openen.
    Daar heb je beheerders voor jij hoeft dat niet te zeggen.

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Waarom en volgens wie is dat veel dan? :)

Overigens: wat je beschrijft heeft verder niets met klaar zijn voor vaste voeding te maken, al wil Nestlé je dat nog zo graag wijsmaken..

8. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    en hoe vond ze t eten van een lepeltje?
    want ik geef mn kleine wel rijstebloem met een lepeltje maar dat vind ze maar niks. Ze wil gewoon haar fles. Hoelang duurde t bij jou voordat ze gewoon van een lepel kon eten.

9. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    volgens cb die zeggen dat ze teveel krijgt. Ze krijgt 180 cc..
    en ze.wil.soms al na 2.5uur nieuwe fles

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Punt is alleen dat voor de 6 maanden, bijvoeding echt nog geen melk of kv vervangt....het gaat om een lepeltje proberen, niet meer dan dat..
    Je schrijft dat je kindje nog niet kan zitten en haar hoofdje nog niet lang recht kan
    houden. Mijn mening is dat het dan echt te vroeg is voor bijvoeding.
    Rijstebloem valt daar trouwens ook onder, dus je bent al begonnen.

11. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Maar van vast voedsel zijn ze toch meer verzadigd of niet?
    Dat hoor ik wel vaak van mensen hoor die ervaring mee hebben

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.820
    5.956
    113
    Vrouw
    Heb je overigens al jbpm geprobeerd? Sommige kindjes reageren daar beter op!

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe denk je je kindje vaste voeding te geven als ze haar hoofdje niet eens rechtop kan houden?

Ik heb het (denk ik) in een ander topic al gezegd: als je kindje veel spuugt en voortdurend wil drinken, zou ik eerder denken dat ze last heeft van pijn door de reflux en die weg wil drinken. Veel fv geven, en dikke bijvoeding die ook naar omhoog zal komen en nog meer pijn zal doen, zullen het probleem dan alleen maar erger maken.

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk niet! Melk bevat o.a. vetten en eiwitten en koolhydraten die vullen. Een lepeltje gemalen groentenpap bevat vnl vocht, veel zuren en is alleen maar een belasting voor de maag en nog onrijpe darmen.

15. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies!:D

16. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Wij zijn begonnen na 3 maanden en 3 weken (bijna 4 maanden dus). En ze vond het vreemd en moest even wennen, maar at het wel op en vond het wel lekker.
    Nu is het altijd feest als ze weer wat fruit of groente krijgt :D

17. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Pardon! Wat een idiote reactie. Flesweigeren is niet normaal. Er is hier een duidelijke reden en daar hoef jij niet zo raar over te doen. Je weet niks van de situatie af! En dan te doen alsof ik mijn kind vergiftig en dat ik blij moet zijn dat hij nog leeft vind ik heel ver gaan.

18. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Nee. Krampen etc gingen juist over.

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De poll kan ik niet invullen:
    Tussen 4 en 6 maanden afhankelijk van het kind en of hij/zij er al aan toe was.

Sneller of meer verzadiging had er hier in ieder geval niets mee te maken. Zoon 1: ruim 5 mnd, dochter 6 mnd, zoon 2 bijna 5 maanden. Dochter is de slechtste eter van de drie... 😊

20. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Ik zou naar je kindje kijken. Hier ben ik met de ene veel eerder begonnen dan bij de ander met bijvoeden. Als je de indeuk hebt dat je kindje behoefte heeft aan iets meer dan alleen melkvoeding, kun je het gewoon voorzichtig proberen. Als je kindje het allemaal prima vind op melk alleen, zou ik dus nog wachten.

Deel Deze Pagina