Hoe denken jullie erover bijvoeden vanaf 4 of 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Essie28, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Beginnen vanaf 4 of 6 maanden?

1. Vanaf 4 maanden beginnen te oefenen

2. Vanaf 6 maanden want dan leert ze het sneller

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Je kan m wel rechtop houden maar niet heel lang. Ik heb zo een doomoo kussen..Maar moet je baby eerst rechtop kunnen zitten? want baby van me schoonzus is 6.5 maand en kan ook nog niet zitten.

ik had op inet gelezen over verborgen reflux maar lijkt er niet op dat ze dat heeft.

2. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    ben jij eerst met groente begonnen?

3. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    ja ook gedaan die van kruidvat is zelfde als nutriton

4. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    denk dat er in een groentepap ook genoeg koolhydraten zitten..zit toch aardappel in meestal.

5. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Nee, eerst met fruit pureren. Banaan en aardbei. ;)

6. tuc

tuc Niet meer actief

Aardbei is in veel gevallen sowieso onverstandig om voor het eerste jaar te geven

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Vanaf 6 maand maar niet omdat ze het dan sneller leren, is beter voor de darmpjes.

8. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, meestal niet. Je begint met enkel groente om aan de pure smaak te leren wennen.

Bovendien is al het andere naast melk BIJvoeding en vervangt dus niet de melk, de HOOFDvoeding.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    hier beiden gedaan :D

Onze zoon met 4 maanden, hij had erg veel last van obstipatie en kreeg daarvoor door elke fles wat lijnzaadolie. Op advies van de huisarts met 4 maanden begonnen met een klein beetje fruit en het afbouwen van de lijnzaadolie. Hij zag de lepel en wist ook meteen wat hij er mee moest doen.

Zelf vind ik bijvoeden hiervoor erg "zwaar" klinken, hier ging het in het begin echt om 2 tot 3 theelepeltjes dat heel langzaam uitgebouwd en zo rond de 5,5 maand at hij een klein potje leeg.

Onze dochter was er met 4 maanden helemaal niet aan toe, ondanks dat ze Lactulose had voor haar obstipatie en we dachten hetzelfde "truukje" te kunnen uitvoeren zoals bij haar broer. Nou ze keek naar de lepel alsof ze het keulen hoorde donderen.

Gewacht tot ze bijna 6 maanden was maar het was nog steeds geen succes, ze gruwelde gewoon van de fijngemalen prut, toen zijn we overgestapt op raply (wist niet eens dat er een naam voor was wist alleen dat mijn kind prutjes niet at en stukjes wel)

Kijk gewoon goed naar je kindje en doe dat waarbij jullie je goed voelen

10. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Mijn dochter is nu 4 maanden maar krijgt nog geen bijvoeding, ze mag in principe wel wat rijstebloem of fruithapjes van de kinderarts maar ik wacht liever, zowiezo tot ze zelf echt wilt. Daarnaast heeft ze veel problemen gehad met maag en darmen, lijkt erop nu dat ze KMA heeft (is in principe duidelijk maar over 2 maanden wordt het geprovoceerd om het zeker te weten) en daarom krijgt ze nu ook Neocate, en 2 maal daags Nexium en Forlax 's morgens, ik laat het eerst lekker tot rust komen allemaal, gaat eindelijk wat beter nu. En sinds heel kort laat ze soms meer dan de helft van de fles staan, vind ik zelf geen reden om haar iets anders te geven, als ze honger krijgt dan meld ze zich wel, en dan krijgt ze een halve fles tussendoor. Ze groeit prima, gewicht is ruim boven gemiddeld en zolang ze niet het eten uit mijn mond kijkt of er een andere reden is dan wacht ik fijn met haar vast voedsel te geven.
    Ze krijgt wel sinds vrijdag elke dag een beetje water, maar dat valt niet onder bijvoeding lijkt mij?

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als ze veel spuugt zal het alleszins geen verborgen reflux zijn.

En het lijkt me logisch dat je kindje minstens de tijd dat het aan het eten is rechtop kan zitten en het eigen hoofdje rechtop kan houden. Anders lijkt het me bijzonder gevaarlijk om vaste voeding te geven, mbt het risico op verslikken.

12. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113

jaa als zs last heeft van haar maag zou ik t ook nog niet doen.
    hoeveel geef jij jouw kleine?
    water gaf ik al vanaf geboorte dat mag gewoon.

13. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    bedoel je in een eetstoel ?

14. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    oh dat wist ik niet oke nou zal het volgende week even proberen mocht ze t niks vinden en verslikt ze zicb vaak dan houdt t op.
    Ik ga over een maandje ook op vakantie voor 4 weken na de vakantie is ze dan 6 maanden.
    Is het makkelijk met fruit en groente potjes op vakantie? of kan ik toch beter wachten tot na de vaka tie

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    het advies is nu weer 4 maanden en een half jaar geleden was het 6 maand.. Dit advies schommelt nog al eens ;) dus ik zou vooral naar het kindje zelf kijken.

Hier met 6 maand begonnen omdat ik het eerder zelf niet nodig vond. tekenen zoals op handjes sabbelen en geïnteresseerd kijken als je zelf wat eet vind ik zelf een beetje overdreven want dat doet iedere baby en deed die van ons al met 3 maand.

verder vind ik het zelf inderdaad wel belangrijk dat een kindje kan zitten. Ik werk zelf ook niet liggend een pizza naar binnen. Een beetje ondersteuning hierbij mag natuurlijk wel bijvoorbeeld een zit steuntje ofzo maar zowieso wel het hoofd recht kunnen houden etc.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Niet noodzakelijk. Maar je zei in het begin dat ze haar hoofdje maar even zelf rechtop kan houden?

17. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Ze krijgt 5 flesjes nu, 180 water en 6 schepjes met Nutriton.
    Ja van de kinderarts mocht er ff niks veranderd worden in de voeding, alleen Neocate, zelfs borstvoeding mocht niet. Donderdag groen licht gekregen EINDELIJK dat ik het mocht proberen maar is helaas nog niet gelukt, ook omdat de productie bar weinig is, alleen het kleine beetje wat ik kolf. Maar ik geef nog niet op :p
    Dus vandaar gewacht met het water.

Leuk, scheelt maar weinig tussen die van ons. Mijne is van 19 maart.

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent

Ik zou contact opnemen met een lactatiekundige en evt Stefan kleintjes. Bv is altijd beter, zeker voor een maagdarmstelsel, helaas zijn kinderartsen vaak erg fan van kunstvoeding.

19. Cheryl86

Cheryl86 Actief lid

21 feb 2014
    314
    0
    0
    Ja vandaag gebeld met een lactatiekundige. Daniëlla wilt niet aan de borst drinken nu, haar advies was nu elke 2 uur kolven en dan maar kort en 2 keer, dus bijvoorbeeld rechts, dan links, dan weer rechts en weer links. En als de productie wat omhoog is dan weer proberen met aanleggen en eventueel een afspraak maken. En veel buidelen en haar bij me houden als ik kolf. Ze denkt dat de kans groot is dat ze wel drinkt als er meer melk is.
    Ja zei de kinderarts ook, dat ze zich niet zo bezig houdt met borstvoeding en dat ze bij kunstvoeding weet wat er in zit en ook dat ze vaak meemaakt dat de moeder niet strikt genoeg is met het koemelkeiwit vrij dieet.

20. Rinskeeeeh

Rinskeeeeh Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.246
    0
    0
    Amersfoort
    Wat is er mis met aardbei?
    Banaan is toch ook zoet?

Deel Deze Pagina