Wij zijn voor onze knul aan het kijken naar een ander kamertje, want de 2e gaat in zijn ledikantje straks. Nu hebben wij een enorm leuke half hoogslaper gezien. Hij kan er nu zelf in en uit klimmen, dit hebben we geprobeerd in de winkel. Maar ja, een half hoogslaper voor zo'n kleintje (dan net 2) is misschien toch niet de beste keuze?er zit een rand voor natuurlijk, dus hij zal er niet gemakkelijk uit kunnen vallen. We zijn zo aan het twijfelen! Wat denken jullie?
zou het absoluut niet doen op die leeftijd. Hier vallen ze weleens uit bed of gaan slaapdronken naar de wc. Mijn zoon is een jaar ouder en kan hel goed klimmen, maar zou hem nu ook niet krijgen.
Ik zou t niet doen... Halfdronken uit bed klimmen gaat vast niet zo goed als dat hij gewoon wakker is
Hier de oudste met 2 jaar en 7 maanden er eentje gehad en is altijd prima gegaan! Nooit (slaapdronken) eruit gevallen of weet ik wat voor gekkigheid. Zou jullie zoontje zo jong daar echt nog niet in leggen persoonlijk. Zou dan eerder kiezen voor een tijdelijk laag peuterbed en over een tijdje overgaan op een dergelijke (half)hoogslaper.
Hmm het enige echte nadeel wat ik kan bedenken... Is dat hij straks zindelijk moet worden Verder zal hij uit een halfhoogslaper net zo vaak vallen als uit een laag bed. E een plankje of rekje lost dat natuurlijk ook gewoon op.
Hier ook een half hoogslaper sinds hij net 2 was. Gaat prima! Nog nooit er uit gevallen en met zindelijkheid ook geen problemen gehad hoor . Klautert gewoon z'n trapje af, ook in slaapdronken toestand.
Ik heb een zoontje van bijna 2, maar ik vind een hoogslaper echt niet geschikt voor een kindje van die leeftijd,
Haha hier sprong de dame met een enorme boog uit bed op het potje... De eerste tijd. NET op tijd.. Vandaar mijn idee Hier komt er binnenkort ook eentje ivm de ruimte. Nu nog in een peuterbed, dat is ook handig qua ruimte namelijk... Maarja ze groeit wel he
Oh, sorry niet goed gelezen. Maar dan nog vind ik het eigenlijk niet geschikt. Ik zou het toch te eng vinden als hij in het donker dat trapje af moet bijvoorbeeld.
Ik zou het wel proberen, maar dan wel als het kan met een extra rand en eventueel zelfs een (dun) extra matrasje naast het bed.
Ik zou het niet doen. Als hij 's nachts z'n bed uit wil, zal klimmen heel anders gaan, en als hij even vergeet dat hij moet klimmen en er zo uitstapt... Nee, zou ik echt nog even mee wachten. Mijn stiefkids sliepen met 2 en 4 jaar in een stapelbed, de oudste dan in het bovenste bed natuurlijk, en dat was prima. Vanaf een jaar of 4 vind ik het wel vertrouwd, (mits ze goed kunnen klimmen, wat zij beiden wel goed konden).
Nee, zou ik absoluut nog niet doen. Hier een dametje van 2 jaar en 2 maanden en z ligt sinds 1,5 in een gewoon peuterbed. Hier is ze nog nooit uitgevallen en ze zou prima een half hoogslaper in en uit kunnen klimmen. Maar als ik af en toe zie wat ze in haar bedje uitspookt Over hoofdeind of voeteneind eruit, stunts uithalen, uit bed hangen, springen enz. Zal een 4 jarige ook doen maar aan zo'n jong kind is het toch vaak wat lastiger uit te leggen da dit gevaarlijk is. En dan heb ik liever dat ze uit een peuterbed valt dan uit en halfhoogslaper.... Hier voor 25 euro een peuterbedje van marktplaats. Over 1,5 jaar komt er een groter bed.
Wij hebben ook een halfhoogslaper voor onze oudste zoon. Hij was 2 jaar en 3 maanden ofzo toen hij die kreeg. Is meteen goed gegaan, hij kan er zelf in en uit en is er nog nooit uitgevallen. Misschien heeft de lengte er ook iets mee te maken? Hij is 1 meter, dus wel groot. Het is er zo 1 met een tentje eronder, hij is helemaal gek op zijn bed Op de foto is alles nog een beetje kaal, maar toen stond zijn bed net en waren we nog bezig met zijn kamer.
Ik lees even mee, wij hebben die discussie ook. Mijn man vindt dat het kan, ik niet. Wel heb ik inmiddels deze veiligheidsset voor het tranpje in een winkel gezien: (andere winkel dan de link) Veiligheidsset - Thuka Trendy | Doorbouwbedden.nl Hiermee lijkt het klimmen aanzienlijk veiliger en makkelijker. Ook is een schuin trapje veel makkelijker klimmen dan een recht trapje. Je hebt ook doorbouwbedden. Kun je nu alvast de halfhoogslaper kopen. Je zet het dan eerst als gewoon laag bed neer. Is hij wat ouder, dan zet je de heel halfhoogslaper neer. Doorbouwbedden zijn er van Thuka Trendy, Flexa of Lifetime (vast ook nog vele andere merken).
Wij zouden dan voor de halfhoogslaper van hangun willen gaan. Ik krijg geen link geplaatst met mijn tablet Maar dit is een dichte trap en dus wel veilig om uit te klimmen. Het blijft lastig. We twijfelen verder haha