Ik vind dat ook, maar ik ken haar vriend toevallig wel redelijk en die is behooooorlijk koppig! Volgens mij ook een gedeelte trots, om dingen die niet goed gaan te verbergen/verbloemen? (klopt dat Dushi?) En kijk constant daar ruzie over maken, als je weet dat het toch geen zin heeft zou ik op een gegeven moment ook niet meer doen. En zomaar voor jezelf opkomen als je erg onzeker bent en bang bent dat het er rot uit komt is dan best moeilijk! Zeker als je dit nooit gedaan/geleerd hebt, ga dat dan maar ineens even doen.. Ik denk hetzelfde als jullie want ik zou dat ook niet pikken, mijn schoonmoeder hoeft dat niet te flikken want dan heeft ze oorlog, maar ik ben ook niet zo makkelijk met het gelijk zeggen. Ik doe het wel en probeer rustig te blijven, maar dat is pas gebeurt nadat er een paar jaar over heen zijn gegaan. Ik ken de sm van TS ook (nouja heb dr een aantal keren gezien) en dat is een aparte...Zelfs ik werd een paar keer kwaad om hoe ze deed toen ik daar was. Je pikt ook meer van je eigen moeder omdat je die opvoeding gewend bent. Dus zo ook de man van TS, die is die opvoeding gewend en hoe zijn moeder doet en maakt zich dus minder druk daar om. Zo is mijn vriend ook, dat neemt natuurlijk niet weg dat hij het niet voor zn vrouw op hoeft te nemen. Even een aanvulling op het slaan, als TS en haar man zo op willen voeden is dat toch aan hun? Ze slaan hun kind echt niet verrot hoor het is gewoon een corrigerende tik dat is iets anders als een kind mishandelen.. het is ook niet mijn keus maar ik heb een heeeel makkelijk kind (tot nu toe) en die luisterd als ik 2x iets heb gezegd, dus ik heb ook makkelijk praten
Er zit nog altijd een verschil tussen ouder en grootouder! kom op zeg jij als ouder heb toch echt meer rechten dan de grootouders hoor. Dat is niet met 2 maten meten dat noemen ze opvoeding en een oma hoeft dat niet te doen.
dat vind ik ook niet kunnen nee! hoeven ze hier echt niet te proberen want dan gaat oma meteen de deur uit! maar blijkbaar voelt zij ruimte om dit te doen omdat jij er nooit iets van zegt. meteen rechtzetten dus en duidelijk maken dat zij dat nooit weer hoeft te flikken en dat ze anders mag vertrekken!
ohw lees net dat jullie zelf ook een tik uitdelen? tja..... dat vind ik ook niet kunnen maargoed.....
Goh lijkt mijn schoonmoeder wel!,, Zij denkt ook alles beter te kunnen en denkt dat haar naam op het geboortecertificaat staat. Bijvoorbeeld *Oww zit die luier niet te strak, trekt hem zo open. *Gaf mijn zoontje met 1 maand oud een geprakt koekje zonder even te vragen of ik dat wel wil. *Eerst keer dat ik mijn zoontje zag bleef ze gewoon dom zitten,, had dit graag alleen willen doen,vriend has hem voor de tijd al gezien,, waarom dit allemaal zo ging is een lang verhaal,zoontjes gezondheid was in gevaar. *En dan eindelijk na 1 week mocht ik hem zijn eerste flesje borstvoeding geven ,Trok hem bij zijn eerste fles uit mijn handen en deed het zelf. *Pakt hem van me af als ze binnenkomt. *verteld mij dat mijn vriend(haar zoon) een beter band met mijn zoontje zou hebben want hij heeft hem als eerste aangeraakt(ja hoor! zoontje zat in een couveuse en zat onder de morvine die had helemaal niks in de gaten van iets. ik kon hem niet eerder zien omdat ik nog onder zeil was. *Verteld mij hoe ik hem moet opvoeden. En dit moet ik maar accepteren want ze bedoelt het goed! JAaaa amehoelaa! En zo kan ik nog wel uren door gaan! Ik snap dus helemaal hoe je je voelt!,,Ik zou ervoor opstaan inderdaad! Anders ga je je alleen maar opvreten van binnen, het is jou kindje en wie is zij om jou zoontje te slaan!
Ik vindt wel dat sommige hier wel erg heftig reageren... Ik sla terug Ik gooi haar eruit Nee niet dat ik het zou goedvinden maar ze gaf maar een tikje toch? Om dan nu gelijk te reageren alsof ze haar kleinkind flink heeft geslagen...nee vindt ik overdreven hoor... en een beetje onvolwassen.. En de discussie over je kind wel of niet een tik geven...tja die is eindeloos maar daar ging dit topic toch niet over...
Een kindje van 1 jaar trekt niet uit gemenigheid aan iemand zijn/haar haar. Dit kun je prima corrigeren door nee te zeggen op een bozige toon. Daar schrikken ze een beetje van en dan houden ze meestal gewoon op. TS, ik zou met je SM gaan praten want een tik geven mag sowieso niet meer. Jij wil et niet hebben dus kun je dat zeggen. Simpel gezegd maar zo is het wel. Als je het nu door laat gaan en er nooit iets van zegt zal ze het altijd blijven doen.
Mee eens, moet zeggen dat dat mijn eerste reactie ook was maar bij wat verder doorlezen werd ik toch wat milder. Tuurlijk het is niet goed !! Maar denk dat als het je overkomt je echt wel even met je mond vol tanden staat van wat gebeurt hier! En de discusssie kan eindeloos doorgaan over wel of niet slaan dat is iedereen voor zich en ik vind dat iedereen anderen in de waarde moet laten over zijn/opvoeding. Dit is inderdaad ook niet het juiste topic om die discussie te voeren...
Zoiets wilde ik ook tikken, leuke woordspeling in deze...tikken Ga er vanuit dat het een zogenoemde corrigerende tik was en geen vuistslag. Je hebt er wat van gezegd en dan is het klaar voor nu toch?!? Gebeurd het hierna nog een keer kan je nogmaals kenbaar maken dat je daar niet van gediend bent. Blijft het zo dan wordt het misschien tijd om je kind op te pakken en naar huis te gaan. En het hier ook goed met je man over hebben, toch wel belangrijk dat jullie hiermee op één lijn zitten natuurlijk. En irritaties met ouders en/of schoonouders zullen er altijd zijn maar hoe oud zijn ze en hoe vaak zie je ze nou denk ik altijd maar. Het hoeft toch ook niet altijd gelijk ruzie te worden.
nee tuurlijk niet, maar ik denk als je nooit wat zegt en dan uiteindelijk ineens wel wat gaat zeggen je flink kan ontploffen tenminste dat heb ik wel altijd. Ook niet goed natuurlijk! En het ligt ook aan de voorgeschiedenis die je hebt he als je altijd al gezeur hebt gehad met je schoonouders...
vind het persoonlijk wel geweldig hoeveel mensen er een tik terug zouden geven. volgens mij ben je dan toch echt net zo fout bezig?!?!??!?!?! ik ben persoonlijk niet tegen een corrigerende tik. het voorbeeld met de plant: ja, daar haal ik mijn kinderen met engelen geduld tig keer weg. bij een hete kachel of iets anders gevaarlijks? dan kan het best zijn dat ze de vijfde keer een tik(je)over de vingers krijgt, dan wil ik graag dat het goed en snel duidelijk is dat iets niet kan, ipv het risico lopen dat ik de 100ste keer toevallig niet mee krijg omwat voor reden dan ook en er iets gevaarlijks gebeurt. Verder meet ik wel degelijk met 2 maten. mijn moeder geeft een enkele keer ook wel een corrigerende tik, daar heb ik geen moeite mee, ze weet exact hoe mijn kinderen opgevoed worden en dat is vrijwel identiek als hoe ik opgevoed ben. mijn schoonmoeder mag mijn kinderen nog niet eens een zetje geven, maar dat is puur persoonlijke wrok. daarbij zal mijn sm nooit alleen met mijn kinderen zijn en zal ik dus altijd zelf kunnen corrigeren. kortom, ik voed op en reageer zoals ik vind dat het juist gaat en niet anders en anderen hebben zich daar naar te schikken
Onze zoon heeft van ons wel een paar keer een tik op de vingers gehad niet hard ofzo, maar even duidelijk maken na 1000 keer waarschuwen, in de vakantie zijn wij op vakantie geweest met mijn moeder broertje en oom en tante en wij hebben duidelijk aangegeven van wij willen niet dat hij van jullie een tik krijgt (de keren dat hij die van ons heeft gehad zijn op 1 hand te tellen ) maar corrigeren mag wel, op een gegeven moment was onze zoon het er niet mee eens en sloeg hij mijn moeder in haar gezicht al dan niet bewust (weet niet in hoeverre het bewust was hij kreeg zijn zin niet en sloeg maar hij is ook maar 1,5 ) ze heeft hem toen zelf even vastgepakt en heel boos toegsproken daar was die wel van onder de indruk zo handelen wij dit zelf ook af. slaan gebeurd bij hoge uitzondering door ons maar zeker niet door opa en oma.
Ik zou het never accepteren, ik denk dat ik oma zelf een tik op de vingers zou geven. Ik tik mijn kind niet dus een ander heeft dat zeker niet te doen. En idd mondiger worden, al is het niet voor jezelf, maar dan voor die kleine. Het is moeilijk, maar nu kun je je grenzen aangeven voor de komende jaren. edit, ik lees nu dat er al een discussie gaande is over het terug tikken?? Ik sla haar niet in elkaar, maar ze kan dezelfde tik krijgen als die mijn kind gehad zou hebben. Om duidelijk te maken dat ik haar niet te tikken heb, maar zij mijn kind ook niet.
Nee terugslaan eruit gooien dat zou ik niet doen haha. Nee ze heeft niet flink geslagen maar de tik was wel harder dan anders. Ja als moeder let ik er gewoon op wat een ander doet ik kan dat niet helpen. Die vrouw is bazig en dominant en heeft haar kinderen tikken en zelfs harder uitgedeelt. Nou zou dat jou dan lekker zitten? Bij mij niet in iedergeval dus overdreven vind ik het zeker niet.