Hoe denken jullie hierover: oma/opa geeft kleinkind tikken

Discussie in 'De lounge' gestart door dushi85, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    ze hoeven hier niet te proberen mijn ventje een tik te geven!

2. marleen2109

marleen2109 Fanatiek lid

13 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Ik zeg niet snel nee of spreek niet snel iemand tegen, maar wat mijn kinderen betreft heb ik echt geen assertiviteitstraining nodig hoor. Met je pootjes van mijn kinderen afblijven, heel simpel, het maakt me dan ook niet uit wie het is. Schoonloeder of niet...

3. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Mijn schoonmoeder zal nooit op onze dochter passen, omdat ik geen contact meer met haar heb en mijn man haar ook maar 1 keer per maand ziet. ;) Maar als mijn moeder Charlize een tik zou geven, en hoe goed en sterk onze band ook is, ik zou ontzettend kwaad worden.

Met name omdat ik en mijn man Charlize willen opvoeden zonder "opvoedkundige tikken". Dus als iemand anders dat doet, wie dan ook, heeft een groot probleem met ons.

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik sluit me bij jou aan hoor... Veel moeders denken bij een opvoedkundige tik dat je je kind helemaal lens slaat denk ik...

5. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Ik ben zelf half NL en in hollandse familie's komt het (klappen) ook gewoon voor. Daarnaast is een bepaalde afkomst niet meteen een standaard om met tikken op gegroeid te zijn.

Maar ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat je schoonmoeder uit een andere cultuur komt en dat in bepaalde culturen oma's bemoeien met de opvoeding van hun kleinkinderen en dat dus op hun eigen manier doen.

Ik denk dat als jij dit echt niet wil, jij dit, samen met je man, met haar dient te bespreken. Het is een kind van jullie samen, dus de beste aanpak is haar samen aanspreken en als 1 front staan. Dus niet het probleem afschuiven naar hem, want het is en blijft zijn moeder en tegen je ouder ingaan is en blijft moeilijk (vooral in de Surinaamse cultuur)

6. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Sluit me ook bij jullie aan.
    Kind moet het hier wel heel bond maken wil hij een tik krijgen, maar ik sluit het niet uit

7. Alita

Alita Niet meer actief

nee zeker niet je hebt gelijk! Ik ozu dat oo niet tolereren .. maar om nu gelijk te roepen... ik mep haar terug is nu niet ook echt een goed voobeeld naar mijn mening...

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Zoals iemand anders hier ook al opmerkte volgens mij is tikken geven/slaan iets dan ook in oer-Hollandse gezinnen vroeger behoorlijk veel voorkwam. Tegenwoordig weten we gelukkig meer over de negatieve gevolgen die dit kan hebben voor het kind op de lange termijn en voor de ouder-kind relatie. Mijn ouders vonden vroeger ook dat een tik op zn tijd best kon, maar ik heb hen nu al heel duidelijk gezegd dat ze mn wondertje never ever nooit met ook maar een vingertje mogen aanraken of ik zet ze zo zonder pardoes het huis uit. (zelfde geld voor schoonouders uiteraard, maar die zijn sowieso niet van de tikken). Ik heb hen ook uitgelegd waarom en mn moeder is het nu eigenlijk wel met me eens.

Deel Deze Pagina