Hoe denken jullie hierover? Probleemgezin uitzetten

Discussion in 'De lounge' started by muuske64, Sep 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Nou lees ik net dat het gezin zelfs steunbetuigingen heeft gekregen van mensen. Nou ja zeg! :oops:

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jah, van familieleden w.s. ;)

3. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    En ze hebben veeeeeeel familie....

4. Niet meer actief

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Sorry hoor, maar die kinderen uit zo'n gezin ( jonge kinderen) kunnen er vaak niks aan doen.

Beetje hard om dit zo neer te zetten eigenlijk.

Ik heb op de basisschool met veel van zulke kinderen in de klas gezeten. Ze hebben er niet om gevraagd en zijn als ze jong zijn nog net zo onschuldig als alle andere kindjes.

Als je nooit een kans krijgt......

6. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Geen kans? Teveel kans!
    Hoeveel kansen moeten ze krijgen om anderen lastig te vallen en ze misschien zelfs mee te sleuren? :oops:

7. acire

acire Fanatiek lid

ben het helemaal met bosi333 eens.
    Vind het erg zielig voor die kinderen.
    Misschien dat die kinderen op z'n zachtst gezegd ook niet erg braaf zijn, maar dat is de schuld van de ouders.

En dan met z'n allen op straat, kindjes worden dan waarschijnlijk aan jeugdzorg overgedragen?

Vind dat ze met een andere oplossing moeten komen, wel heel erg makkelijk zo

8. Iloon

Iloon Fanatiek lid

May 5, 2007
    2,583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    weet precies waar je het over hebt ;) :)
    Is idd een enorme probleemfamilie ;)

9. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Bij zo`n families is uitzetten het allerlaatste wat er gebeurt.
    Er is al een jarenlang trajekt van hulpverlening aan de gang en die families WILLEN gewoon niet geholpen worden,dat is het probleem juist.
    Die kinderen kunnen er ook niks aan doen maar moeten ze dan maar allemaal crimineel worden?
    Die kinderen moeten weggehaald worden uit zo`n familie en fatsoenlijk opgevoed worden anders liggen ze op hun twintigste met een kogel door hun hoofd op straat.
    Dat is toch ook niet de bedoeling?
    De kinderen hoeven niet de dupe te worden van hun asociale ouders!
    En denk maar niet dat die kinderen het zo goed hebben thuis tussen al die drankorgels....

10. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Helemaal mee eens! ;)

11. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,509
    0
    0
    Ouders laten verhuizen en kinderen uit het gezin zetten want die krijgen never nooit een toekomst zo. Ik vind het altijd zo zielig voor de kinderen, echt sneu dat zij zulke ouders als voorbeeld hebben.

Misschien ouders bij zo'n bootcamp dumpen, in Amerika hebben ze dat iig als jongeren echt de verkeerde kant op gaan moeten ze daarnaar toe. Dat is een soort trainingskamp en leren ze normen en waarden enz.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Kan me inderdaad voorstellen dat als je zo'n gezin in je straat hebt wonen, je ze het liefst de ruimte in laat schieten. Maar het is i.d.d. toch zielig voor die kinderen, tja, die zijn ook niet zo geboren, maar zo geworden. Denk dat het ook geen zin heeft om ze uit huis te plaatsen, maar bijv. naar een (tijdelijk) pleeggezin. En dan in de tussentijd die ouders eens flink heropvoeden.
    Om ze ergens anders te laten wonen daarna lijkt me wel een goed idee, als ze in hun eigen omgeving blijven hangen met de rest van hun foute vrienden etc., komen ze er volgens mij nooit meer uit.

13. sim

sim Niet meer actief

uit de buurt zetten en wel ergens anders plaatsten waar ze misschien met scherp toezicht in de gaten gehouden worden ook omwille van de kids...

14. Lyst

Lyst Bekend lid

Aug 29, 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Tegen een grapje moet je toch wel kunnen. Eigenlijk.
    Natuurlijk wil niemand echt dat ze in een kartonnen doos gaan wonen (...dan liggen ze zo in de weg... GRAPJE, don't bite my head off! :eek: ), denk je dat dat echt gemeend wordt?!
    :)

Ja en dan vragen wij ons af waarom die mensen niet willen veranderen. I wonder why.... :-k :rolleyes:

Van Etter tot Engel!

Mooie foto van Alcatraz, trouwens! :thumup:

15. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,794
    113
    Nou grappig, :rolleyes:

Ik kan tegen heel veel, maar ik vind leedvermaak niet grappig. Maar goed, ieder zijn of haar eigen humor.

Misschien zijn hier ook dames actief die zelf uit zo'n familie komen enz... Ik vind het gewoon not done om daar grapjes over te maken.

Share This Page