met een baby naar een bruiloft

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door aardbei1, 25 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aardbei1

aardbei1 Nieuw lid

25 jul 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vinden jullie,
    Een goede vriendin van mij gaat trouwen, maar ik ben net bevallen van ons eerste kindje. Ik zie het niet zitten om met een baby van 8 weken naar de bruiloft te gaan, vanwege borstvoeding (kolven gaat moeilijk) en de bruiloft is aan de andere kant van het land (Leeuwarden - Gilze). Zij hebben zelf gekozen om geen kindervoorzieningen te regelen, dat accepteer ik, maar ja andersom wordt het niet geaccepteerd dat ik niet aanwezig zal zijn op de bruiloft. Ik zou heel graag willen, maar ik wil en ik kan niet mijn kind zo lang bij iemand anders achter laten en meenemen is ook geen optie.
    Is dit dan wel een echte vriendschap, terwijl er geen acceptatie is van haar kant?

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Waarom gaat kolven niet dan? Legio 's vrouwen doen het. Ik vind dat je je te schikken hebt als het een goede vriendin betreft. Dus of oppas regelen of gaan. 8 weken is nou ook weer niet zo jong.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Poeh, lastig... Je zou ervoor kunnen kiezen je kind wel mee te nemen, misschien drinkt hij/zij dan gewoon aan de borst (het is me niet helemaal duidelijk hoe dat nu zit). Als je partner dan ook mee gaat moet het wel te doen zijn, maar het ligt er ook aan hoe je kind was. Hier was Eva erg onrustig en Lisa had erge reflux en was dus ook onrustig, hier had het dus niet gekund op die leeftijd. Je kindje op deze leeftijd thuis laten zou ik absoluut nog niet doen, maar misschien denk jij daar over een aantal weken anders over (maar denk het niet ;)). Tja en echte vriendschap of niet, mensen zonder kinderen kunnen zich moeilijk voorstellen hoe het is zo'n kleintje te hebben. Als ze wel zelf kinderen heeft snap ik haar reactie niet...

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ze is volgens mij net bevallen, misschien gaat het kolven nog niet zo goed en sommige vrouwen kunnen gewoon echt niet zo goed kolven, mijn schoonzusje bijvoorbeeld, ik vind het ook raar, maar het gaat maar lastig terwijl ik met die kolf prima kolfde. En ik vind 8 weken nog wel erg jong en net bevallen, kan me goed voorstellen als iemand er nog niet aan toe is om naar een bruiloft oid te gaan of zonder kindje weg te gaan. En een goede vriendin zou ook een beetje rekening kunnen houden met haar pas bevallen vriendin.

5. aardbei1

aardbei1 Nieuw lid

25 jul 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Yukl,
    Kolven gaat lastig, ik heb verschillende kolfap. geprobeerd, maar ik krijg er niet genoeg uit. Dus een voorraad aanleggen werkt niet echt. En ik ben bevallen met een keizersnede, dus de borstvoeding kwam van af het begin al moeilijk op gang.
    Buiten het kolven om heb ik ook nog erg veel last van de wond, ik mag nog niet veel doen.

6. adi

adi Niet meer actief

Ik zou persoonlijk niet gaan en het heel vriendelijk uitleggen. Uit je verhaal merk ik dat je hhet uberhaupt niet ziet zitten, dus gewoon niet gaan.

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ik zou ook denk ik niet gaan dan meis

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik heb ook een bruiloft 2 maanden na mijn uitgerekende datum, ben ook getuige. Maar de bruiloft is gewoon in mijn woonplaats. Se baby gaat waarschijnlijk met zijn/haar grote broer naar de gastouder en ik ga tussendoor voeden. Anders neem ik haar mee.

Maar zo aan de andere kant van het land na een ks zou ik ook niet doen. Wat een gedoe zeg!

9. Anice

Anice Niet meer actief

Ik zou ook niet gaan. Tenzij je natuurlijk de getuige bent. Lijkt me leuker om een paar weken later als je zelf weer wat fitter voelt een keer af te spreken. Op die bruiloft spreek je ze toch amper denk ik (zo gaat dat meestal toch met bruiloften)

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Er zijn toch veel vrouwen die met 10 weken weer beginnen met werken? :( Waarom zou 8 weken dan vroeg zijn? Shoot me. Ik snap echt niet waarom je zou overwegen de bruiloft van een goede vriendin af te zeggen, maar goed. :)

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maar als ze net is bevallen lijkt me de kans groot dat het kolven uiteindelijk toch wel lukt. Misschien met een spray om het TSR op gang te brengen.

12. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Ik zou wel gaan, maar gewoon we gaan en we zien wel of het loopt en hoe het schip strand.

Ik ben naar 10 weken caraval gaan vieren bij de eerste.
    met de avonden heeft mijn vriendin opgepast, maar bij middag of andere bijeenkomsten, wij zijn lid, zijn we gewoon gegaan.
    baby kon op een plek staan met slapen. Hij sliep met geluid prima! iedereen ging even stiekem kijken of hij nog sliep.
    En we hadden zoiets, we gaan en lukt het niet, gaan we naar huis....we hebben het onwijs leuk gehad.
    (even voor de duidelijkheid, ik drink dan niet en het is geen zuipparty en ik kom er van kind af aan, dus ik ken iedereen)

Je kan toch gaan en kijken hoe het loopt! Hebben we altijd gedaan. En je zou even afgesloten ruimte borstvoeding of kunnen kolven. Ik heb altijd overal borstvoeding gegeven, ging gewoon ergens achteraf zitten....geen probleem. kolven heb ik zelfs in de auto gedaan...... toen ik met vriendinnen er even uit ging. (zorg voor genoeg batterijen).

Mijn idee, kijk wat je kan en probeer het..... en als niet lukt heb je het geprobeerd.
    Ik zou ook niet leuk vinden als goede vriendin niet zou komen op mijn bijzondere dag! Vooral omdat je het niet probeerd en weken van te voren al roept dat het niet lukt.

gr brenda

13. Rianne 85

Rianne 85 Bekend lid

8 feb 2011
    501
    0
    0
    Ik zou als het echt een goede vriendin is wel heen gaan, maar haar wel van te voren uit leggen dat als het niet gaat met voeden of als je baby de hele tijd huilt etc.toch weer richting huis gaat.
    Ik bedoel een baby van 8 weken slaapt overal nog wel, dus kinderwagen achterin en rijden maar.
    Want ik neem aan dat je partner wel gewoon mee gaat? Als je alleen moet zou ik er nog wel 3 keer over nadenken...
    Succes met je keuze

14. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    hoe oud is de baby als het zo ver is? is je baby nu 8 WK of is je baby dan 8 wk?

15. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Lastig.. Vooral omdat het niet naast de deur is. Ik neem aan dat als het een goede vriendin is, het te bespreken valt toch? Dan kun je het haar toch uitleggen? Persoonlijk zou ik het niet doen geloof ik, maar ja, ik sta niet in jouw schoenen, dus ik heb makkelijk praten.

Ik weet niet hoe lang het nog duurt voor ze gaat trouwen, maar denk er nog even goed overna, misschien gaat het kolven tegen die tijd wel goed (of is misschien een heel dom idee haha evt flesvoeding meenemen, maar das misschien te makkelijk gezegd van mij, ik heb geen verstand van borstvoeding, dus val me niet aan op deze opmerking) ;)

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Doe waar je jezelf goed bij voelt. Als jij het liever niet doet dan moet je het niet doen. Vertrouw jij het toe om dat stuk te rijden en vertrou jij je kindje bij een oppas dan zou ik lekker gaan. even je zinnen verzetten is ook lekker.

vind je laatste zin een beetje raar om eerlijk te zijn. Je vraagt of het wel echte vriendschap is omdat er geen acceptatie is van haar kant? Denk dat je dan bedoeld dt ze geen voorzieningen heeft geregeld voor mensen met kinderen. Het is hun dag en als zij dat niet willen dan toch niet. ze kunnen niet met iedereen rekening houden.

17. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Is dit dan wel een echte vriendschap, terwijl er geen acceptatie is van haar kant?

Ook ik vind je laatste zin vreemd..
    Je kunt het ook zo zien: is het wel een echte vriendschap als jij niet eens moeite doet om het uberhaupt te proberen?
    Toch? Begrijp me goed, ik bedoel het niet verkeerd.. :)
    Maar het is háár dag. Haar mooiste dag. Als jullie goede vriendinnen zijn, dan zou ze je daar waarschijnlijk heel erg graag bij willen hebben!
    Als je haar uitlegt dat je het allemaal wel spannend vindt met een kleine baby, met voeden en kolven, slapen.. En dat je evt naar huis gaat als het niet lukt. Dan heb jij het geprobeerd! En ben je even geweest. Misschien valt het allemaal reuze mee en hebben jullie een geweldige dag!

Ik ben het ook echt eens met Yukl.

18. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Waarom is meenemen geen optie?
    Je kan toch wat eerder weggaan?

Neem aan dat je vriendin wel snapt dat je niet een hele dag volmaakt.

Hoelang geleden ben je bevallen? Want als je kindje 8 weken is voelt die wond niet meer zo gevoelig aan hoor.
    Ik heb ook een keizersnede gehad en snap dat het voor iedereen anders ligt, maar ik liep na 2 weken alweer vrolijk rond en heb maar weinig last gehad. Dus dat moet echt goedkomen.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb m'n 8 weken oude dochter meegenomen naar een bruiloft. Ging prima, alleen moest ik wel de zaal uit net voordat ze Ja gingen zeggen (dochter ging beetje huilen). Meteen weggelopen dus, en in een ruimte ernaast rustig de baby gevoed.

Als je je baby meeneemt, hoef je niet te kolven, dat is nou juist zo makkelijk. Er is altijd wel een rustig plekje waar je je kunt terugtrekken om te voeden, of om je baby te verschonen.

Ik zou dan wel het feest overslaan, al hangt dat wel van de baby af. Die van mij ging echt niet slapen als er zoveel drukte en muziek om haar heen was (ik heb haar destijds voor de avond naar huis gebracht, waar toen de oppas was, en ben zelf teruggegaan naar het feest, maar het was ook maar een half uurtje rijden en geen 2,5 uur).

De bruiloft van een goede vriendin zou ik niet willen missen.
    Maar áls het echt niet gaat om te komen, vind ik wel dat ze dat moet proberen te begrijpen als je het haar rustig uitlegt.

20. Bri

Bri Niet meer actief

En nog één toevoeging...

Je bent net bevallen, en de bruiloft is als je baby 8 weken is. Ik weet niet precies waar je nu zit, maar in een paar weken tijd kan er veel veranderen. Qua herstel voor jou, qua leren kolven, qua vertrouwen in je baby.

En nogmaals; als het écht niet gaat, leg het rustig uit aan je vriendin (niet boos of defensief worden, laat blijken dat je het héél erg jammer vindt dat je er niet bij kunt zijn op haar dag) waarom je het toch niet doet.
    Ik weet niet of je zelf getrouwd bent, maar ik geloof dat de meeste bruiden niet zo heel goed kunnen relativeren, voor hen draait de wereld heel eventjes om hen rond die dag. Benader haar ook zo.

Deel Deze Pagina