geloof of geen geloof, je haalt niet zomaar een gezond lichaamsdeel weg... en het ergste is nog van kinderen die niet zelf ervoor kunnen kiezen
ja hetzelfde is dan kleine meisjes oorbellen laten schieten dan heeft die ook voor altijd gaatjes in de oeren en dat heeft ze ook niet zelf kunnen kiezen .en zo kan je blijvn in discusie gaan . het enige wat elke moeder gemeen heeft is dat je ht beste wil voor je kinderen en sommige vinden andere dingen niet kunnen dat dit mischien voor andere belangrijk is daarom moet iedereen een beetje nadenken voor men zomaar iets typt . alhamdoelilaahie allah koellie h'aal.
jou info is niet correct mijn ouders hebben mij als baby gaatjes laten prikken en op men 10 wou ik geen oorbellen meer en ik heb nog steetds men gaatjes die zijn niet dicht gegroeid
Ik heb hier een beetje moeite mee. Heel makkelijk om iets in een andere taal te roepen wat wij niet kunnen lezen. Voor hetzelfde geld plaats je hier een paar nare verwensingen. Ik ga toch ook niet op bijvoorbeeld een Spaanse site Nederlands zitten praten?
In Afrika doen ze het inderdaad om hygienische redenen, maar wij wonen in een westers land waar je dagelijks (meerdere keren per dag zelfs) kan douchen. Hygiene is dus in NL echt geen reden om te besnijden. Dat besnijdenis AIDS tegen zou gaan is natuurlijk je reinste onzin. Als je het in NL besluit te doen lijkt me dat alleen omdat je geloof het voorschrijft of om medische noodzaak. Als jullie het niet om deze redenen zouden doen, waarom dan wel? Je zoon kan later inderdaad zelf beslissen! Het is immers zijn lijf...
Het Arabische woord soenna betekent 'manier'. De Soenna in de islam is de manier van de profeet Mohammed zoals die gekend is via overleveringen over diens leven, de ahadith. Uit al wat Mohammed zei en deed tijdens zijn leven als profeet wordt de Soenna afgeleid. Mohammed wordt in de Islam beschouwd als een gewoon mens, zonder Goddelijke of bovennatuurlijke eigenschappen zoals bijvoorbeeld toegeschreven aan Jezus, in het christendom. Hij wordt echter wel gezien als de perfecte mens, en zijn leven en daden als een leven dat perfect is in de ogen van Allah. Moslims hechten dan ook grote waarde aan het handelen van Mohammed zoals in de Soenna beschreven en trachten hun leven op een even perfecte manier te leven. http://www.islamitischebegrippen.nl/islam/Soenna.php Naast de Koran is er de Soenna, een boek waarin adviezen van Mohammed zijn opgetekend en dat je kunt beschouwen als een gedetailleerde uitwerking van zaken die in de Koran voorkomen. Soms ook worden in dat boek voorschriften uit de Koran wat verzacht of bijgesteld. De Soenna is dan wel niet het woord van God, maar het heeft wel een grote betekenis, omdat het van de profeet Mohammed afkomstig is. De besnijdenis wordt niet in de Koran genoemd, maar besnijdenis van mannen wordt wel door de Hadith (Soenna) voorgeschreven. Wat ik hierdus mee bedoel volgens de KORAN hoeft een besnijdenis niet!
Omdat deze discussie toch leidt naar een religieuze discussie, sluit ik 'm met een verwijzing naar de regels: 1.20 Om niet gerelateerde onderwerpen te bespreken heeft het beheer van Zwangerschapspagina een aantal off topic rubrieken gecreëerd waarin overige berichten geplaatst kunnen worden. Berichten over o.a. politiek en religie zijn niet toegestaan en zullen worden gesloten en/of verwijderd. Lotte