hoe denken jullie over de voorspelde storm

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lovewinnie, 14 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    eind deze maand moet er een storm komen geloven jullie dit. ik bekijk het allemaal met een knipoog en heb zoiets eerst zien dan geloven maar als het gebeurd en heb me niet voorbereid kan ik me ook wel voor me kop stompen.

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Tja kweet niet wat ik ervan moet denken. Maar ga me toch wel een beetje voorbereiden hoor hihi. Alle dingen die in de tuin rond kunnen vliegen eruit halen. Als ik kijk naar de storm van vorig jaar dat alles afgesloten was enzo en mijn man pas om 4 uur snachts thuis was ipv 5 uur smiddags. Is er hier ook t een en ander gevlogen door de tuin en kapot.

Hier en kink naar de voorspelling
    http://pietpaulusma.sbs6.nl/piets-blog-algemeen/superstorm-in-november.html

Liefs Noes

3. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Mocht die storm wel komen dan hoop ik dat mn vader thuis want die zit op zee.
    En die hebben het afgelopen weekend ook flink moeilijk gehad :(

4. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    We zien wel. Ben er niet bang voor. Vorig jaar ook dikke storm. Gewoon lekker binnen blijven ;) en vanuit de behagelijke warmte in je huisje naar de gure herfststorm kijken uit 't raam ;).

Hier is overigens al een topic over.

5. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Geen idee wat ik ervan denken moet!
    We zien wel! ;)

6. MamaDenise

MamaDenise Fanatiek lid

21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Ik zie wel wat er gebeurd.
    Het was al eerder voorspelt en toen was er ook geen storm hier.
    En als er wel storm komt gewoon lekker binnen bijven en lekker genieten van het feit dat je warm en veilig binnen zit en er niks kan gebeuren.
    Vind het wel iets hebben een storm.
    Het waait kei hard en ik heb binnen lekker kaarsjes aan en filmpje op of een goed boek en hoor de wind buiten tekeer gaan.
    Ik maak me er geen zorgen over.

7. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik weet ook niet zo goed wat ik er van verwachten kan...
    Toch neem ik het zekere voor het onzekere, en ga ik wel voorbereid het einde van de maand in. Zorgen voor een zaklantaarn, voldoende kaarsen etc. Ik bedoel, je weet maar nooit...

Dat er een kans bestaat op tornado's vindt ik toch wel alarmmerend!
    En 80% kans dat die zware storm over nederland zal komen, vind ik toch wel redelijk veel...

8. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik geloof er niet meer zo in! De eerste november storm zou tussen de 8ste en de 13de zijn. Nou hier niet hoor, geen flinke storm!
    Dus of die 2de storm er gaat komen, eerst zien dan geloven!

9. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nou het heeft hier anders vd week flink gewaaid hoor met flinke windstoten.

Ik heb altijd genoeg laarsen in huis hihi. Dus mocht de stroom uitvallen zit ik redelijk.

10. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36

jij bent zeker goed voorbereid! altijd handig die dingen, stel je voor dat het de voorspelling uitkomt en half nederland door hoog water word weggevaagd, heb jij in ieder geval droge voeten :) :) :) :)

11. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    :) Ik denk dat ze kaarsen bedoeld....

(maar laarsen kunnen inderdaad ook handig zijn [​IMG])

12. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    nou,ik zie wel wat er gebeurt(en of er iets gebeurt)
    Tuin is al winterklaar,dus daar kan niks mee gebeuren(behalve met de schutting)
    er staan langs ons huis alleen hele hoge bomen :rolleyes: dat vind ik dan wel minder :(

13. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ik geloof wer wel in, denk wel dat er wel een heftige storm aan zit te komen. Misschien niet zo heftig als hun zeggen, maar denk dat je wel beter kan binnen blijven!
    Maak me er geen zorgen om verder hoor, in Nederland zijn de huizen zo sterk, en zijn er genoeg hulpmiddelen om ons te redden!

hhahaha nee nu niet allemaal naar de supermarkt rennen om potten voeding in te slaan! hahahaha

kus miek

14. ilona21

ilona21 Fanatiek lid

25 feb 2007
    2.987
    0
    0
    facilitairmederwerker
    hoogland
    ik denk wel dat er een storm aankomt maar niet zo heftig als wat hun zeggen.

ik zorg wel dat ik wat in huis heb als ik de hele avond in huis moet zitten zonder stroom ofzo.
    maar verder maak ik met niet zo druk.

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ik geloof er ook wel in maar denk ook dat het minder wordt als voorspelt is. ach we zien wel wat er gebeurd en als het begint te stormen blijven we lekker binnen.

16. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Wat nou als het straks wel echt blijkt te zijn? Ik heb er gemengde gevoelens over maar meer omdat het in november altijd kan spoken met het weer.
    Ik hoop dat het niet echt is, maar toch houd ik er wel rekening mee. Ik ga niet extra hamsteren want wij hebben toch altijd voldoende eten en drinken in huis.

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Haha ik bedoel indd Kaarsen :) ](*,)

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik hou er ook maar rekening mee..
    ramen goed dicht, niks meer op het balkon laten staan en de fietsen altijd binnen zetten!
    je weet maar nooit

19. Cynthia85

Cynthia85 Bekend lid

4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    er staat tussen 8 en 13 november, het is onderhand al 17 november en hier heeft misschien 1 dag een klein beetje gewaaid! dus ik geloof er niet zo in, maar ja, je weet het nooit.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Superstorm komt echt

Door PETER OTTE

ROTTERDAM - De eerder door de Britse weerkundige Piers Corbyn aangekondigde superstorm, eind deze maand, lijkt er toch echt te komen. Zijn collega, de Fin Magnus Hagelstam van Weather Action, toont in een update op internet dat met 90 procent zekerheid heel west Nederland in de gevarenzone ligt. Net als Groot-Brittannië, Denemarken en Noord-West Duitsland.

Tijdens de storm zouden windstoten van 115 tot 145 kilometer per uur kunnen voorkomen. Plaatselijk zou, boven open water, zelfs ruim 210 km/uur gemeten kunnen worden. Daarbij gaat het hard regenen en later zelfs sneeuwen. Scheepvaart op de Noordzee is komend weekeinde volgens Weather Action ’levensgevaarlijk’. En ook gebouwen, bruggen, bomen en hoge voertuigen lopen gevaar. Het natuurgeweld zou in twee vlagen over ons heen komen. De oranje en de rode zone.

Hagelstam voorspelt ook dijkdoorbraken rond half vijf in de middag (15.30 GMT) op zaterdag 24 november in Zuid-Engeland. Dan zou het Noordzeewater zo opgestuwd kunnen zijn dat de dijken en duinen het niet meer zouden houden.
    Piers Corbyn legt in een mededeling aan het Nederlandse volk uit dat zijn voorspellingen vorige week door Jan en alleman nogal overdreven zijn. Maar, zegt hij, de timing en piekwinden waren wel goed voorspeld.

Hij geeft ook het KNMI, dat zijn voorspellingen afdeed als overdreven, een veeg uit de pan. ,,Het KNMI doet niet aan lange termijn-voorspellingen. Dat kunnen ze niet. Wij wel. Het zou goed zijn als kort en lang samen zouden werken om tot een correcte voorspelling te komen. In het belang van de veiligheid van de bevolking. Stammenstrijd en prestige moeten we dan opzij zetten.''

Het KNMI voorspelt op de eigen site voor eind volgende week rustig najaarsweer met een hoge drukgebied. En ook andere weerdiensten voorzien geen gekke dingen voor volgend weekeinde.
    Meteoroloog Johnny Willemsen van WeerOnline vindt het nog te vroeg om iets zinnig over het weer van volgend weekeinde te zeggen: ,, Maandag, dinsdag kan dat pas. Nu zien we nog niets geks, een zuidwestelijke aanvoer van zachte lucht, wisselvallig weer dus, maar niets bijzonders. Ik ben benieuwd of de voorspellingen van Corbyn en Hagelstam maandag of dinsdag wel op de weerkaarten staan.’’

Harry Geurts van het KNMI blijft bij zijn reactie van 6 november: ,, Het is pure sensatie en bangmakerij. Op deze termijn valt er niets zinnig over volgend weekeinde te zeggen.’’

AD

:rolleyes:

Deel Deze Pagina