@ mary woods: thnx! Ik heb er destijds een topic over geopend, die staat hier op blz 2 "maatregelen om vroeggeboorte te voorkomen", die kan je nalezen en daar heeft ook iemand gereageerd die wel progesteron-injecties heeft gekregen tijdens haar zs. Het is zowieso experimenteel, er loopt ook een onderzoek naar, de zgn Amphia-studie. Het wordt soms ook aangeboden bij meerling-zs. De progesteron zou ervoor (kunnen) zorgen dat de baarmoeder zich rustig houdt en zodoende voortijdige weeen voorkomen zouden kunnen worden. Groetjes!
goedenmorgen allemaal Ik ben 6 jaar geleden bevallen met 33.5 wk van een zoontje hij woog 1245 gram. ik was met 25 wk al opgenomen met vroegtijdige weeen heb aan de prepar gelegen en al. ik mocht toen met 28 wk weer naar huis maar moest wel rust houden en ik kreeg iedere dag een verpleegster over de vloer om alles in de gaten te houden. met een week was dat over en moest ik weer terug naar de afdeling vanwege zwangerschapsvergiftiging erbij. op een gegeven moment was hij maar 100 gram gegroeid in 1 week en dat kon niet dus moest ik ingeleid worden.na 15 uur pussen werd het een spoed keizersnee. en toen mijn zoontje 2,5 jaar was heeft hij een zusje gekregen met haar ging het iets makkelijker met haar was ik 28 wk en moest ik weer naar het ziekenhuis ik dacht nee niet weer maar ze haden iets nieuws een pilletje die ik 3 dagen moest slikken en daarna moest ik wel rustig aan doen hoor maar ik heb haar daarna wel tot 38 wk bij mij gehouden en ik ben bevallen via de normale weg en dat ging heel snel binnen 3 uur. nu zijn we voor de derde bezig en hoop dat dat iets beter gaat dat ik het ziekenhuis helemaal niet zie. groejes tomnaat
Ik moet zeggen dat ik nu in eens weer de kriebel er voor krijg. Na de miskraam na Britt had ik het helemaal gehad maar als ik dan andere zie die zwanger zijn van de 2de denk ik oooh ik wil ook weer. En dat ik nooit echte kraamtijd mee gemaakt heb vind ik ook zo jammer. Zou het graag is mee maken. Maar ja mannetje wil het echt niet meer.
ik ben ook erg bang en onzeker over de 2e zwangerschap..we hebebn pas 10 juli een gesprek met de gync...weet echt niet wat me te wachten staat.. al hoop ik een ding dat dit kindje het zeker tot 36 weken vol houdt veilig bij zijn mama!
@ moon: jullie hebben natuurlijk zo veel heftige dingen meegemaakt, misschien moet er idd wat meer tijd overheen gaan.. Ik zou je 'kriebels' wel bespreekbaar houden met je man..
zeker bespreek baar maken moon..want om heel eerlijk te zijn kan ik er nu nog steeds niet echt van genieten..ik voel me al schuldig als ik dit scrhrijf! maar het gaat me te snel allemaal..ik blijf de beelden van chedellla voor me houden van de eerste weken...ik voel me bang en geregelt als ik alleen ben laat ik een traantje.. ik denk dat het ook belangrijk is dat je er geestelijk aan toe bent..en ik ben bang dat me dat heel zwaar gaat vallen...ik kan niet wachten op 10 juli...dan hebben we eindelijk dat gesprek in het zhuis...mischien dat mijn angsten en twijfels dan weg gaan.. en als ik dan een echo krijg het me mischien allemaal wat echter maakt.. lees aub dit bericht niet verkeerd...dit kindje is wel HEEL welkom hoor.. het is meer de mama die zich te veel zorgen maakt
Sonya, dat is toch logisch dat je je zorgen maakt. Ik denk ook dat zwanger zijn een heleboel van de vorige keer naar boven brengt. Dat is ook weer een soort verwerkingsproces waar je dooheen moet. Ik ben bang dat die zorgen niet helemaal zullen verdwijnen, maar hopelijk kun je straks wel wat meer rust vinden en vertrouwen krijgen in deze zwangerschap. Dikke knuffel van mij!
@ son Probeer te genieten. Weet dat het moeilijk is. Na de 2ling kon ik het ook niet.. toen dat ook mis ging en ik zwanger werd van Britt zag Mar het al helemaal niet zitten. Nou ik heb me ook echt tot 12 weken zenuwachtig gemaakt. En toen ik ook nog is elke zaterdag vloeide tot 9 weken was ik echt erg bang. Gelukkig lag ik daarvan 2 weken in huis ziekenhuis dus kreeg ik een echo En tegenwooordig kunnen ze veel.. als je goed onder controle staat. Sja ik weet toch wat ie dan gaat zeggen haha. Dat hij het toch echt bij 1 wil houden en niet weer een paar jaar wil vergooien aan hormonen en veel verdriet. En hij is bang dat het miss een 2ling word en dat we er dan meteen met 3 zitten. En heb dat zelf ook wel in m'n achterhoofd hoor. Maar wil zo graag het op een normale manier mee maken. Bevallen met 37 weken, kraamtijd enz.
sonya, niet schuldig voelen. is erg normaal hoe jij je voelt. mocht ik ooit nog eens zwanger worden denk ik dat ik pas na 28 of misschien wel 32 wkn kan gaan genieten. en Moon, je weet dat je ook zonder hormonen zwanger kan worden, dus laat het over aan het lot. ennne tweeling is leuk hoor
We hebben het er gisteren overgehad. Maar zijn angsten zijn erg groot en hij zei ik wilde er nooit 1 tot ik jou leerde ken en jij wilde er 2. Dus is 1 een mooie middenweg, Vandaag gaan we het er verder over hebben.
geduld werkt het beste met die dingen. het is ook nog erg vers. en gooi het op een jongen werkt ook vaak bij mannen