hoi hoi....... de bovenstaande zin zegt het al? hoe denk jullie over twee de hands? we hebben namelijk een mooie quinny gezien op marktplaats? zo op de foto's echt zo goed als nieuw het is er een die nog geen jaar geleden in de winkel gekocht is! echt ik ben er achter dat je zo een hoop centen bespaard maar mijn mening is nog niet helemaal zoals die van mijn vriend! ach dat doen er zoveel via marktplaats en niemand hoeft het toch te weten als je je ervoor schaamt! (zijn zijn woorden) gedeeltelijk ben ik het wel met hem eens maar toch........ je wil je kindje toch het beste geven (niet dat dit niet goed is hoor) maar ik twijfel gewoon! wat is jullie mening? ik hoor hem graag! -x- Jyll
Wij krijgen alles tweedehands. Je moet alleen zorgen dat het nog in goeie staat is natuurlijk Verder zou ik me daar geen zorgen over maken, logisch toch dat je iets goedkopers zou willen, plus zo worden ook meer spullen hergebruikt!
Wij hebben onze kinderwagen ook van marktplaats af hoor en ik schaam me er echt niet voor! Het staat er niet met letters op dat het 2e hands is Onze kinderwagen is ook echt als nieuw en voor de prijs waar wij hem op marktplaats voor hebben gekocht staat hij echt niet in de winkel. Alles is al zo duur en als ik dan op zo'n manier er aan kan komen waarom niet? Ik heb er wel meer van afgehaald ook mijn vriend doet veel handel via marktplaats. Ik zou zeggen koop gewoon lekker van marktplaats Waarom zou je kind zo niet het beste krijgen dan? Onze kinderwagen is ook nog geen 2 jaar oud ik zou niet weten wat ik de kinderen dan tekort doe In mijn album staat de wagen zoals wij hem van marktplaats hebben gekocht.
Eerst wilde wij ook een wagen tweedehands kopen. Maar omdat wij garantie wel belangrijk vonden hebben wij ervoor gekozen om een nieuwe te kopen.
als het er goed uitziet en nog goed doet doen toch, al helemaal als het geld scheelt! je kindje merkt er echt nets van hoor!...
Ik heb mijn wagen gehad, maar als ik die niet gehad had, wastie ook van marktplaats gekomen hoor! Het kamertje is hier tweedehands, 1 box, veel kleertjes, het wipstoeltje. Daar wordt Florine echt niet anders van hoor. Het enige wat je nooit tweedehands moet kopen, tenzij het van mensen is die je goed kent, is de maxi cosi. Na een ongeluk wordt de veiligheid niet meer gegarandeerd en je weet nooit wat ermee gebeurd is. Linda
Op zich geen moeite met tweedehands maar ik pak het anders aan. Ik koop alles nieuw en verkoop het dan naderhand zelf. Stel je koopt een Maxi-cosi nieuw voor 139 en je kunt hem daarna nog verkopen voor bijv. 75 dan heeft hij je 65 gekost.
Niks mis met tweedehands dingen. Alleen kleertjes en een matrasje enz zou ik niet zo snel kopen. Zelf ook een quinny van markplaats gehaald, maar die beviel niet zo goed, dus alsnog een nieuwe gekocht voor de garantie.
Ik heb eigenlijk heel veel dingen tweedehands. Dit overigens tot grote geruststelling van mijn vriend, die bang was dat ik perse alles nieuw zou willen. We zouden het financieel best kunnen doen hoor, alles nieuw kopen. Maar eerlijk gezegd zie ik niet in waarom ons kind beter af zou zijn als alles nieuw en ongebruikt was. Als je later een tweede kind wilt, dan ga je toch ook geen nieuwe kinderwagen kopen omdat het anders niet goed is voor je tweede kind? Veel dingen heb ik gekregen van vrienden en familie. We kiezen eruit wat ik leuk en praktisch vind en dat willen we graag hebben. De kinderwagen en de maxicosi heb ik op marktplaats gekocht. Gewoon kritisch kijken of het dé kinderwagen voor jou is en of alles het nog goed doet. Het is een eenvoudige manier om veel geld te besparen. Ik heb wel álles van de kinderwagen gewassen. Het ziet er gewoon goed uit, dus waarom zou ik het niet doen? Ik twijfelde nog even toen ik de kinderwagen en maxicosi ging halen. Toen dacht ik -als ik er later spijt van krijg dat ik tweedehands heb gekocht, dan zet ik het gewoon weer op marktplaats. Dat is nu meer dan 10 weken geleden, dus dat gaat echt niet meer gebeuren. Ben er echt alleen maar blij mee. Ik besteed veel tijd en aandacht aan het kinderkamertje. Spulletjes verven en versieren, gordijntjes maken ed. Dat vind ik leuk om te doen. Het zal het kindje, vooral in het begin, echt niet interesseren hoe het kamertje eruit ziet. Maar ik vind het gewoon leuk om te doen, lekker nestelen. Succes met jullie keuze! Liefs, Sonja
ik koop liever nieuw en dan wat goedkoper (bijv. geen kinderkamer van een babyzaak, maar bijv. van Ikea). ik wil zeker geen 2e hands kleding, want ik vind dat gewoon geen fijn idee. Ook de kinderwagen (ivm garantie etc.) wil ik nieuw. Begrijp me goed hoor: respect voor een ieder die wel 2e hands koopt, maar het is gewoon niet mijn ding.
ik hou ook niet van 2e hands. wij hebben ook alles nieuw gekocht en ook veel gekregen. wat ik zeker niet 2e hands wil of neem zijn kleding.
Wij hadden onze Quinny ook van MP, helemaal geen problemen mee! Verder haal ik ook veel speelgoed van Iman van MP, vaak HEEL VEEL goedkoper dan in de winkel, sopje erover en klaaaar.
Wij hadden niet zoveel geld toen Yildiz werd geboren dus wij hebben de babykamer ook 2de hands, niks mis mee. Snap ook niet waar je je daarvoor moet schamen of het daarvoor zou laten als het er goed uitziet en het bespaart een hoop centen waarom niet?
Oh ja de babykamer is trouwens ook 2ehands ja, helemaal vergeten! Ook van MP! Nee Mila, ik vind ook niet dat je je daarvoor hoeft te schamen!
Wij hebben alleen de box 2dehands gekocht want ik vind het nieuw veels te duur. Voor de rest kamer van ikea en de rest allemaal gekocht bij Prenatal. Vriendin van mij werkt daar en ze hadden een familieavond en daar kreeg ik op alles 20% korting ook op al afgeprijsde spullen. Alle kleertjes tot nu heb ik gekregen van een vriendin, kleertjes waren maar voor 1 kind gebruikt. Maar ik heb niks tegen op 2dehands alleen ben ik lui en vind ik MP altijd zo'n gedoe.
Ik vind ook zeker dat iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil! Welke beslissing je maakt is eigenlijk niet zo belangrijk. Het gaat erom dat je zelf een eigen beslissing neemt en daar voor gaat. Dat is het belangrijkste. Ik wilde bijvoorbeeld geen matrasje van wildvreemden. Van familie en in goede staat is prima, lijkt dat niet dan een nieuw matrasje. Zo krijgen wij voor het wiegje een nieuw matrasje en voor het ledikant een van mijn broer en schoonzus. Liefs, Sonja
Waarom schamen voor 2e hands Volgens mij heeft dat niks te maken met 'je kindje het beste geven' ... Er zijn veel belangrijkere dingen waar een kindje wél iets van merkt, zoals knuffelen en liefde enz... Dat kindje weet toch niet dat jij een wagen voor 300 euro minder hebt gekocht?! Dus 2e hands is in dit soort gevallen volgens mij alleen maar slim
Hier ook heel veel 2e hands en misschien zelfs al 3e hands.. lekker belangrijk.. Bij ons staat veiligheid voorop dus idd t matrasje is wel nieuw, de maxicosi ook. Maar de rest.. interesseert t mij geen hol, ik vind t juist n hobby om iets zo goedkoop én leuk mogelijk te kopen. 8)
Patroeschka, dat was hier idd ook, veiligheid voorop! MC en autostoel zijn idd nieuw hier. Female: ik ben het helemaal met je eens!
Vind zelf ook niets mis met 2e hands, ben dan ook van plan om iig een 2e handse box te kopen. Heb ook al heel wat kleertjes van mijn schoonzusje gekregen, nix mis mee, tis mn nichtje dus als ik dat al erg zou vinden..De maxicosi en allerlei andere spulletjes ook van haar gekregen, mooi toch?Wat ik wel nieuw zou willen zijn de kinderkamer en de kinderwagen, niet ivm met garantie of wat dan ook (al is dat natuurlijk wel mooi meegenomen) maar meer omdat dit mijn 1e kind wordt en ik het toch wel heel speciaal vind. Je kan heel leuk shoppen op internet hoor, maar vind het veel leuker om lekker winkels af te gaan en kijken wat leuk is én ook nog eens een leuke prijs heeft..gewoon de voorpret, lijkt me helemaal geweldig! Liefs Jessy