hoe denken jullie over twee de hands?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jyll, 12 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik heb ook alleen de kinderwagen nieuw (van mijn schoonouders gekregen) maar had er al 2 2ehands gratis aangeboden gekregen en dat was mij net zo goed geweest.
    Verder heb ik echt alles 2e hands, alleen de box van marktplaats. De rest heb ik allemaal gekregen van vrienden, bekenden en daar weer bekenden van.
    Het wiegje is nog van mij vroeger.
    Heb wel een nieuw matrasje en dat soort dingen, want dat vond ik geen prettig idee dat daar al 8 kinderen op hebben geslapen.

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Een maxi cosi zou ik nooit tweede hands kopen. Puur voor de veiligheid en je niet weet of er een ongeluk mee gebeurt is.

Verder maakt het toch weinig uit wat je koop? Nieuw of tweede hands. Het kan allebei.

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Onze kinderkamer komt van marktplaats. Ziet er echt als nieuw uit, en kostte ons maar 300 euro...da's heel wat anders dan die 1000 euro waar je zo opzit als je het bijv. bij prenatal koopt..Matrasje en dekens e.d. hebben we wel nieuw gekocht, dat vind ik toch een fijner (lees schoner) idee. Verder hebben wij de kinderwagen voor een groot deel gekregen van mijn schoonouders en dingen als de Maxi Cosi hebben we ook nieuw gekocht, dat is toch veiligheidskwestie vinden wij. Box weten we nog niet wat we doen, als we een mooie kunnen vinden op Marktplaats, zullen we het denk ik wel doen. En anders gewoon kopen.

4. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb mn wagen en maxi cosi van marktplaats. ik ga nog wel alles wassen en goed schoonmaken met de stoomreiniger. voor maxi cosi kan je ook nog een badstof hoes kopen die je er in doet. ook makkelijk als je kleinte een keer een ongelukje heeft, hoef je niet weer de hele bekleding los te maken. verder heb ik tot nu toe de kleertjes wel nieuw, maar misschien dat als ik iets leuks op mp tegenkom dat ik het ook wel doe. mij maakt het op zich niet veel uit. alleen de box gaan we wel nieuw kopen want we zijn allebei klein en de meeste boxen zijn te hoog en we hebben er eentje gezien die perfect is voor ons, maar anders zou die waarschijnlijk ook tweedehands zijn geworden.
    beetje lang verhaal geworden, maar goed ik denk dat mn mening wel duidelijk is.
    liefs doris

5. Krullebol

Krullebol Actief lid

31 dec 2006
    386
    1
    0
    Weet je, ik denk dat we als mama's in spe best wel gemanipuleerd worden door de commercie. 'Je wilt toch het beste voor je kindje' wordt er dan gezegd. Alsof er iets mis is met een broekje wat een ander kind al een paar keer heeft aangehad! Zo wordt er op onze emoties (nog eens versterkt door de hormonen!) ingespeeld om maar vooral het duurste matrasje te kopen en de duurste deken en weet ik wat. Ik probeer daar echt een beetje nuchter mee om te gaan! Ja, de maxi cosi en matrasjes zijn dingen om voorzichtig mee te zijn omdat veiligheid daar heel belangrijk is. Maar kleertjes, speelgoed, meubels...als je het gewoon goed schoonmaakt, kan dat toch helemaal geen kwaad...Wij hebben dus idd een nieuwe maxi cosi en matrasjes, maar verder veel tweedehands (boz, wippertje, wieg, ledikantje, tummytub enz). Scheelt erg veel geld!

Ik kan me echt wel voorstellen hoor dat er mensen zijn die graag alles nieuw willen, ik veroordeel dat ook helemaal niet. Als je het geld ervoor hebt en je vindt dat belangrijk, prima. Maar met tweedehands is helemaal niets mis, als je gewoon je gezonde verstand gebruikt!

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    joh, ik koop zoveel 2e hands! En meestal via MP. Niks mis mee toch? Het beste voor je kindje (zoals ze dat zo mooi zeggen kan ook 2e hands zijn naar mijn mening!

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik persoonlijk zou nooit een autostoel/mc 2e hands kopen. Als er nl een keer een ongeluk mee gebeurd is kan de plastic van mindere kwaliteit zijn. Als je degene niet kent waar je m van koopt, weet je nooit of ze eerlijk zijn. Ze raden ook aan om n nieuwe autostoel te kopen als je n keer een aanrijding gehad hebt.

Verder hebben wij dus ook alles 2ehands; babykamer, kinderwagen, badje was vroeger van mezelf, sommige stukken speelgoed, sommige kleren van ons nichtje, box enz.

De buggy wat ik nu gebruik is wel nieuw en eetstoel ook.

Ik heb trouwens ook weer n boel verkocht op mp; kleding, box, enz.

8. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Wij hebben ook veel 2e hands.
    De kinderwagen en maxi cosi hebben we wel nieuw besteld en er komt een nieuw matrasje voor t bedje maar ik ben ook van mening dat t geen kwaad kan om iets 2e hands te kopen :)

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier precies hetzelfde, alleen beviel/bevalt onze quinny van Marktplaats wel erg goed dus die gebruiken we met veel plezier.

Ik vind het onzin om dingen alleen maar nieuw te kopen, je bespaart heel veel geld en als het nog in goede staat is, kan het toch prima.

10. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Mijn ledikant en commode zijn van MP...wel in heel goede staat...kleertjes, matrasje, aankleedkussen etc. heb ik wel allemaal nieuw.

11. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Wanneer het bij ons zover is dat we ook mogen shoppen, wordt het ook veel Marktplaats denk ik. Niet omdat we het geld niet hebben, maar omdat wij zo'n dure kinderwagen en kinderkamer persoonlijk niet nodig vinden. Met een beetje geduld kan je tweedehands ook veel leuke spulletjes vinden. Inderdaad, het wordt bijna een sport!

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Bij mijn eerste hebben we veel van mijn schoonzus gekregen....die wilden het bij een kindje laten en hadden het dus niet meer nodig.
    Dus de hele kamer (matras nieuw gekocht) box etcetera gekregen.
    Wel zelf een kinderwagen gekocht en autostoeltjes

nu heb ik die spullen ook nog voor mijn tweede

als ik dingen nodig heb koop ik eigenlijk altijd nieuw......voordat ik bedenk dat het ook tweedehands kan ben ik al bij de winkel geweest.

ik verkoop inderdaad wel alles wat ik niet meer gebruik voor de kids

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik gun onze kleine absoluut het beste, maar vind het overdreven en zonde om alles maar nieuw te kopen terwijl er zoveel goed spul te krijgen is. ben wellicht ene beetje een nostalgische recycle freak wat dat betreft. zolang alles maar goed schoon kan en eventueel met een likje verf er over. het enige dat nieuw is of alleen van familie komt zijn de kleertjes. matrasje is nieuw vanwege hygiene. een aantal dingen zijn wel nieuw, puur omdat we het niet naar wens 2dehands konden vinden

14. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wij hebben veel 2ehands. De box hebben we te leen van vrienden, een ledikant hebben we via marktplaats, net zoals de kinderwagen. De commode hebben we wel nieuw gekocht (Ikea), maar dat kwam ook omdat ik geen mooie op marktplaats kon vinden. Het autostoeltje hebben we wel nieuw, we kopen ook een nieuw wipstoeltje. En beddengoed, kleertjes en boxkleed ook nieuw, hoewel ik nog wel wat kleertjes van mijn zus heb gekregen (van haar kinderen).

Ik heb absoluut geen moeite met tweedehands spullen. Enerzijds vanuit een kostenaspect (hoewel wij beiden een zeer goed betaalde baan hebben), anderzijds vanuit milieu oogpunt. tweedehands babyspullen zijn vaak nog erg goed (want niet zo lang gebruikt).

Iedereen moet zelf beslissen wat hij doet, alleen ik snap het idee van "alleen het beste voor mijn baby" niet zo goed. Je kunt je geld echt maar 1 keer uitgeven en volgens mij heeft mijn kind er meer aan als ik dat geld aan bijvoorbeeld een studie voor hem/haar uit geef dan aan meubeltjes.

15. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Dat vind ik dus ook, ik had zelf liever via via een (gratis) wandelwagen geregeld en het geld ergens anders voor gebruikt. Maar mijn schoonouders wilde perse een nieuwe wandelwagen voor ons kopen.
    Maar er komen nog zoveel kosten die je sowieso moet maken. We hebben nu de maxi cosi van kennissen gekregen, maar volgend jaar zal er toch ook een autostoeltje moeten komen en dat soort dingen.
    En ik denk dat hij er geen trauma van krijgt als hij nu in een 2e hands wandelwagen heeft gelegen. En dat hij straks veel blijer zal zijn als wij zijn rijbewijs en studie betalen.

16. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    Hier ook veel 2e hands en zelfs 3e hands.....Als alles schoon is en er keurig uitziet maakt het toch niet uit?Maar ook hier wat veel dames al zeggen,wel nieuwe autostoelen enzo.Je weet nooit met zekerheid wat ermee gebeurt is.......En ik heb voor de 2e,een gloednieuwe wagen gekocht.Maar dat was dan ook omdat hij toen nog niet op MP te koop was..........

Deel Deze Pagina