Sommige dingen zijn ook gewoon moeilijk te realiseren als je 2 kindjes hebt. Er wordt gezegd 'je moet je kleinste laten wachten om de oudste niet t idee te geven dat de baby belangrijker is', maar soms is t gewoon zo dat de oudste even moet wachten omdat de baby huilt. Je kan niet altijd de oudste voor laten gaan. Ik zou je als eerste in ieder geval niet schuldig voelen dat je t lekker vindt dat je oudste 3 dgn per week naar school is; het is gewoon hardstikke druk en wennen met een baby, ik was ook blij als mijn oudste (toen net 2) 2 dagen naar t kdv ging. Verder; is t een idee voor hem de dag wat te structureren met een soort planbord? Zo hou je ook zelf een regelmaat aan en weet hij weer een beetje waar hij aan toe is.
k heb er nog met verschillende mensen over gepraat en tot de conclusie gekomen (zij zeiden het stuk voor stuk) dat ik goed bezig ben. ik betrek hem zoveel mogelijk de verzorging van de kleine en ik merk gewoon dat het hem gaat om ONZE aandacht, niet over de verdeling van aandacht over de kids. WIJ moeten tijd voor hem maken. Gistern heb ik met hem een bal spelletje gedaan en hij vond het geweldig, toen hij lief met de autos het spelen was heb ik hem een paar keer geroepen en een knuffel gevraagd. Hij gaf hem met plezier!!!! Zo gaan we gewoon even door en dan komt het helemaal goed. Bedankt voor jullie adviezen (afbrekend en opbouwend)!!!!!!!!
ik zou ook een onafhankelijke persoon naar jullie situatie laten kijken. zo heb je snel door wat er mis gaat en kun je het bijsturen voordat het steeds verder escaleerd.
ik heb al (een paar keer) aangegeven ook bij het cb om tips te vragen. de situatie gaat niet escaleren omdat ik er allert op ben en al met veel dingen bezig ben om te veranderen. in mijn ogen is het normaal wat bij ons gebeurt hoor, alleen de een heeft meteen "de goede richting" gekozen en bij de ander duurt het een paar dagen/weekjes voor het goede ritme gevonden is.
ik bedoel met escaleren iets anders denk ik dan jij bedoeld. jij springt meteen in de verdedigingsmodus. ik bedoel met escaleren dat hij zich steeds ongelukkiger gaat voelen en steeds meer negatief gedrag gaat vertonen totdat het structueel wordt omdat hij niet anders meer weet en het ook op school problemen gaat geven. aan de hele discussie als zodanig doe ik niet mee. daar houdt ik me even buiten.