Hoe deze situatie oplossen?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Kukido, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.286
    2.898
    113
    Mijn dochter had met twee vriendinnen van haar klas afgesproken, dat ze samen Sint Maarten zouden lopen.

    En nu is het bijna zover en zeggen die vriendinnen dat ze dat nooit hebben afgesproken.

    Andere kinderen van hun klas hebben ook al iemand waar ze mee lopen.

    Nu heeft mijn dochter dus niemand om mee te lopen, en wil ze dus helemaal niet gaan.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ja ik zou niet weten hoe je dat op moet lossen. Lullig van die vriendinnen, maar je kunt hen moeilijk verplichten met haar te lopen?
    Niemand anders bij wie ze kan aansluiten?
     
    suus1983 en DastyQueen vinden dit leuk.
  3. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Maar of ze nou wel of niet hebben afgesproken, kan ze alsnog niet samen met die vriendinnen lopen? Het zijn tenslotte vriendinnen, toch? Of willen die vriendinnen dat niet?
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.891
    13.061
    113
    Vrouw
    Kan ze inderdaad alsnog niet met die vriendinnen mee lopen?
    En anders met andere kinderen? Hier wordt geen Sint maarten gevierd, maar met Halloween loopt de halve klas samen.
     
  5. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Dit is precies wat ik dacht. Ik zie het probleem eigenlijk niet, hier wordt vaak pas op de dag zelf bedacht met wie ze gaan lopen. Ze kan toch aan een groepje vragen of ze daarbij mag aansluiten? En anders kan ze toch samen met haar broertje lopen? Of heeft hij ook al afgesproken met vriendjes? Misschien kan ze zich daarbij aansluiten. Hier lopen mijn kinderen altijd samen, vaak met vriendjes en vriendinnetjes erbij (ieder jaar wisselende samenstelling). Of anders kan ze misschien een buurmeisje/jongetje vragen? Of iemand van de sportclub? Mogelijkheden genoeg, lijkt me. Je schrijft dat andere kinderen uit haar klas ook al met iemand hebben afgesproken om samen te lopen, maar daar kan ze zich dan toch bij aansluiten? Het is toch niet zo dat ze in tweetallen moeten lopen ofzo?
     
  6. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Nou dat loopt ze toch met jullie en broertje mee?
    Vervelend voor haar, maar jij als ouder kan hier niets mee.
    Misschien wil ze wel bij de deur staan?
     
  7. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Sneu!
    Hetzelfde met mijn dochter. Gelukkig gaat ze nu lopen met een ander meisje. Maar als dat niet door gaat, loop ik met haar.
    Ik probeer de situatie als een leermoment te zien en vertel dat ook aan mijn dochter. Echte vrienden staan voor je klaar!
     

Deel Deze Pagina