Macroni mix, knorr of honing pakken mag dat 11 maanden?

Discussion in 'Voeding' started by misslizzy, Jun 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. misslizzy

misslizzy Bekend lid

Sep 12, 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    hai wij eten regelmatig van die pakken uit de supermarkt waarmee je een maaltijdmaakt zoals lasagne en risotto etc. Daar zit vast een zout in. Hoe doen jullie dat geven jullie dat soort maltijden ook aan je kleintje? Kook je apart en wie weet vanaf wanneer ze zoiets mogen hebben? En vanaf wanneer mag je vlees gewoon bakken en hoef je het niet meer te koken? ben een beetje onwetend op dit gebied:(

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    bakken deed ik vanaf 8 maand ofzo, wel in vloeibaar vet, en niet te donker. Wel gaar natuurlijk.. Maar wij gaven niet dagelijks vlees, misschien 2a3 keer per week.

Die pakjes heb ik niet gebruikt voor zijn 1e verjaardag. Liefst toch verse producten. Als wij zoiets aten, dan zette ik gewoon een pannetje met een aardappel en wat boontjes/wortel erbij op het fornuis. Dan kon hij dat eten, en wij zo'n zoute maaltijd.

Na zijn 1e verjaardag zijn we iets minder strikt geworden, maar wel voorzichtig aan. De 1e maanden max eens per week een pakje, en vanaf 1,5a2 echt met de pot mee.

3. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,189
    113
    Mijn dochter eet vanaf 10 maanden alles met de pot mee, behalve als het heel pittig was.
    Gewoon proberen en kijken hoe ze reageert.
    Wel zorg ik dat er eigenlijk dagelijks wel verse groente is (ook voor onszelf) dus bv bij kip tandoori maak ik sperziebonen voor erdoor enz.
    Bakken van vlees heb ik gedaan vaanf dat ze vlees at, volgens mij vanaf een maand of 8 als ik me goed herrinner

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Het ligt er hier aan of we het geven of er koemelk in zit. Maar als dat niet zo is en het is niet te pittig dan geef ik het. Maar niet vaker dan 1 keer per week.

Vlees koken heb ik trouwens echt noooooooooooit gedaan. Lijkt me erg vies en de diëtiste van Finn zei ook dat dat helemaal niet nodig is en dat de vetten die je gebruikt bij het bakken juist goed zijn.

Ik heb wel heeeeel soms vlees of vis mee gestoomd met zijn eten als hij apart eten kreeg. (stomen in de baby cook)

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Vanaf 11 mnd at Joey volledig met de pot mee.

6. danif

danif Fanatiek lid

Nov 10, 2008
    1,104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Kindjes vanaf 1 jaar mogen met de pot mee-eten.
    Als je wilt weten wat hij precies nodig heeft raad ik je aan even op het voedingscetrum te kijken.(zie link) Ze hebben in ieder geval elke dag vlees/vis of vervanging nodig en het vlees mag je idd gewoon bakken

Hoeveel per dag? | Voedingscentrum, eerlijk over eten

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nadeel van die pakken is dat er niet alleen erg veel zout in zit, maar meestal ook veel smaakversterker (E621, natriumglutamaat, vetsin). Dat is niet zo goed voor je (niet alleen niet voor babies, ook voor grote mensen).

Al die maaltijden zijn helemaal niet zo moeilijk om te maken zonder mix hoor! Toen we daar eenmaal aan gewend waren vonden we mixmaaltijden niet eens lekker meer.

Maar goed, een enkel keertje een hapje meeproeven is denk ik voor een kind van 11 maanden dat geen last van allergieën heeft geen ramp. En natuurlijk wel heel gezellig!

8. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Evy eet eigenlijk al maanden gewoon met de pot mee. Zeker vanaf 12 maanden zijn wij weer alles gaan eten. (daarvoor wel aan haar aangepast) We aten al niet veel vlees, maar dat kreeg ze ook niet goed weg.

Ik zou sowieso een beetje uitkijken met zout, maar volgens mij kan je best die wereldgerechten geven. Lekker wat extra groenten erbij en volgens mij is het dan best verantwoord.

9. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn eet sinds een weekje ook echt met de pot mee

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Frummel eet met de pot mee. Maar als we macaroni of idd zo'n pak eten krijgt hij een potje.
    Sommige dingen vind ik zonder tanden niet te eten. Of we moeten echt gaan prakken/malen. Dan kun je net zo goed een potje geven.

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Evy eet juist van al het eten macaroni/pasta het beste. Dat is allemaal zacht. Wat grappig dat het bij jullie anders is.

12. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hij krijgt het gewoon echt niet weg. Maar hij houdt van de olvarit potjes ook niet van de lasagna of maceroni. Dus misschien vindt hij het gewoon niet lekker. jammer, want dat eten we toch regelmatig.

13. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ik krijg het zelf echt niet zo lekker gekruid als met zo'n pakje.
    Zonder pakje vind ik het vaak een beetje flauw.

Overigens gaven wij vanaf 11 maanden ook gewoon alles.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dat is omdat er een ongelofelijke berg zout in zo'n pakje zit. Moet je nagaan hoe snel iets dus flauw smaakt..
    Probeer eens te werken met italiaanse kruiden, chilipeper, knoflook natuurlijk etc etc.

15. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ik doe er altijd ui,paprika, tomaten, knoflook, basilicum, peper en italiaanse kruiden door, maar toch vind ik het echt niet zo lekker als uit een pakje.

Share This Page