1,5 km ongeveer.We gaan meestal op de fiets (10 min),lopen is zo tijdrovend. Oudste (7,5 jaar) wil graag alleen naar school,maar dat vind ik nog net te ver en te druk.
Fiets is het 7 minuten (met de oudste op eigen fiets dan). Als ik allene fiets nog geen 4 minuten. Lopend is het 15 minuten. (oudste wilt heel graag alleen naar school... maar daar vind ik hem nog veel te jong voor. Het is 1 stoplicht en 1 erg drukke straat oversteken)
Eerst nog geen 2 minuten alleen de straat oversteken, toen zijn we verhuisd en moet ik m met de auto brengen, fietsen zou ook kunnen maar kom helaas niet mijn fiets meer op op de fiets is het zo'n 10minuten met de auto 5. Er zitten hier 2 scholen heel dichtbij paar minuten lopen 1 hoef je niet over te steken en 1 moet je wel oversteken, hebben besloten hem op zijn oude school te laten, maar moet zeggen met de auto ben ik 23km per dag aan het rijden om hem te halen en te brengen en das op zich wel zonde van de brandstof etc. Alleen naar school laten gaan doe ik denk ik pas als hij echt echt super verantwoordelijkheids gevoel heeft, moet 2 straten oversteken die best druk zijn en ook best hard gereden wordt.
alleen naar school laten gaan zou ik ook niet zo snel doen denk ik... vanaf groep 6 ofzo? Ik ging toen i.i.g wel alleen op de fiets naar school.
5 min. lopen, 2 min. met de auto, maar dat doe ik alleen als ze nog ergens naar toe moet. Verder moet ze 2 straten oversteken maar daar rijdt alleen bestemmingsverkeer. Verder loopt er een fietspad maar ze steekt echt altijd over zonder te kijken hoe erg ik er ook op hamer, ook als ze buiten speelt overigens. Verder is ze al eens aangereden door een fiets maar dat heeft blijkbaar niet zo veel indruk gemaakt. Meestal loop ik mee naar school en soms gaat ze alleen, ze is 6 jaar. Ze is bang voor honden en die kom je toch nog wel eens tegen.
ik gok op een stap of 40. ik kan schuin aan de overkant net niet binnenkijken. hij staat dus wel aan de overkant en da's jammer.
Helaas hier wel 20 minuten fietsen niet heel prettig toen ik zwanger was en net een kleintje had... Gelukkig kon mn man redelijk veel thuis werken en hebben we het zo opgelost maar dat is over 3 weken ook voorbij. Er zit een hele leuke school in de buurt maar ja...
Ik woon tegenover een basisschool. Waar ik me alleen elke dag over verbaas is hoeveel kinderen er tot een jaar of 10(!) allemaal met de auto worden gebracht! Sorry, snap dat echt niet wij moesten vroeger lekker lopen of op de fiets. Daar wordt je kind ook zelfstandig van vind ik.... Uiteraard staat veiligheid wel bovenaan hoor, maar kan me niet voorstellen dat alle kindjes hier van zo ver komen dat ze een drukke gevaarlijke weg moeten oversteken...
ja daar verbaas ik me ook weleens over,tegenover mijn huis staat ook een basisschool en elke dag rond de tijden dat ze weggebracht worden en opgehaald worden staat het hier bomvol auto`s,rijden er auto`s. dan denk ik ook,ik kan we dichtbij wonen maar het wordt er niet veiliger op. ik vind ook lopen of fiets. maar ouders zijn gewoon allemaal drukdrukdruk
Ongeveer 3 minuten fietsen, wel 2 keer een drukke straat oversteken trouwens dus ik ga nog lekker mee
onze dochter moet nog een jaartje wachten maar... dan is het 2 minuutjes lopen denk ik, misschien 3......
nee, dat we moeten oversteken en dat er allemaal moeders ( niet zachtjes ) voorbij scheuren die niet willen lopen naar school. dus een beetje gevaarlijk. ik vind het juist enorm fijn dat de school zo dichtbij staat. het voordeel is dan wel weer dat hij vanaf de school aan de overkant kan blijven lopen als hij wat groter wordt en dat ik dan alleen ff mijn voordeur uit hoef te stappen om te zien of het veilig is als hij wil oversteken. ik vind het eigenlijk diep triest dat je je kind tegen andere moeders moet beschermen op die manier. ik deel dus de mening van die iemand hier al aangaf ( ben ff de naam kwijt) waarom moeten ze met de auto en waarom zo hard?
De school die wij hebben gekozen is nog geen 5 min fietsen hiervandaan. Alleen 'kleine' oversteekjes en het grootste deel een afgescheiden fietspad. Lopen kan ongetwijfeld ook, maar ik denk dat het meestal de fiets zal worden, zeker de eerste twee jaar waarin we de oudste naar school en de jongste naar het kdv moeten brengen. We hebben uit principiële overwegingen niet eens gekeken naar scholen waar je praktisch gezien alleen met de auto naartoe zou kunnen. Ik rij veel (en ook wel graag) auto, maar ik heb zo'n hekel aan de parkeer(wan)toestanden bij veel scholen dat ik daar niet aan wil bijdragen. Het zal vast een enkele keer voorkomen dat we het met de auto doen (nu ook één keer in de week bij het kdv, gaat echt niet anders met de werkafspraken en openingstijden), maar ik wil dat echt niet dagelijks doen. Lekker fietsen of lopen, veel gezonder voor ons en voor de kinderen. (nu hebben we ook de luxe dat er zeker 8 basisscholen op loop- of fietsafstand zitten, dus ik heb makkelijk praten, ik geef het toe. maar ik vind het wél belangrijk.)
Ja ,4 keer,gaat perfect. Als ze alleen naar de speeltuin gaat moet ze ook 3 keer oversteken,zelfde route. Ik heb haar eens op een afstandje bekeken en ze doet het keurig.