Hoe dicht wonen jullie bij basisschool?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mamamadelon, 8 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    5 minuten lopen en 2 minuten fietsen.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Lopen: 15-20 minuten
    Fiets: 7 minuten
    Auto: 3 minuten (maar dan moet je wel nog in en uitstappen)

Wij gaan meestal op de fiets als ik vrij ben en met de auto als ik moet werken, omdat ik dan gelijk door kan naar mijn werk. Ik kom al te laat elke dag doordat ik pas om half 9 bij school weg kan, als ik dan nog ga fietsen ben ik helemaal veel te laat op kantoor. Dat kan ik echt niet maken tegenover mijn collega's, want ik wil en kan ook niet veel langer doorwerken, ivm het ophalen bij NSO en KDV.

3. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    5 min lopen ongeveer,
    Alleen een fietspad overstekken...

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    minuut of drie en dan alleen een fietspad oversteken. Echt harstikke fijn zo dichtbij

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

De school waar de oudste binnenkort naartoe gaat, is de verste hier in het dorp.
    Maar, dan nog is het hooguit 1 km. Dat wordt dus fietsen, want alleen kan nog lang niet. En dat is 5 minuten ongeveer.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    5 minuten met de fiets :) ik breng mijn zoon trouwens altijd naar school en haal hem op wanneer hij niet naar de NSO gaat.

7. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    naar school is 10 min lopen, en als ik wel eens rustig aan loop 15 min, met de fiets ben ik er in 5 min.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    De basisschool is aan het begin van onze straat, ongeveer 75 meter lopen.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Lopen zo'n 9 minuten, fietsen 5 minuten en met de auto 8 minuten (moet helemaal omrijden).
    De fietst is het handigst.

Hiervoor woonden we tegenover een basisschool. Ik wist van een aantal moeders wel waar ze woonden, vaak gewoon een paar straten verderop, maar die kinderen werden toch steeds met de auto gebracht. De auto flikkerden ze dan voor mijn oprit en lieten die daar gerust een kwartier staan. 25 meter verderop waren genoeg parkeerplekken, maar dan moesten ze lopen hè, en dan word je moe.
    Verder was er alleen een stoep langs die school, maar daar zetten veel moeders hun fiets altijd neer, waardoor iedereen wel genoodzaakt was om over straat naar school te lopen, waar dus de auto's reden. 4 x per dag een complete chaos voor de deur, terwijl dat grotendeels gewoon voorkomen zou kunnen worden, beetje jammer.

10. Tink

Tink Niet meer actief

Hier hetzelfde. De afstand is iets van een halve km. Onze kinderen gaan altijd te voet, bij school is niet heel veel ruimte voor fietsen dus als je binnen een bepaalde 'cirkel' woont word je geacht die fiets zoveel mogelijk thuis te laten.

En daarbij... het is rondom school vaak een enorme puinhoop van autoverkeer, daar heb ik mijn kinderen liever niet op de fiets tussen. Op sommige momenten is het echt levensgevaarlijk.
    De route die ze te voet lopen, gaat in elk geval langs een andere kant dan het autoverkeer.
    Ze moeten wel oversteken maar dat is een goed beveiligd punt.

11. Tink

Tink Niet meer actief

Jep, hier dus ook. Zelfs eenrichtingverkeer instellen in het straatje langs de school (waar dus de uitgang van de speelplaats is) helpt niet, sommige figuren rijden daar dus gewoon dwars tegenin.

Er zijn ook al eens agenten neergezet bij school, maar dán rijdt iedereen natuurlijk netjes even om... (was vantevoren aangekondigd). Meer dan waarschuwen werd er niet gedaan. De keer daarna zou er bekeurd worden, maar die keer is er nooit gekomen.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De school is zo'n 5 minuten lopen. Ik denk dat we Eva straks lopend/fietsend naar school brengen en weer halen. Op de 2 dagen dat we allebei werken wilde ik haar eerst eigenlijk met de auto gaan brengen en dan meteen door naar mijn werk, maar veel tijd bespaart dat toch eigenlijk ook niet (5 minuten), dus denk dat het toch lopen of fietsen wordt.

13. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Nog geen 5 minuten lopen. Onze oudste komt sinds dit schooljaar alleen naar huis als zijn zusje vrij is. Naar school mag van mij niet omdat ik dan niet weet of hij is aangekomen. Hij hoeft geen drukke weg over te steken.

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Met de auto zo'n 10 minuten, op de fiets 20 en lopend wil ik niet eens weten... :D

We wonen hier prachtig maar het heeft ook zo zijn nadelen. Jelle zal de eerstkomende 5/6 jaar zeker niet alleen naar school kunnen. We hebben hier de keuze uit een drukke provinciale weg en een hoge dijk om langs te fietsen. Ook tussen de middag word het ophalen met de auto, anders hebben we helemaal geen tijd meer om fatsoenlijk te lunchen... Al ging mijn schoonmoeder (mijn man heeft daar ook op school gezeten en mijn schoonmoeder woont om de hoek hier) vaak tussen de middag met picknick mand en kinderen naar het zwembad om te lunchen... Erg leuk! (het zwembad ligt naast de school)

Deel Deze Pagina