Hoe diepvries ontdooien en strijkbout ontkalken?

Discussie in 'De lounge' gestart door mupet, 7 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

khep weer es ff 2 vraagjes, wie weet dat jullie me kunnen helpen :D

Hoe ontdooi je een diepvries? oke logisch stroom eraf halen, maar ik bedoel, waar laat je dan in godsnaam alle spulen die bevroren in je diepvries liggen? we kennen onze buren niet echt dus dat is geen optie.. koelkast lijkt me ook dat het dan ontdooit

bij ons is het dus eigenlijk echt wel hard nodig, want zag zelfs dat de deur niet eens meer overal normaal sluit wahah niet zo best dus.

En hoe lang duurt het dan voordat zo'n dichtbevroren diepvries (3 lade's) is ontdooit?

Mn andere vraagje, ik heb een strijkbout, maar stijk zelf eigenlijk nooit iets, Nu wil ik wel ff graag de babykleertjes stijken en ook het spul voor op het bedje, en de kraamzorg zal misschien ook de strijkbout willen gebruiken (hoeft niet van mij, maar wouden ze bij de 1e ook haha)

Maar ik weet van toen ik nog alles streek van de 1e dat mijn strijkbout soms vlekken maakt beetje roestachtige kleur is het, ik denk zelf dat het door kalk komt

heb dat ding ook nog nooit geontkalkt omdat ik niet zou weten hoe het moet, iemand daar dus een idee voor??

ik zat zelf te denken aan schoonmaakazijn in het vakje van het water te doen en dan aanzetten en ff goed laten stomen e.d. maar ik weet niet of dat een goed idee is?

Nou goed, alvast bedankt!

groetjes

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

HIer inderdaad diepvries uit en koelkast gaat dan ook uit inderdaad. Daarom doe ik het altijd dag voordat we boodschappen moeten doen.

Maar hier altijd kokend heet water in een bak doen we. En die zetten we in de diepvries (Wel uit natuurlijk) en dan de deur dicht en is die zo ontdooid.

andere vraag kan ik je niet mee helpen :)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb er ook 1 met 3 lades..

Ontdooien wanneer de vriezer zoveel mogelijk leeg is zodat je niet al te veel bevroren voedsel hebt. Wat je wel hebt tijdelijk in zo´n vriestas van de supermarkt.

Ik deed op etage 1 en 2 een bak met gekookt water en dan steeds verversen met nieuw gekookt water, op de onderste deed ik een lege bak waar veel ijs inviel of water inliep en dan het deurtje dicht. Op de grond nog een handdoek voor de vriezer.

Was in een middagje klaar.

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    owjaa die vriestas is dan wel ff makkelijk daar kan ik dan nog mn bevroren vlees in doen en dan alsnog in de koelkast leggen

en oke, gekookt water in bakken er dus in doen, is dat niet slecht voor je diepvries dan??

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    @Strijkbout ontkalken; Precies zoals je het zegt alleen ik gebruik gewone azijn in plaats van schoonmaakazijn en ik spoel hem nog een paar keer na met water.
    @Vriezer ontdooien; Ik zorg altijd dat de vriezer leeg is en de koelkast zo goed als leeg is(een fles ketchup ed kunnen echt wel even buiten de koelkast), anders eventueel in een koelbox met extra koelelementen erbij? Ik haalde altijd alle laden eruit, die maakt ik met de hand schoon terwijl ik in de vriezer een kom met gekookt water zette.

6. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik zag van de week bij Jumbo iets van HG om een strijkbout mee te reinigen. Maar hoe en wat verder geen idee eigenlijk.

Diepvries ontdooien: zorgen dat ie zo goed als leeg is, spullen eerst zo veel op maken, dan idd een bak met heet water erin zetten. Dweil ervoor leggen want hier wil het nog wel eens lekken. Zo doe ik dat met onze losse vriezer.

Bij ons is de koel/vries-combinatie apart uit te schakelen. Dus als er nog een beetje voorraad in één van de vriezer zit, doe ik het in de andere zeg maar.

7. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke thnx dames

ik ga vd week ff om zo'n vriestas en nu alleen maar eten uit de diepvries haha;)

dan moet het wel goed komen

en die stijkbout oke.. er is dus iets van hg van, maar azijn kan ook.. nou dan probeer ik eerst die azijn dat heb ik nog in huis, thnx!

8. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat van dat azijn in de strijkbout verschild per bout... ik heb het ook een keer gedaan en toen kreeg ik helemaal een rampenplan tijdens het strijken.... water stroomde er gewoon uit en was dan of wit of rood.... ik ben blij dat ik toen een testdoek heb gebruikt... want die vlekken waren niet leuk....
    Uiteindelijk besloten dat de strijker niet meer kon strijken....

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb vorige week mijn diepvries ontdooid.
    Gelukkig heb ik er nog eentje in de schuur staan (die gelukkig no frost is en nooit ontdooit hoeft te worden).
    Ik zorg dat de diepvries zo leeg mogenlijk is en stop de overgebleven producten in mijn andere diepvries.
    Je kan het ook in een diepvries tas doen met koelelementen erbij.

Ik heb het gedaan toen het 30 graden was, gewoon stroom eraf en deurtje open.
    Was binnen een uurtje ontdooit, maar er zat ook lang niet zoveel ijs in als bij jou.
    Gewoon met een doekje schoonmaken en weer aanzetten en spullen er weer in.

Ik zou hem sowieso wel wat regelmatiger ontdooien.
    Als er zoveel ijs inzit is het slecht voor de diepvries en het vreet ook veel meer stroom.

10. Islah

Islah Niet meer actief

Toen mijn vriezer BIJNA leeg was deed ik het per la, gewoon steeds alles even in één la leggen en de andere laden schoonmaken. Nu zit er nog wel wat ijs op die 'planken' waar je de laatjes in moet doen maargoed dat komt dan wel een andere keer.

Strijkijzer ontkalk je met een doekje met azijn.

11. lenka

lenka Bekend lid

13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    De diepvriezer doe ik altijd in de winter als het buiten vriest.
    Dan leg ik alles in koeltassen in de tuin zo blijft alles lekker bevroren.
    Wel eten we hem eerst zo veel mogelijk leeg hoor.

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook weer tijd om de diepvries te ontdooien, maar eerst even zorgen dat ie zoveel mogelijk leeg is (en hij is net helemaal vol gestopt met broden en vlees.. :p)

Hier ook altijd stroom eraf, paar pannen met kokend water erin, deur dicht en wachten maar.. Tis een vriezer met 6 lades ofzo, en die gaan met moeite open en dicht omdat er zoveel ijs in zit.. Niet alleen niet handig en niet zo fris, maar vreet ook nog eens stroom..

13. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik weet het die van ons had ook al veeeeeel eerder ontdooit moeten worden whaha

is denk ik de 1e keer dat ik het ga doen sinds hij hier staat.. 2 jaar dus whaha

maar dat azijn in je strijkbout is dus niet altijd een goed plan?

maar hoe moet het dan?

en opzich ligt de vriezer hier ook aardig vol met vanalles, maar ook veel spul wat volges mij allang weg gegooid moet worden dus dan kan dat ook gelijk gebeuren haha;)

aan de ene kant wil ik de vriezer vol stoppen met allemaal spullen voor als de baby er is (net alsof er dan geen winkels meer open zijn?? whaah) Maar ik denk toch eerst echt maar ff ontdooien haha

thnx voor de tips dames!

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Vriezers ontdooien doen we trouwens zeker 1 - 2x per jaar. Maar in die van ons zit eigenlijk niet ontzettend veel ijs.

15. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Ik leg de spullen altijd in de koelkast..

En ik gebruik een fohn voor het ontdooien :D Echt superhandig en binnen 10 min klaar, ipv gehannes met gekookt water.. Daarna schoonmaken, spullen er weer in, en op snelstand weer laten koelen.. In half uurtje tot 3 kwartier klaar :D

16. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    dit is al een oud dingetje, dus ik weet wel zeker, de volgende word voor ons No frost! hahah

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik ontdooi mijn diepvries 1 keer per jaar en meestal in de winter. Dan is het lekker koud buiten en zet ik gewoon de lades buiten op elkaar. Heb ook nooit zoveel ijsvorming, dus 1 keer pj is voldoende.

Ik heb een ontkalkknopje op mijn strijkijzer, als ik daar op druk, blaast hij met hoge druk stoom en komt de kalk er mee uit dus kan je niet helpen wat dat betreft :D

Deel Deze Pagina