Helaas heb ik daar last van. Al jaren hoor,maar altijd prima mee te leven en het is zelfs zo goed als bijna weg geweest. Helaas is mijn ex man mijn leven tot een hel proberen te maken. Bedenk maar wat en hij heeft het gedaan. Daarbij heeft mijn oudste dochter ook wat vreselijks meegemaakt bij zijn moeder. Inmiddels rechtzaak geweest,wat hij had zonder pardon een kort geding aangepassen tegen mij Mijn oudste dochter heeft problemen door wat ze meegemaakt heeft bij zijn moeder en we hebben daar godzijdank hele goede hulpinstanties die dag en nacht klaar staan voor ons. Maar wat blijkt.... Meneer doet nu nog meer misselijkmakende uithalen naar mij toe en wil WEER een rechtzaak. Maar ik ben een stap voor en als er een komt,dan is die vanuit mij. Maar ik merk dus weer dat ik veel meer paniekaanvallen heb dan voorheen. Hij speelt een ontzettend smerig gemeen spel over de rug van onze dochter. Dat doet mij zoveel pijn,ik ben er kapot van. Zo zou ik een hele slechte moeder zijn,een slechte partner waar ik 2 jaar mee samen ben en een dochter mee heb. Ik bied onze oudste dochter niet genoeg aandacht volgens hem..... En dat terwijl hij juist altijd afbelt,afspraken niet nakomt e.d. Maar tijdens de zitting schoof hij dit alles in mijn schoenen. Gelukkig deed de rechter daar niks mee want er is geen enkele zorg wat betreft de kinderen hier thuis. Nu komt er een deze dag,misschien vandaag al wel,een brief binnen van zijn advocaat met al zijn wensen. Ik ben onderhand een slaaf geworden van mijn ex,ik doe alles wat hij wil,wat hij verlangt en verwacht van mij. Ik doe alles wat afgesproken is,op uitzonderingen na als bv de oudste ziek is ofzo. Ja dan moet ik ook even wijken van bepaalde afspraken zoals een weekend naar hem. Als mijn meisje koorts heeft,overgeeft of wat dan ook dan moet hij toch echt begrijpen dat ze er geen lol aan beleefd om dan dik 1,5 uur in de auto te zitten,en dan een weekend daar ziek zijn en dan weer ziek in de auto terug moet op zondag. Maar meneer toont er geen enkel begrip voor. Ook beweerd hij nu dat ik hem lastig van op zijn telefoon en mail???!!!! Ik ben niet eens bezig daarmee want heb gewoon mijn eigen dingen te doen en mijn eigen leven hier,zoals hij zijn leven daar heeft. Ook schijnt hij 3!!!! adressen te hebben waar hij verblijft. Ik mag niet weten van hem waar mijn dochter,als bij hem is,verblijft. Dus als er hier wat zou gebeuren,zou ik niet eens weten hoe ik in godsnaam mijn kind inlichten,of hem. Hij heeft weken niet naar dr omgekeken,heeft geen geld voor alimentatie maar kan wel de duurste en nieuwste latops kopen,games(hij is met 31 jaar nog steeds een game junk) en als mijn dochter bij hem is dan dumpt hij haar alsware gewoon bij zijn ouders,en daar zijn geen fijne dingen gebeurd. Tijdens heel die zitting heb ik geen een zin af kunnen maken. Instanties hebben gezegd dat mijn dochter voorlopig na verder onderzoek niet naar hem toe mag maar hij vrij is om langs te komen,te bellen etc..... Maar de rechter keek er niet eens naar en nu moet ze dus om het weekend daar heen,dadelijk in de zomer vakantie 3 weken bij hem en hij heeft geen eens vrije dagen,dus 3x raden waar ze naar toe gaat.... Mijn meisje heeft door wat ze meegemaakt heeft veel problemen met haar gevoelens en emoties,en daarom word ze nu ook wel een complex kindje genoemd(wat ik erg rot vind om zo te schrijven) Hij weet helemaal niet hoe hier mee om te gaan en ik hou echt mijn hart vast....zeker voor de 3 weken vakantie dat ze bij hem (of ja,zn moeder) is. Die weten niet hoe ze er mee om moeten gaan,wat ze er mee moeten doen. Hij wil er ook helemaal niks van weten,het kan hem gewoon niet interesseren. En nu heeft hij zijn zin,tegen de adviezen van de hulpinstanties in,om zijn dochter om het weekend te zien. Ik had me er bij neergelegd. Maar nu beginnen de volgende dingen.... En niet eens meer over onze dochter maar puur om mij helemaal kapot te maken. Valse beschuldigingen,dreigementen enz..... Godzijdank heb ik dinsdag een afspraak bij mijn advocaat want die wil het hier ook niet bij laten. Het gaat helemaal nergens meer over wat mijn ex doet. Hij speelt een smerig spel,liegt en bedonderd de hele boel. Hij heeft zelfs kei hard zitten liegen tijdens de zitting! Gewoon het lef hebben om te liegen tegen een rechter!!!!! Ik wist niet wat ik hoorde! Wat mij helemaal het bloed onder mn nagels vandaan haalde is dat toen hij op stond letterlijk stond de juigen IN de rechtzaal!!! Hij maakte er even een klein feestje van leek wel. Ik floepte er toen ook uit: Wat doe jij nou,we zijn hier niet voor de lol hoor maar voor het belang van ons kind! De rechter had dit gelukkig gehoord en gaf me een geruststellende knipoog. Het maakte hem dus niet bepaald populair bij de rechter,want die stond ook even heel raar te kijken. Morgen gaat mn meissie een weekend naar dr vader en het is nu zelfs de vraag of hij haar werkelijk terug brengt..... Ik ben ZO bang! Ik weet dat het een kwestie van de politie bellen is,en dat er direct actie ondernomen word maar het is toch van de zotte dat het zover moet gaan allemaal? Alles staat alsware al paraat voor het geval dat..... Ik vind het dood eng idee,en dat zorgt voor die ellendige paniekaanvallen. Intense vermoeidheid door het niet kunnen slapen in de nachten,de zorg om mijn 2 meisjes,het huishouden etc.... Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ben boos,verdrietig en teleurgesteld in een. Morgen komt hij mn moppie halen en ik ben zo bang van hem geworden. Had ik echt nooit gedacht dat hij zo kon zijn. Dat hij zo is! Wat ben ik blij dat ik doorkreeg dat hij de boel oplichte en alles en ik hem de deur uit gezet heb. Hij heeft mij met een berg geld ellende achter gelaten,waarvan ik niks vanaf weet!!! Zo blijkt hij onze laatste midweek vakantie nooit betaald te hebben en hij zei dat die contant betaald was bij aankomst. Dan wel een dag later omdat we in de avond pas aankwamen en het loket gesloten was. Maar dat heeft hij dus nooit betaald en door zijn toedoen kan ik geen eens een vakantie meer boeken daar omdat die rekening torenhoog is geworden. Maar de rekeningen gaan naar hem want ik heb me al blauw betaald aan allerlei dingen van hem,al mijn spaargeld is er aan op gegaan. Denk je 26 te zijn(ik dan) en alles heerlijk op orde te hebben,krijg je dit voor je kiezen. Wat zouden jullie doen? Ik weet soms echt niet meer waar en hoe ik het zoeken moet. Als iemand tips voor me heeft,ze zijn welkom!!!! Ik heb al tegen mijn partner gezegd dat ik morgen mijn ex zeker niet binnen laat,Hij wacht maar in zijn auto want hij hoeft mijn werft niet eens op te komen. Ik doe ook de deur niet open,want ik sta gewoon niet voor mezelf in en ik wil en zal boven hem blijven staan ook al wil hij mij kapot maken. Ik knuffel mn moppie gewoon hier binnen voor ze een weekendje naar hem toe gaat. Ik wil hem niet zien,of in mn buurt hebben. Ben gewoon bang dat ik dan echt knak en ik gewoon dingen doe die ik niet moet doen(geen moordaanslag ofzo hoor haha) Maar als ik hem een mep zou verkopen,hang ik gewoon. En zeer waarschijnlijk neemt hij zijn nieuwe vriendin mee,en dat meisje is jonger dan mij en zij kan mij niet uitstaan(knap want ze kent me niet eens,alleen van naam en 2x gezien te hebben ofzo) Ook sinds zij in beeld is is dit allemaal zo erg geworden. Ik weet het gewoon echt even niet meer en moest het gewoon echt kwijt. Loop al weken er grotendeels in mn eentje mee omdat ik niemand tot last wil zijn maar het breekt me gewoon op. Ben ZO moe,ik val af omdat ik gewoon niet kan eten en als ik gegeten heb zit ik elke keer tegen overgeven aan....door de stress. Wat moet ik nou Kus!
hey lieve schat! doe aub rustig aan het zal mij benieuwen of hij uberhoubt gaat komen morgen en of hij haar dan het hele weekend houd en niet eerder terug breng want z'n lamzak ik het ook nog. jij ben een super mama en B een super papa meer papa voor je meisje als dat die nul ooit zal zijn hoor vergeet dat niet. ga tegen de uitspraak in want dit klopt niet. kus
Hey lieverd,moest even kijken wie je was haha maar ik weet het nu! Dank je voor je lieve dingen die je zegt! Doet me erg goed! Hij zal morgen zeker weten komen,want hij wil zich opeens van zijn beste kant laten zien,wat hij daarvoor nooit gedaan heeft. En alles draait niet eens meer om mn dochter maar puur om hem een overwinningsgevoel te geven. Zo misselijkmakend! Er gaat zowiezo besproken worden over de zitting van vorige week want daar klopt zeker een hele boel niet van. Dat zit mij ook dus echt niet lekker en doet mij zoveel verdriet en pijn. Een rechter mag toch helemaal geen partij kiezen? Nou deze deed dat overduidelijk wel. Het leek wel of ze al kennis gemaakt hadden,hij kon alles maar doen en zeggen en ik heb geen een zin uit af kunnen maken die ik wou zeggen. Want weet 100% zeker dat als ik gewoon eens kon uitpraten dat er hele andere maatregelingen getroffen werden. En niet ten positieve van hem. Maar hij komt nog wel een de beurt bij de volgende zitting.... Hoop alleen dat het dan onderhand eens ophoudt en dat hij gewoon in ziet dat wat hij doet zo verkeerd is. Ik heb gelukkig bewijs dat ik hem niet bel,en alleen mail zo nodig. Dus hem niet lastig val. Alsof ik niks anders te doen heb zeg... Heb een druk leven en ben daar gewoon mee bezig en niet hem,zolang hij mij eens met rust laat. Hoop dinsdag echt zoveel meer duidelijkheid te hebben na het gesprek bij mijn advocaat. Ben zo op van dit alles....
Wat afschuwelijk voor jou en je dochtertje zeg ik snap niet dat hij zijn kind wil zien als hij er geen aandacht of interesse aan toont en gewoon dumpt bij zijn ouders. Ik denk dat je niet moeten laten zien dat je bang bent en er koel onder blijven als hij in de buurt is want anders pakt hij je misschien nog meer. Kan je dochtertje met een mobiel overweg? Misschien kan je haar een mobiel geven met alleen jouw nummer en hulpnummers zodat ze jou gelijk kan bellen als er wat gaat gebeuren En misschien kan ze in de tijd dat ze daar is in een dagboekmschrijven over wat ze daar meemaakt als bewijs?
Ik laat hem ook zeker niet merken hoe ik me voel,ik blijf ook echt boven hem staan want ik weet gewoon hoe het echt zit. Hij had bezoek recht toen ze niet daar heen ging,en hij kwam niet eens en zijn slap excuus was dat hij BANG is van mijn partner. Nou die doet dus echt geen vlieg kwaad! Allemaal leugens en slap gel*l van mijn ex,walgelijk gewoon! En ik voel me soms zo alleen,met mn rug tegen de muur. Mn meisje is 4 jaar,die kan nog niet echt overweg met een mobiel en al zou ik dat willen geven moet ik ALLES vragen aan mijn ex of ik het mag geven. Ik moet nu zelfs toestemming vragen of ik met haar naar de huisarts mag!!!! Hoe belachelijk!!!!!! En als ze ziek is moet een verklaring van de huisarts hebben en inscannen en die hem doormailen anders neemt hij haar alsnog gewoon mee. Affijn,al zou ik een verklaring hebben als ze ziek is dan komt ie haar gewoon halen. Ik zie het echt nog eens gebeuren dat hier voor mijn deur de bom barst. Niet van mijn kant maar van zijn kant,en ik vrees echt voor morgen. Ik hou al een dagboek bij voor mn dochter met hoe haar dag is gegaan en de juf uit haar klas verteld ons alles. Ook mn ouders als ze daar is om gezellig wat te doen met de leuke opa en oma(zijn ouders zijn alles behalve leuke opa en oma.....) BEwijs genoeg,ook van de hulpinstanties,school,ggd enz.... Maar heel die rechter keek er niet eens naar. Vraag me zelfs af of ze er wel naar gekeken heeft......
Thanx Vlindertje! Zal ik zeker doen!!!!! Ik vecht als een leeuw voor mn meisje,en zijn beurt komt nog wel. De rechter en mijn advocaat zullen echt wel gauw tot ontdekking komen dat er HEEL veel dingen niet kloppen. Hij snijdt zich nu al lelijk in de vingers
Wat erg voor julie zeg het lijkt wel alsof het alleen zijn kind is. Ik zou je graag willen helpen verder maar ik zou niet weten hoe blijf sterk en geef de moed niet op er komt een keer dat je alles zal winnen en dan zijn jullie voorgoed verlost van hem. En blijf bewijs verzamelen, alles wat je maar kunt ik wens jullie veel sterkte verder.
wat eng zeg ik zou in eerste instantie zeggen niet meegeven maarja dan belt hij miss. weer instanties die je dwingen om haar mee te geven en dat wil je ook niet voor jezelf en je meisje. heel veel sterkte en vecht inderdaad!
Wat een verhaal :O Blijven knokken. Stuurt hij je ook vervelende mails? Of brieven? Sms'jes? Allemaal bewaren!. Vooral als het gaat om afzeggen. Ik weet niet wat zijn moeder jouw dochtertje heeft aangedaan, maar als je hier bewijs voor hebt, gebruiken!. Schuw daar niet voor. Schrijf op op welke data hij afzegt. Hoever hij van te voren afzegt is ook belangrijk. Eigenlijk moet je alles nu gaan noteren en het liefst ook terug in het verleden gaan werken. Alles opschrijven. Jouw advocaat zal hier wel raad mee weten. Volgens mij ben jij echt niet wettelijk verplicht de vader op de hoogte te stellen VOOR jij met haar naar de huisarts gaat. Het is allemaal leuk en aardig, maar met die dingen heeft hij de volledige controle over jou. Daar moet je eerst korte metten mee gaan maken. Vindt ie dat niet leuk? Zijn probleem. Als hij je bedreigt, politie op de hoogte stellen zodat zij van te voren al weten dat dit gaande is. Kan je allemaal later gebruiken. Is hij Nederlander? Dan kan hij haar niet zomaar houden. Zou hij al zoiets doen kan je hem per direct ontvoering ten laste gaan leggen en dat werkt niet goed uit voor hem. Dus, opschrijven. En stoppen met alles te doen wat hij vraagt TENZIJ dit wettelijk aan jou is opgelegd. Dus je alleen houden aan wat wettelijk moet. Voor de rest vertel je hem maar dat ie naar de *** kan lopen. Heel veel sterkte. Dit lijkt mij een hel voor elke moeder! liefs, Shadow
Ik kan je spijtig genoeg alleen maar sterkte wensen. Ik hoop echt dat er snel een eerlijke rechtzaak komt en je dochtertje aan jou alleen toegewezen wordt. Hoe gaat jou dochtertje eigenlijk om in deze situatie en de rest van je huidig gezinsleven? digi knuf
Zo dat is heel heftig meis wat je nu moet mee maken door zo'n .......hond!!!!! Blijf rustig voor jezelf en je meissie zij schiet er niks mee op als mama uit dr plaat gaat (al zou ik het wel snappen) En wat een achterlijke rechter heb je dan gehad pff Kun je niet navragen aan je advocaat of je een soort van second opion kan krijgen bij een andere rachter die WEL naar jou zaak kijkt Heel veel sterkte en succes en vecht voor je meid!!!!
Meis, ik heb niet alles gelezen, maar het lijkt erop dat je ex de controle heeft over je via je dochter. Je bent van hem gescheiden (voor een reden, die neem ik aan vanwege dezelfde problemen is), en dat heeft ie denk ik niet kunnen verkroppen. De enige manier om je nog naar zijn pijpen te laten dansen is dus via jullie dochter. En jij reageert op hem, in paniek en bang, en dus precies waar hij je wilt hebben. Hoe moeilijk misschien, maar zoek op wat je wettelijk verplicht bent en hou je alleen daaraan. Al het andere waar hij op staat gewoon loslaten. Sta op je strepen, laat alle dingen die jullie niet afgesproken hebben, gewoon via de advocaat lopen en houdt alles bij/schrijf alles op. En volgens mij is hij verplicht je te laten weten waar jullie dochter is tijdens zijn weekenden. Ik zou dat zeker bij de rechter aangeven. Sterkte ...
Ik bewaar alles wat hij mij mailt en smst. Nu reageert hij opeens niet meer op mails over onze dochter. Hij wil dat ik op ALLES antwoord geef,en nu vertelde ik wat leuks over onze dochter en had zelfs fototjes toegevoegd maar niks..... Geen mail terug,terwijl ik er nog om vroeg of hij mij even terug wou mailen want ben natuurlijk benieuwd wat hij van de fototjes vond van zijn dochter. Maar helemaal niks. Ik begin nu echt heel zenuwachtig te worden voor morgen,ben er gewoon kotsmisselijk door T erge vind ik nog wel dat IK 200,- PER DAG moet betalen als ik haar niet aan hem mee geef. Dat is een boete die IK opgelegd heb gekregen. Ik zal maar even kort vertellen,ik vind het erg moeilijk maar anders snappen jullie niet wat er is gebeurd. Mijn lieve meisje is fiks geslagen door zijn moeder....*pinkt weer tranen weg* Mn meisje is doodsbang voor zijn moeder. We hebben tot 2x aan toe een melding willen doen bij AMK want ook op school laat zij tekenen zien van een kind dat mishandeld is/word. Op advies van de hulpverlening mn meisje acuut thuis gehouden en mocht er niet meer heen tot na een onderzoek bij de GGZ. Maar de rechter heeft bepaald dat ze gewoon om het weekend naar hem toe mag en in de vakantie 3 weken bij hem zal doorbrengen. Ik moet dus maar gewoon toelaten dat mijn meisje,zo bang,nu gewoon naar die,voor haar,onveilige omgeving moet gaan?! Ik snap het gewoon echt niet. Ze zeiden daar in de rechtzaal dat een kind van 4 wel vaker iets verzint. Waarom deinst ze dan terug bij een onverwachte beweging,heeft ze woede aanvallen,huilbuien en toont zoveel kenmerken van een kind die mishandeld is. Ik wil haar niet haar vader ontnemen,dat heb ik nooit gewild maar nu veranderd die gedachte echt heel sterk. Ze wil hem amper aan de telefoon als hij belt. Hij belt 3x per weer terwijl ik zei 2x per week. Hij doet gewoon waar hij zin in heeft maar owee als ik het doe. Ik heb gewoon het gevoel dat ik de controle over mn eigen leven gewoon kwijt ben. Dat ik bij alles in de gaten gehouden word. Niet dat dat kan,want hij woont voorbij Amsterdam maar het gevoel... Word hier zo moedeloos van. Waarom word mijn mooie lieve meisje dit aangedaan,waarom? Ze is een kindje van 4,laat haar gewoon onbezorgd kind zijn en blijf er vanaf! Kinderen sla je gewoon simpelweg niet!!! En blijkbaar staat hij alles gewoon toe want hij weet het,heeft het zelfs(helaas alleen)telefonisch erkent en dan nog zo hard liegen in de rechtbank tegen de rechter. Ik kan er gewoon echt niet meer tegen en ik wil en zal hem morgen niet zien! Ik denk dat ik dan echt niet voor mezelf in sta. Ik ben niet zo dat ik iemand zomaar sla of wat dan ook maar het is nu zo ver gegaan dat ik gewoon bang ben dat ik een soort van black out krijg. En dat moet ik voorkomen. Liefst hou ik haar gewoon hier thuis maar dan krijg ik dus die dwangsom van 200 per dag dat hij haar niet ziet. Hij wil gewoon geld vangen lijkt wel! Want hij weet donders goed dat ik haar niet mee wil geven maar ik nu wel moet. Weer iets dat ik maar moet..... Ik moet alles en hij kan met alles wegkomen. Dat kan toch niet,klopt toch ook niet?! Ben echt op,weet gewoon niet meer wat ik moet. Iedereen zegt dat ik er boven moet staan en dat doe ik,maar ze zeggen ook allemaal dat ik me er niet teveel van moet aantrekken en ik sterk sta. Nou,dat sterk staan heb ik gemerkt. De rechter vind het maar allemaal overdreven van het slaan wat zijn moeder doet,want ze is pas 4 en kindjes van 4 verzinnen allerlei dingen. Dat mens heeft zelf vast geen kinderen,dat kan haast niet..... Anders ben je niet zo harteloos. Ik had zelf een voorstel willen doen om samen met onze dochter ergens wat te doen zodat hij haar gewoon ook buitenhuis kon zien maar ook dat kon ik niet eens zeggen,ik mocht gewoon de zin niet afmaken. Ik vraag me nog steeds af wat ik daar dan deed? Bah,voel me er zo beroerd door.... Mn meisje is nu net uit school en ze voelt zich zo veilig hier. Het idee dat ik haar morgen uit handen moet geven aan zo'n eikel... Ik kan het niet,ik kan het echt niet.....