haai haai! moet het even kwijt hoor, ben zo zenuwachtig, en lig er al nachten wakker van.... Sommige weten misschien nog van mijn vorige topic, dat ik misschien weer wou gaan studeren. Nou ik heb dus nu een gesprek gehad op de hoge school van Utrecht en ze waren super enthousiast, en nu hebben ze mij dus aangestoken. Omdat ik 8 jaar geleden al 2 jaar HBO-V heb gedaan, en daarna 3 jaar Biomedisch mag ik waarschijnlijk als ik wil in September al starten met de verkorte deeltijd HBO-V van drie jaar. Overdag als ik fit ben zie ik het helemaal zitten en heb ik er super zin in, en dan savonds in bed slaat de piekermodus toe, kan ik het wel aan met 2 kids? en hoe moet ik alles regelen met de stage? en straks valt het me tegen? pff ik word gek van mezelf de deeltijd komt hier op neer 1e jaar - half jaar school... 1 dag per week (dat valt reuze mee) - half jaar stage .. ene week 2 dagen stage, 1 dag school andere week 3 dagen stage 2e jaar - half jaar school ... 1 dag per week - half jaar stage .. ene week 2 dagen stage, 1 dag school andere week 3 dagen stage 3e jaar - half jaar school ... 1 dag per week - half jaar stage .. ene week 2 dagen stage, 1 dag school andere week 3 dagen stage En ik kan na het 2e jaar besluiten om toch over te gaan op duaal (das dus leren werken) Wat mij erg leuk lijkt is om na mijn HBO dan een echoscopie cursus te gaan doen, en dan misschien een baby echo praktijk aan huis te beginnen. (droom droom) Iemand hier ervaring mee? deeltijd studie met gezin? Moeilijke beslissing zeg... poehee
Geen deeltijd sorry! Ik ga voltijd naar school (3 dagen school, 1 dag stage) Maar ik denk, dat als je het wil dat het kan! Als het praktisch te regelen is natuurlijk, que geld en opvang e.d.
Geen ervaring mee, maar wil je wel veel succes wensen. HBO-V = leuke opleiding en aangezien je al 2 jr ervan gedaan hebt in het verleden komt het vast helemaal goed!
Ik heb geen ervaring met studeren in combinatie met een gezin, maar ik wil je toch heel veel plezier en succes wensen!! Leuk zeg!
Wat zou jou eventueel tegenhouden om het niet te doen? Uiteindelijk kun je als je bejaard bent en terug kijkt naar wat je de afgelopen 70 jaar allemaal gedaan hebt beter spijt hebben van wat je gedaan hebt dan je op dat moment afvragen "had ik toen maar dit of dat gedaan". Mijn mening is dus gewoon doen. Qua "schooltijd" is het best te doen. Daarnaast is 3 jaar (+/- 3 dgn per week van huis best wel te overzien). Ik studeer zelf ook met 2 kleine kinderen en het is best goed te combineren. Het enige wat je wel moet hebben is een beetje discipline en de wil om `s avonds nog met jouw studie bezig te zijn als de kinderen op bed liggen.
Ik doe een duale studie (3dagen per week) gecombineerd met het gezin. Moet zeggen dat het best pittig is, en sommige weken heb je er helemaal geen zin in. Maar je weet dat het maar voor een korte periode is, en als je man kan helpen met de verzorging van de kinderen 's avonds scheelt dat ook een hoop. Enige waar ik af en toe echt tegen aan loop is met de examen voorbereidingen dat als je dan een dag thuis bent met de kinderen kom je toch amper aan studeren toe, en met een examen net voor de deur is dat beetje extra studeren juist prettig. Hier helaas geen oma's/opa's in de buurt die even een paar uurtjes kunnen oppassen. Maar ik zou er als ik jou was gewoon voor gaan, als de motivatie er is kom je er wel
Toch HBO geworden? Super zeg! Heb er geen ervaring mee, zoals je weet, maar wil je wel heel veel succes wensen!!