vraagje over mijn ovulatietesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door tis, 26 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tis

tis Actief lid

28 okt 2009
    147
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo :)

Ik was benieuwd wanneer ik precies mijn eisprong zou hebben en besloot om ovulatietesten te kopen, maar ik snap er niet zo heel veel van dus heb ik een foto gemaakt (zie hieronder) en zoek ik ervaringsdeskundigen die mij misschien kunnen helpen :)

Volgens mij heb ik een cyclus van ongeveer 29 dagen (weet ik niet precies, ben net met de pil gestopt) maar voorheen was dit wel altijd zo. Nu ben ik op de 9e dag al met de eerste ovulatietest begonnen (vrij vroeg ik weet het, maar alles voor de zekerheid ;) )

Eerste en tweede dag een wazig (bijna niet zichtbaar) streepje en de derde dag was hij opeens een stuk zichtbaarder! (maar volgens de bijsluiter nog negatief omdat hij niet even duidelijk of duidelijker is als het controle streepje)

Wat ik nu niet begrijp is dat hij die dag daarna opeens lichter is (bijna nog lichter als die eerste twee dagen) en vandaag weer wat meer zichtbaar is (maar nog niet zo zichtbaar als die derde dag)
    Is het normaal dat het wat wisselt dat streepje? (ik had namelijk verwacht dat hij van licht steeds donkerder zou worden tot hij positief was... maar niet dat het dan weer lichter dan weer donkerder zou zijn)

Bij deze een foto [​IMG]

Ik moet erbij vertellen dat ik elke dag op precies hetzelfde tijdstip test, en twee uur van te voren bijna of niets drink.

Wie weet hier meer van?!
    Alvast bedankt voor het lezen van deze lap tekst :) :D

2. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Het kan zijn dat je een erg korte piek hebt gehad en dat je daarom niet een helemaal positieve test hebt gehad. 't Kan ook zijn dat je ei gewoon nog moet komen. Helaas is 't niet altijd even eenduidig met die dingen.... :(

3. essie85

essie85 Fanatiek lid

24 mei 2011
    2.499
    0
    0
    Bij mij was het ook zo dat ik eerst een lichte streep had en toen een hele duidelijke (op CD 16) en die daarna weer een stuk lichter. Maar op CD 28 heb ik mijn eisprong gehad en op CD26 een knalpositieve ovulatietest. De teststreep was echt een stuk donkerder dan de controlestreep en zo hoort het ook te zijn.
    Ik neem ook elke ochtend mijn temperatuur op, dus dit maakt het voor mij ook makkelijker om mijn ei te vinden. Zie mijn fertilityfriend in mijn handtekening.
    Succes ermee!!

Deel Deze Pagina