Ik zit me zo eens af te vragen.. De werktijden van de kraamverzorgende.. Zijn dat vaste tijden, of word dat in overleg met mij (ons)besproken.. Dus is t vaste prik dat ze half 8 voor de deur staat en 16 uur vertrekt of kan ik ook zeggen ik heb liever dat je half 9 komt en 17 uur weer gaat? Misschien verschilt het ook per zorgaanbieder..
Hier heb ik geen definitief antwoord voor, maar ik denk dat er wel enige speling in zit. Zelf denk ik dat dit ter sprake zal komen bij het intake gesprek in de 7de maand. Zelf ben ik hier nu eigenlijk ook wel benieuwd naar, als ik de tijden weet,dan kan ik kijken wanneer ik extra hulpnodig heb,mijn man is namenlijk vrachtwagen chauffeur. Ik zal dit topic dus ook met interesse blijven volgen. Groetjes, Krissa
volgens mij kan dat wel hoor. ik weet nog bij onze eerste dat we het in het weekend wel erg vroeg vonden,na overleg kwam ze 2uurtjes later!
Volgens mij kun je dat gewoon overleggen, dat was bij ons in elk geval wel zo. Meestal kwam ze om 08.30 u en ging ze rond een uur of 16 weer weg.
Tijdens mijn eerste kindje(2006)kon dit in overleg. Meestal zijn de eerste paar dagen langer en daarna een paar uurtjes per dag(4 of zo)maar dan dus wel een week. Als ze na een paar dagen 4 uurtjes komt dan kan het zijn dat ze juist in de ochtend komt of in de middag komt, ligt eraan naar welk gezin ze dan nog meer moet.
Welke gezin ze meer moet? Als ik de volle mep uren krijg heb ik toch 1 kv op de dag? Als dat met 2 man moet.. dan maar niet.. Dat lijkt me niks, 2 over de vloer.. Ik ga er tenminste eerst maar vanuit dat ik alle uren krijg.. "regels" voor wie x- aantal uur krijgt en wie y-aantal zou ik nl. niet weten.. Heb iig geen mantelzorger extra in de buurt.. en mn man heeft zo ook zn werk en heeft geen verlofrecht ( eigen bedrijf)
@Annemarie: Je hebt niet genoeg uren om een hele week op te vullen zeg maar. Standaard is tegenwoordig 49 uur (als je bv gaat geven, volgens mij is het minder als je kv geeft) en die uren verdelen ze over de week. Dus de eerste dagen de hele dag en de laatste dagen maar een paar uurtjes. Als het nodig is kan de kraamverzorgster zo extra uren aanvragen, dat heeft ze bij mij ook gedaan omdat ik de laatste dag ineens koorts kreeg. Dat doen ze trouwens alleen als er echt iets aan de hand is met jouw of je baby.
Bij ons ging dat in overleg. Bij de intake kon ik dan ook mijn wensen aangeven, bv hoeveel uren ik kraamzorg wilde en welke tijden ik het fijnste vond wanneer ze dan kwam.
het gaat wel een beetje in overleg maar meestal wel redelijk vast zeg maar, niet steeds erg wisselend.
was bij ons ook zo idd... Ze kwam meestal rond uur of 9 en ging dan rond 15 uur weer weg... In het weekend hebben we er toen van 10 tot 13 van gemaakt...maar verder is het idd overleggen en dan een beetje die tijden aanhouden.