Hoe dit aan ouders en schoonouders vertellen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Jamburger, 5 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.068
    4.178
    113
    :eek:
     
  2. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Ja, zo kun je het ook opvatten...

    Gelukkig weten mijn schoonouders beter.
    Ik zou ze echt geen week laten wachten anders. Maar dan was de kans dat er meer tijd tussen zat best aanwezig.
    En gelukkig weten zij dan dat het niet is omdat ik hen wil pesten. Maar omdat ik mijn eigen grenzen ook belangrijk vind.

    Ik was hier een hele reactie aan het typen. Maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin om mezelf te moeten verdedigen.
    Mijn schoonouders weten precies hoe ik het bedoel. En dat is wat telt.
     
    Huismuisie, hummeltje5, Roos12 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.620
    3.548
    113
    Vrouw
    Laat ik trouwens maar even een nuance in mijn eigen post(s) gooien. Ik zie dat ik het er lomp heb neergezet, had ik misschien anders moeten doen.

    Het is namelijk wel gewoon in overleg zo besloten en zij snappen gelukkig het waarom erachter. Het is echt niet dat ik ze maar als taxi zie en verder niet, dat zou lullig zijn.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is natuurlijk iets helemaal anders dan hoe je het oorspronkelijk schreef :)
     
  5. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    @Jamburger vraagt om raad HOE het aan te pakken om haar idee over te brengen naar ouders/schoonouders.

    Daar is in 18 pagina`s bijna niet op gereageerd dus lijkt me niet meer dan logisch dat ze niet continue op iedereen reageert die met heel andere verhalen komen, haar egoïstisch etc noemen.
     
    hummeltje5, Bailey07 en Fennec vinden dit leuk.
  6. Jamburger

    Jamburger Lid

    2 apr 2019
    80
    310
    53
    Ik heb alle reacties gelezen:). Ik vind het zeker niet allemaal prima;), ik ben alleen wel geschrokken van de hoeveelheid reacties tegen. Reacties die veelal komen van mensen met kinderen, dus die zullen het ongetwijfeld al beter weten dan wij:). Ik ben wel tot andere inzichten gekomen die ik ook met mijn man ga bespreken:).





    Het is niet zo dat wij onze ouders straks willen gebruiken als oppas wanneer het ons uitkomt, als we een avond weg willen etc. Ze hoeven dus zeker niet op te komen draven wanneer wij dat willen. Dat moet ook geen reden zijn om ze dan wél langs te laten komen. Veel mensen zeggen dat er in de kraamweek veel verschillende mensen om je heen zijn, wat ook zo is natuurlijk. Dat is dan nog een extra reden om geen andere mensen op bezoek te hebben, aangezien ik daar niet tegen kan.
     
    Hoebie, Huismuisie, Zonnestralen en 8 anderen vinden dit leuk.
  7. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Heb je inmiddels al contact gehad met je ouders en schoonouders? @Jamburger
     
  8. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Probeer dingen uit de reacties te halen waar je iets mee kan.
    Wellicht is nu duidelijker hoe groots opa en oma worden is.

    Mijn advies....
    Ga met zowel ouders als schoonouders in gesprek.
    Geef aan wat jullie idee over de kraamweek en bezoek is. Vraag ze wat zij ervan vinden. Of ze zich hierin kunnen vinden of dat zij een andere idee hebben.
    Ze kennen jou en zullen best begrijpen wat en hoe jij het bedoelt.
     
    Huismuisie en hummeltje5 vinden dit leuk.
  9. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Het liefst zou ik me ook terug willen trekken op een onbewoond eiland met mijn pasgeboren kindje en man..

    Lekker in ons cocoonnetje! Heerlijk!

    Wat dat betreft snap ik je heel goed:)

    Ik denk alleen dat je je (schoon)ouders onwijs veel verdriet zou doen..:(

    Terwijl dit absoluut niet je intentie is.

    Las al in je reactie dat je toch van je huidige plan af ziet en ze wellicht toch wil laten komen in de eerste week. Maak van te voren gewoon duidelijke afspraken. Hoelang en wanneer:)
     
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.530
    3.756
    113
    Overijssel
    Ik denk dat als je in het begin even snel de naaste familie de baby laat bewonderen en daarna de boot een beetje afhoud voor verder bezoek dat je ook een fijne week hebt.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  11. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Bij de tweede hebben wij ook bewust de kraamweek rustig gehouden maar wel onze ouders laten komen hoor. En tijdens de kraamweek uiteindelijk ook meer visite want ik voelde me top en wilde de baby vooral graag showen. En de hele tijd maar zitten met slapende baby en kraamzorg vond ik ook maar saai. Je dagen duren ineens vet lang (want ook snavhts om de 3 uur voeden) en ik vond het wel lekker om even een half uurtje met visite bezig te zijn. Als je een goede band hebt zou ik ze dus gewoon even een half uurtje laten komen, en verder niks plannen: mocht het meevallen komen ze vaker en zo niet dan cocoonen jullie lekker! Maar waarschijnlijk ben je apetrots en heb je voldoende tijd om te cocoonen!
     
  12. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Het is je eigen keuze uiteraard!

    Maar ik wilde mijn jongens heel graag laten zien aan ouders en schoonouders. Ze bleven uit zichzelf maar kort en ook de weken die volgende kwamen ze af en toe even kort langs en belde van tevoren of het kon.

    Wel hebben wij er bewust voor gekozen om de eerste week ze aan niemand te geven behalve wij tweeën en de kraamverzorgster. Iedereen heeft dat meteen geaccepteerd en was geen enkel probleem, mijn moeder had het ook al tegen de hele familie gezegd, dus ook geen gedoe mee. Sowieso vrij weinig bezoek gehad die eerste week en dat was prima.

    Zou het de volgende keer weer zo doen.

    En dat lekker coconnen met zn drieën, wie heeft dat ooit verzonnen joh? :roflmao:
    Natuurlijk is het genieten van je kleine kindje, maar je wordt steeds wakker gemaakt, iedere 3 uur drinken als je geluk hebt. Bloedverlies waardoor je onderbroek vol zit kraamverband en je met een beetje geluk alsnog doorlekt :rolleyes:
    Die eerste week was niet mijn favo week zegmaar.
    Bij beide is mn man ook vrij snel weer naar zn werk gegaan omdat er voor hem weinig te doen was. De mannetjes sliepen of ze dronken, meer deden ze niet :)
     
    Salentein en Anouk2005 vinden dit leuk.
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik lees toch in 8 van de 10 reacties dat mensen vinden dat ze het persoonlijk moet vertellen.
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.704
    42.533
    113
    Ik denk dat ik een digitaal pak slaag uit ga delen als ik het wordt coconnen nog 1 keer lees in deze context. Wat klinkt dat als een deuzig en irritant gedoe.

    Alsof de wereld ineens een week stil staat, jemig, je moet de volgende dag gewoon weer eten en ademhalen hoor.
     
    meintje, amdaa, KleineLai en 14 anderen vinden dit leuk.
  15. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Die hoeveelheid komt waarschijnlijk ook omdat het topic in de lounge staat, waar het eigenlijk helemaal niet hoort ;). Verbaast me ook dat het daar nog steeds staat en het niet verplaatst is trouwens.

    Laat je ons nog wel weten of en als jullie het gesprek zijn aangegaan? Ik ben in ieder geval erg benieuwd.
     
    MotherPrincess vindt dit leuk.
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.053
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #356 hummeltje5, 7 apr 2019
    Laatst bewerkt: 7 apr 2019
    Dit.

    En wat ik ook wel bijzonder vind is hoe nagenoeg iedereen hier uitwijdt over hoe zij het hebben aangepakt na hun bevalling.
    Daar heeft TS toch helemaal niet om gevraagd...? :rolleyes:

    Mja, maar daar is voor de meesten dan ook de kous mee afgedaan.
    Het is maar net of je de vraag letterlijk leest en enkel daarop antwoord geeft, of dat je ook verder kunt denken en kunt begrijpen dat het soms ook fijn is om te weten wat je beter wel& niet kunt zeggen..
     
    Fennec vindt dit leuk.
  17. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Precies dit. Zat me net af te vragen of meerderen het irritant vinden.. ja dus haha
     
    tuc vindt dit leuk.
  18. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja en ze komen echt niet direct hele dagen op visite. De oudste kinderen zijn in het ziekenhuis geboren en toen was iedereen er snel bij. De jongste is thuis geboren, half 5 in de ochtend en toen kwamen mijn schoonouders ‘ s middags even een half uurtje kijken en mijn moeder pas de volgende dag, noodgedwongen overigens. Ze rijdt geen auto en moest toevallig die dag naar het ziekenhuis voor een controle, ze wilde het direct afzeggen maar ik vond die afspraak belangrijk en zij is de volgende dag geweest, zij is wel wat langer gebleven maar ik heb me daar nooit aan gestoord. Kraamvisite die echt blijft plakken is wel vervelend maar dat hebben we gelukkig weinig meegemaakt.
     
  19. Friesin

    Friesin Fanatiek lid

    4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Ik houd wel van billenkoek..;)
     
    Indy89, Fuddey en tuc vinden dit leuk.
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja echt heel irritant die uitdrukking, alsof de wereld stopt met draaien wanneer je met je kraamverband en trekkende hechtingen uit alle macht probeer je kind fatsoenlijk te laten drinken ;)
     
    Adje, Zara75, Aszz en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina