[FONT="]Hoi allemaal,[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Heeft iemand dé tip om gele/oranje vlekken in kleertjes te voorkomen?[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Ik had wat kleertjes gewoon netjes in de kast gelegd, veel is nog nieuw met kaartje eraan, en tot mijn verbazing zitten er in heel veel (vooral witte en roze) kleertjes vlekken! Vaak bij de halsjes, maar ook op andere plekken, sommige vlekjes zijn echt donker oranje. Helaas gaan veel vlekken er ook niet meer uit.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Weet iemand hoe je dit soort kastvlekken voorkomt? We hebben momenteel weinig ruimte, dus ze moeten echt weer terug de kast in.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Liefs,[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Luminis[/FONT]
Als het door vocht komt kan je van die zakjes maken, die je ook vind in nieuwe tassen ed. Op internet zijn instructies te vinden.
[FONT="]Bedankt voor de tip, Rietje! Ik zal zo eens kijken of ik er meer over kan vinden.[/FONT] [FONT="] [/FONT] [FONT="]Helpt het trouwens ook als je kleding in zon plastic zak doet die je vacuüm kan trekken? Dan kan er verder niks bijkomen, toch?[/FONT]
Wij hebben een heel droog huis, dus misschien komt het inderdaad door vocht. Dan zijn die vochtzakjes ideaal. Qua preventie kun je ook kijken of je je huis droger kunt krijgen. Moet je eerst weten waar dat vocht vandaan komt. Zo'n kreukzak.... uhhh.... vaccuumzak is wel handig als je kleding lange tijd wil opslaan, bijvoorbeeld nu alle zomerkleding. Maar als je dingen zo uit de kast wil kunnen pakken om aan te doen, dan niet.
Mij lijken vacuumzakken juist niet handig. In de lucht zit vocht. Dit zit dan ook in de zak opgesloten. Ik heb zelf meerdere zakken geprobeerd (ik gebruik ze voor in de vakantie koffer). Maar het is mij nooit gebeurd dat de lucht er niet alsnog in ging komen. Ik doe de kleding in zakken van de Ikea. Die in de pax kast horen. Die hebben een ventilatie opening. Dat in combinatie met iets wat vocht vreet. P.s. Ze heten silicagel zakjes. Let op, zijn wel giftig.