Ik snap gewoon niet van mensen dat ze hun eigen kind er niet streng op aan spreken. Je bent te gast bij iemand anders thuis. Zou me kapot schamen.
Nou ik had zo’n probleem dus ook bij 1 vriendin... maar in plaats van het eerlijk te zeggen, haalde ik hier van zp de tip om buiten de deur af te spreken. Dus gingen we dan naar de speeltuinvereniging of het bos. En de moeders spraken af als de kinderen sliepen. Maar desondanks is het contact ernstig verwaterd. De kinderen werden ouder en mijn vrij rustige zoontjes konden niet zoveel met die wildebrassen die alles sloopten. Bij een andere vriendin met hetzelfde issue heb ik wel heel subtiel verteld dat ik wil dat mijn spullen heel blijven, maar zij pakte het ook heel goed op en ging meehelpen opruimen en haar kinderen corrigeren, ze wilde echt investeren in onze vriendschap zeg maar. Dus mijn voorkeur zou toch uitgaan naar het heel subtiel vertellen en als dat tot een breuk zou leiden, nou ja dan pasten jullie toch blijkbaar niet zo goed bijelkaar.
Wat is er mis met die jongen gewoon aanspreken? Het is jouw huis, jouw spullen. Hier spreken wij elkaars kinderen gewoon aan, ook als de ouders er bij zijn. Werkt het beste!
Dan weet ik het ook niet meer. En geloof me ik heb echt hele hele lastige kinderen over de vloer. Echter zijn die uiteindelijk allemaal een stuk minder “lastig”. Maar als je dit allemaal al geprobeerd hebt dan denk ik dat dit arme kind echt het toppunt is van onhandelbaar. Bij de ouders neerleggen, ze niet meer uitnodigen, of je erbij neerleggen denk ik.
ik zou ( als de moeder er niks van zegt ) waar de moeder dan gewoon bij is zeggen : hey luister dit wil ik niet hebben je mag gewoon spelen maar we gaan niet alles overhoop gooien dat doen we hier niet en mocht het kind niet luisteren dan ruim ik het speelgoed gewoon op...dan speelt ie maar nergens mee
Ik heb al je berichten gelezen, maar ik vind dat een kind van een ander zich gewoon moet gedragen. Dat verwacht ik van mijn kinderen ook. Kan me niet schelen wiens kids het zijn, al waren ze van de koning.
Gewoon het speelgoed opruimen je hebt gewaarschuwd en dit is dan de consequentie Dan speelt ie maar nergens mee
Ik zou me ogen uit mijn kop schamen, als die van mij zomaar naar boven gaat terwijl ze daar niets te zoeken heeft. Laat staan zomaar in de kastjes te kijken. Als je wild weten of deze vriendschap blijvend blijft zou ik nu actie ondernemen. En dus je mond opentrekken bllijft ze weg daarna dan weet je genoeg. En anders onder schooltijd afspreken samen voor ern bakkie. Of acepteren dat hij zo is.
In de andere berichten stond dat ik hem al meedere malen heb aangesproken, en mijn man ook. Hij heeft overal lak aan. Hij doet wat hij wil.
Vraag eens aan de ouders wat je moet doen of zeggen om hem te laten stoppen omdat het gedrag echt niet kan. Weten ze direct dat je er last van hebt. Ik vind je echt een soort van onderdanig overkomen naar je nieuwe vrienden.
Ik zie dat de tip die ik wilde geven al is genoemd, maar ik zou denk ik ook voortaan buitenshuis afspreken als het contact met hen verder wel belangrijk voor je is maar er niks verandert. Ik zou ze in ieder geval niet meer over de vloer hoeven als ze hun eigen kind niet onder controle houden en hij ook niet naar jullie luistert.