Hoe dochter vertellen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Meiske2015, 12 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    Ja dat flapjesboek "wat zit er in je buik mama" is echt superleuk. Mijn oudste was al bijna 3 toen ik zwanger werd en voor hem was het een beetje te kinderachtig, maar voor jouw kindje precies goed ;)

Meiske2015 vindt dit leuk.
  2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik zou het zeker vertellen ook al snapt ze nog niet veel van.
    Titels van leuke boekjes weet ik niet, maar er zijn al een paar leuke genoemd.
    Toen bij ons de derde kwam hebben we er voor gekozen om het niet zo vroeg aan onze kinderen te vertellen. Ze waren bijna 3 en 1,5 jaar toen hun broertje geboren werd. Dus echt jong. Maar dat was idd lastig omdat mensen heel vaak de neiging hebben om tegen een peutertje te beginnen met: 'wat leuk krijg je een broertje of zusje?' en dan moesten wij snel zeggen dat ze het nog niet wisten.
    Dus nu zouden we niet zo lang meer wachten. Ook al snappen ze het nog niet. Het is niet leuk als een ander het aan jouw kind verteld.

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    @Grietjenb, mede daarom willen we het ook vertellen ja.
    Daarnaast is ze ruim 2,5 als de kleine geboren wordt dus denk dat ze tegen die tijd al wel het een en ander begrijpt.

4. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Hier hebben we het wel benoemd en lezen we het boekje 'kas wordt grote broer' maar, Ik kan niet echt zetten dat het hem veel interesseert :p vond het wel belangrijk dat hij het weet ook al doet het hem nog niet zoveel en is het onwerkelijk voor hem. Hij wordt deze week 2 (aan het eind van de zwangerschap) dus dat is wel wat anders dan aan het begin 2 jaar zijn.

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Onze dochter was 5. Ik heb haar reactie gefilmt.

Dag vantevoren had ik foto's gemaakt van haar met een wit vel. Daar had ik ingezet; raad eens? Ik word grote zus.

Die hebben wel haar gegeven en laten lezen. Oh man die oogjes

Ik zou het haar wel vertellen en iets leuks van maken. Vind zelf het boekje ook een leuk idee

6. manaolana

manaolana Niet meer actief

Hier geen ervaring met broertjes/zusjes maar wel met een neefje. Vorig jaar (BBZ) meteen aan hem verteld toen we het ook zijn ouders vertelden (broer van mijn vriend). Hij was toen 2 jaar en 2 maanden. Dachten ook dat hij dat zo weer vergeten zou zijn. Mooi niet hoor :p. Volgende ochtend moesten opa en oma oppassen (die we het pas later die dag konden vertellen) en hij riep mooi: tante manaolana heeft een baby in de buik!! M'n schoonouders namen het niet serieus en waren alsnog mega verrast maar onderschat het niet ;). Dit keer bewust gewacht met hem te vertellen totdat we ook anderen dan familie het nieuws vertelden.

Deel Deze Pagina