wanneer meer brood/minder fles?

Discussie in 'Voeding' gestart door ccwomen, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn zoontje eet steeds beter en meer brood, hij eet nu tussen de middag 1 hele boterham op en krijgt dan meestal 150/5 fles (afgegoten tot 140/150cc) erachteraan, vanaf wanneer mag hij bijv 2 boterhammen? en geef je dan nog een fles erachteraan?
    Zo ja hoeveel?
    Mn zoontje is 7 mnd en krijgt vanaf dat hij 6 mnd is 3 flessen.
    Om 8.00 180/6 12.30 150/5 en om 20.00 210/7 met rijstebloem.
    Geef ik zo genoeg? Teveel ? te weinig?

Ik heb ook nog eev vraagje over tussen doortjes!
    Mijn zoontje is echt gek op fruit, zou ik hem bijv ook 2 keer fruit als tussendoor kunnen geven?
    Hij krijgt altijd om 10/30 een 6 mnd potje fruit en dan 's'middags een liga of rijstewafel.
    Is fruit dan niet beter? Of krijgt hij dan weer teveel van 1 product binnen?
    Want in fruit zitten ook suikers etc natuurlijk....
    Wat een vragen! hihi
    Alvast bedankt!

2. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Niemand????????

3. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ons CB gaf aan om 's ochtends en 's avonds voor het slapen een hele fles te geven van 180-6 (evt. met pap erdoor) en tussen de middag brood met 90-3 melk. Daarnaast krijgt ze nog fruit, warm eten en thee, diksap. Werkt hier prima.

4. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Mijn zoontje is pas 6 maanden dusheb geen advies voorje, maar lees wel graag mee!

Wij zitten nog op 4 en heeel soms op 5 flessen, jij had 3 op 6mnd leeftijd?? Sliep je kleine de nacht goed door dan?? Bij ons is namelijk nog beetje drama...En ik denk persoonlijk dat 2 x fruit geen kwaad kan, maar 2 x rijstewijfel ook niet..

Hoop dat je snel reacties krijgt meid!

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    @Arja: Oke maar dat gaat mn ventje nooit pikken, want soms als zn fles nu al op is 150 cc ongeveer dan zet ie t soms al op een brullen........

@snoopy: Ja wij zaten met 6 mnd al op 3 flessen, en Roan sliep al door vanaf dat hij 4 weken oud is.
    Ik moet wel zeggen de laatste maand komt hij wel elke nacht hoor al is t maar voor een speentje....

6. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Qua hoeveelheid flessen zit je volgens mij heel goed. Wij geven 3 keer 180/6 maar dat komt op hetzelfde neer alleen geven wij ze op andere tijdstippen.
    Wij doen het nu ongeveer zo:

7.00/8.00 uur fles 180/6
    (hij slaapt 's ochtends nog heel lang)
    tussen 12.00 en 13.00 fruit (1 stuk), een boterham met wat thee of water met een heel klein beetje diksap
    rond 15.30 uur fles 180/6
    18.00/18.30 uur warm eten en yoghurt
    23.00 uur fles 180/6
    Die laatste fles doen we zo laat omdat Beau tussen 19.00 uur en 19.30 uur echt moe is en naar bed wil en die fles anders wel heel snel komt na het warme eten. En hij slaapt er heerlijk op door (maar dat is meer fijn voor ons ;))
    We gaven eerder ook de fles na de boterham en dan tegen 15.30 uur weer fruit met soms wat yoghurt. Maar omdat hij 's ochtends zo veel slaapt kwam die ochtend fruithap dicht op de boterham en had hij daar eigenlijk al wel voldoende aan met wat thee of water erbij.

Ik geef liever fruit tussendoor dan een liga of rijstewafel. Qua calorieen / suikers niet onderbouwd hoor. Gevoelsmatig lijkt een liga of rijstewafel meer op een koekje / snoepje :) en is fruit wat gezonder en daar heb je meer variatie in. Ik hoop dat Beau dat straks ook zo gaat zien :D.

7. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Ik vroeg me dit ook af....
    Onze zoon is echt aan de grote kant en misschien moet hij maar wat minder eten hebben. Hij krijgt nu het volgende:
    7.30 fles 180/6 (willen we misschien wel vervangen door pap)
    9.30 1/2 potje fruit + 1/2 ligakoekje
    11.30 70 cc diksap
    13.00 1 stukje brood en vandaag voor het eerst 150/5 fles
    (normaal 180/6)
    15.30 1/2 potje fruit + 1/2 liga koekje
    17.00 70 cc diksap
    18.00 1 potje groente
    19.30 fles 180/6 + 4 schepjes rijstebloem

Krijgt hij zo genoeg vocht, vitamines en mineralen binnen?
    Soms spuugt hij veel. Betekent dat dat hij teveel voeding krijgt? We hebben geprobeerd alles zoveel mogelijk over de dag te verdelen. Hij eet alles op wat hij voorgeschoteld krijgt. Soms best wel ingewikkeld allemaal.....:)

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Hoe zwaar is je zoontje als ik vragen mag?
    Roan was de laatste keer op het cb 9570 gram en 71,5 cm (6mnd) dus wij hebben ook een grote kerel!
    Denk dat je niet hoeft te minderen hoor met eten, want daar groeien ze toch juist van nu!
    Kruipen/lopen ze dr wel weer af straks!
    Roan krijgt eigenlijk hetzelfde alleen hij krijgt een heel potje fruit (6mnd) en yogurt na zn eten en een hele boterham.

9. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Met 7 maanden was hij 10,3 kilo en 72 cm lang.
    In totaal krijgt Jelmer ook 1 potje fruit van 6 of 8 maanden en vaak een hele boterham. Geen yoghurt, omdat de fles al vrij snel er achter aan komt.
    Eigenlijk moet ik me ook niks van anderen aantrekken, maar veel mensen zeggen dat hij een zware jongen is. Ik weet dat ook wel, maar vind het niet leuk dat ze dat steeds zeggen:(

10. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    ik denk dat Roan nu ook 10 kilo is!!!
    Trek je niks van anderen aan hoor!
    Straks als ze kruipen/lopen is alles er zo af!!!
    Ik denk juist dat je hartsikke goed bezig bent!!!
    Misschien ipv een liga een rijstewafel en dit dan wat afwisselen, zo doe ik dat, maar ik trek me ook zeke rniks van andere mensen aan hoor!!
    BEter dat ze alles lusten en eten dan dat je uren bezig bent met eten geven! Lijkt me verschrikkelijk de strijd om eten!
    Dus meid maak je niet druk, gaat er vanzelf af;)
    Liefssss!

11. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Ik zal hem morgen voor het eerst een rijstewafel geven, ben benieuwd. Je hebt trouwens helemaal gelijk, ik ben heel :) dat hij zo gemakkelijk alles opeet. Heb wel andere verhalen gehoord.
    Bedankt voor je antwoord!!!!
    Liefs terug

12. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ben beniewd wat ie van zn rijstewafel vind :)
    Roan keek even vreemd maar at m toen heerlijk op! Zoals alles!! haha
    Roan lust ook echt alles!!! Houd voor niks zijn mond dicht! hihi
    Maar vind t best hoor ;)
    Ja idd ik heb ook wel is verhalen gehoord van moeilijk etende kinderen pffff zou dr moedeloos van worden!
    Fijne avond nog! x

13. hihi

hihi Actief lid

23 okt 2008
    348
    1
    0
    Juf
    Friesland
    Jelmer had precies hetzelfde!!! Hij keek eerst heel vreemd, door structuur en geur denk ik. De eerste heb ik hem zelf in stukjes gegeven en de tweede heeft hij zelf opgegeten. Vandaag weer liga gehad en morgen maar weer een wafeltje...
    Hij lust ook bijna alles, maar drinkt geen water... Hoe zit dat bij jou?
    Fijne avond!

Deel Deze Pagina