Met 5 maanden jonge baby op vakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Chica82, 30 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Ik ben benieuwd of ik hier nog wat tips kan krijgen. Ik ga over 2 maanden naar Italië, mijn partner is Italiaans. We gaan 2 weken logeren bij zijn ouders.

Mijn zoontje is dan ietsje meer dan 5 maanden. Ik ben van plan de rust en regelmaat aan te houden, maar is het erg als je af en toe je eens niet daaraan houdt? Of moet je juist op een vakantie omdat het een andere omgeving is heel erg aan die routines houden? Iemand ervaring met reizen met een baby van rond de 5/6 maanden? Is het erg zwaar of valt het wel mee?

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hey meis,
    Wij zijn net terug uit Turkije en S is 4 maanden nu.
    Het reizen op zich is ons heel goed meegevallen.
    Maar voor S was het echt heel erg vermoeiend en heeft er veel last van ( gehad)
    Hij is wel een heel gevoelig mannetje hoor.
    Maar de drukte van de mensen ( wat Italianen net zo erg hebben als Turken) vond hij dus absoluut niet prettig.
    Probeer je zoveel mogelijk toch aan de rrr te houdem.
    Hoewel ik dat deed was hij toch erg van slag.
    Maar nogmaals ons ventje is door zijn zh opnames en ziek zijn ook erg gevoelig voor alles geworden.
    Wil het je niet tegenmaken maar was erg blij ( terwijl ik dat nog nooit heb gezegd in de 7 jaar huwelijk) dat we niet bij mijn schoonouders logeerden.
    Probeer vooral ook je eigen ding te doen jij weet het het beste!

3. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    oh jee nou ik hoop maar dat het goed gaat dan, maar mooi dat we kleinschalig gaan trouwen (alleen ouders), stel dat we dat groots hadden aangepakt, dat er ook nog bij!! Ik ben ook van plan om zoveel mogelijk aan rrr te houden! Ik hoop maar omdat hij dan tegen die tijd ietsje ouder is dan jouw zoontje toen, ietsje, dat hij het ietsje meer trekt dan:)

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    als je 2 wk gaat dan proberen zoveel mogelijk proberen je regelmaat erin teh ouden maar een uitschieter is echt niet erg hoor, je merkt vanzelf hoe je kleintje erop reageert de een kan het hebben de ander niet. zo is het hier dna meestal een paar dagen later feest maar laat er echt niet alles voor schieten dan maar een paar keer extra eruit snachts. zolang het niet altijd is.

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij zijn vorig jaar 2 weken geweest naar schoonfamilie in Turkije, Irem was toen 4,5 maand. We zijn echt voor de familie gegaan, want zelf vond ik er bar weinig aan met zo'n kleintje. Irem sliep toen nog 4 keer per dag en kon max. 1,5 uur wakker zijn. Dan kun je dus echt niets doen. Moet er wel bij zeggen dat het ook heel heet was en we dus ook niet even konden gaan wandelen, maar ik heb erg veel binnengezeten die 'vakantie'. Stel je daar dus op in, dan kan het alleen maar meevallen :)

6. kinderwens2011

kinderwens2011 Actief lid

2 apr 2011
    163
    0
    0
    Bach Bloesem Therapeut
    Limburg (NL)
    Over het algemeen gaat dat best wel goed op vakantie met zulke kleintjes ;) als ze hun slaapje verder krijgen dan gaat dat helemaal goed komen :D Maar ik zag dat jou vriend ook Italiaans is, wat leuk zeg mijn man is ook Italiaans :p Ik wens je veel vakantie plezier :D

7. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Wat leuk zeg! En uit welke regio komt hij dan? Dus jullie gaan ook regelmatig familie bezoeken in italie?

8. kinderwens2011

kinderwens2011 Actief lid

2 apr 2011
    163
    0
    0
    Bach Bloesem Therapeut
    Limburg (NL)
    Zijn ouders wonen nu hier dus we gaan helaas niet zo vaak naar Italie. Wilde wel graag vaker :D haha maar mijn man komt van Sardegna - Cortoghiana.
    Waar komt jou man vandaan?

9. Chica82

Chica82 Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    cupramontana, een dorpje in de provincie ancona:)

Deel Deze Pagina