Vroeg zindelijk.. Hoe nacht aanpakken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door D83, 21 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Zoontje wordt in okt 2,5 en is overdag nu sinds n paar dg zindelijk
    Heeft al eerder op de wc gezeten en t potje maar nu is ie er egt aan toe (ziet Nie anders van z'n broer van bijna 3.5, de PSZ en en ook z'n neefje die hij vaak ziet bij opa en oma is met training bezig)
    Maar nu is t wel n kindje dat doorslaapt en vaker Nie dat wel wakker wordt en als ie egt wakker wakker wordt niet makkelijk meer terug gaat slapen waardoor ik wakker maken om te plassen niet zo zie zitten en wellicht zwz geen goed plan is
    Dus nu doe ik m snachts nog n pamper broekje aan en die is ochtends vol (laat m plassen voor t slapen n na t opstaan smorgens)
    What to do?
    Zo laten.. Tot ie t egt zelf aangeeft snachts? Of hebben jullie tips? Hoor t graag..

Edit; De oudste is overigens snachts wel zindelijk of hij slaapt gwn door of hij slaapt verder bij ons en dan laat k m daarvoor altijd even plassen
    De jongste doet dit niet vandaar m'n vraag

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nachtzindelijkheid kan je absoluut niet sturen. Je kan namelijk niet bepalen wat je doet terwijl je slaapt...

Er zijn mensen die hun kind wakker maken etc, maar ik vind het nogal zielig om hun broodnodige slaap te onderbreken voor iets waar ze absoluut geen controle over hebben.

Mijn dochter was al volledig zindelijk overdag voor ze twee werd, maar slaapt nu op bijna vier jaar nog steeds met een luier. De meeste dagen is ze ondertussen droog bij het wakker worden, maar pakweg 1 nacht op de week is de luier nog nat. Wij maken er geen probleem van.

3. loqka

loqka Actief lid

2 jun 2013
    395
    1
    16
    Omdat je zoon pas net overdag zindelijk is zou ik niet gelijk s'avonds ook de luier uit laten vooral omdat je zelf aangeeft dat de luier vol zit s'ochtends. Bij mijn dochter merkte ik vanzelf dat de luier's steeds minder vol zaten tot droog toen met haar gepraat erover en de luier uit gedaan paar keer ongelukjes en met 3 jaar ook snachts zindelijk ze moeten er echt naar toe groeien denk ik!
    Succes

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn dochter was met 2,5 zindelijk, heeft ze volledig zelf gedaan in een paar dagen tijd. En na 2 weken ook 's nachts, nog wel een tijdje een up en Go aangehad, maar na een maandje ofzo deze ook uitgelaten. Ze heeft daarna één keer in bed geplast. Ik vond dit wel knap, maar niet bijzonder :)
    Wat ik om me heen hoorde was/is dit behoorlijk uitzonderlijk, maar alle credit aan haarzelf.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Afwachten, nachtzindelijkheid werkt anders; ze moeten echt leren wakker te worden bij aandrang, dat kun je niet aanleren door ze bv 's nachts wakker te maken of half slapend op de wc te zetten. Dus gewoon luierbroekje aan en op een gegeven moment ga je zien dat hij vaker droog blijft!

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik zou ook gewoon een luierbroekje aandoen, je merkt vanzelf wanneer die droog blijft. Of wanneer je kind zelf aangeeft dat het niet meer nodig is, dan kun je ook de gok wagen. Zo is het bij onze oudst gegaan, die was je geen drie en overdag een dag zindelijk en gaf toen aan dat ze ook 's nachts geen luier meer nodig had/om wilde. Ik vond het wat snel, maar zij was erg overtuigd, dus toch geprobeerd en ging prima.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt. Het lichaam moet zelf een seintje geven dat het kind wakker wordt als het moet plassen. Dat kun je dus echt niet aanleren.

Aiden was ruim 4 toen hij plots midden in de nacht wakker werd met de mededeling dat hij moest plassen.
    Daarna kon zijn luierbroekje ook definitief uit. Eigenlijk nooit een ongelukje gehad daarna.

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ah bedankt allemaal dat idee had ik idd ook al n beetje maar wist t goed vanwege z'n leeftijd en vanwege m'n ervaring met de oudste
    Binnen nog geen week zowel overdag als snachts zindelijk maar was toen al bijna 3 en begreep t ook goed wat dat betreft

Gaan t f verder aankijken! Ben al heel blij met dit.. Zeker met de komst van de derde in december!

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier is de oudste nu een half jaartje overdag zindelijk. Sinds een maand was ze sochtends droog en heeft ze snachts ook geen luier meer om. We maken haar niet wakker, ze plast voordat ze gaat slapen en sochtends weer.

10. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Mijn oudste was met 2 jaar en 3 maanden overdag zindelijk. Ik heb hem nog een maand zijn luier 's nachts om gelaten. Deze was na een paar weken 's ochtends droog. Toen pas de luier af gedaan.

Dochter was 2,5 toen ze zindelijk was. Bij haar hebben we hetzelfde gedaan.

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    O super t gaat gwn eigenlijk vanzelf wanneer ze er aan toe zijn
    Zoals met alles 😜 Had t bijna zelf kunnen bedenken 😁

Deel Deze Pagina