Vraagje over potjes groente.

Discussie in 'Voeding' gestart door Bluesky, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle krijgt sinds vorige week 's ochtends om 9.30 1 derde potje fruit, wat er op zich goed in gaat. De ene dag gaat het beter dan de andere... Hij heeft dan rond 7.00 zijn ochtendflesje gehad (180/6)

's Avonds om 17.00 kijkt hij het eten zowat van ons bord af, dus ben ik begonnen met hem groentehap te geven (sinds eergisteren)... Hij vind de worteltjes zo lekker dat hij met gemak een half tot driekwart potje wegwerkt... :confused: En dan zou meneer nog wel wat lusten.. Hij heeft dan zijn middagfles om 15.00 gehad en hij krijgt om 19.00 een papfles (210/7 forte, met 3 eetlepels nutrix). Die overigens ook schoon op gaat...

Nou is mijn vraag (eindelijk.. lol) Kan het kwaad om hem al zo snel een heel potje te geven? En is het erg als ik hem 's ochtens ook groente geef? Hij eet nl meer van de groente dan van het fruit.

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ik zou gewoon smorgens fruit geven en savonds groente zo deed ik het ook bij mijn zoontje rond een uur of 10 fruit en rond 4 of 5 groente

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hij mag het al hebben hoor een heel potje fruit en/of groente. Als het maar niet ten koste gaat van de fles, want het is nog bijvoeding he;)

4. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Gewoon lekker geven en idd de flessen in de gaten houden...zou wel fruit `s ochtends blijven geven en groente `s avonds..eigenlijk gewoon omdat ik er niet aan moet denken om om 10.00 uur groente te moeten eten ;)

En als hij straks mee gaat eten issie gewend aan de avondgroentehap!

Liefs Emma

5. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ja hoeveel mogen ze hebben eigenlijk? En wanneer bouw je het op? ik heb vandaag voor het eerst groentehapje gegeven maar een 3 lepeltjes maar.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het liefste begin je als je kindje 6 maanden is met de introductie. De eerste tijd gaat het om niet meer dan 2 a 3 theelepels per dag en dat bouw je langzaam op. Het liefst 3 dagen hetzelfde geven, even een dag rust en dan iets nieuws beginnen. Beter geen mengsels, maar pure groente, en als ze 4 groentes eten pas met fruit beginnen.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bedankt voor de snelle antwoorden!

@Emmaatje: Lol.. dat was ook mijn gedachte.. Maar je weet met die baby's maar nooit..

@bibiche: Ik ben begonnen met 1/3 potje fruit. Dus dan doe je over 1 potje 3 dagen. Je mag het toch niet langer dan 48 uur open bewaren in de koelkast. Wel warm ik het een heel klein beetje op zodat de kou eraf is, vooral als het uit de koelkast komt. En Jelle heeft de eerste paar dagen ook maar een paar hapjes op... Komt wel goed! :)

@Judith: Hij laat er echt niks om staan... Hij zit sinds een week of 3 op 4 flessen, maar eigenlijk was dat och net te weinig voor hem. Met de groente en fruit erbij lukt het beter om de dag door te komen.

8. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Dan zou ik het lekker geven hoor Bluesky! Kian liet er ook nix om staan en at al snel alles op ;)

9. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou gewoon smorgens wel ht fruit blijven geven en geen groente en dan rond etenstijd de groente
    anders wil hij straks mss geen fruit meer

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat doe ik nu dus ook, want hij vind de groente nog steeds lekkerder dan het fruit... Nou zijn wij beiden geen fruiteters, dus dat verbaast me niks.. lol

Hij kan er alleen zo moeilijk van poepen.... Het is gewoon zielig om te zien.. :( Ik heb hem vandaag een fles met alleen omneo voeding gegeven, (normaal krijgt hij het half omneo half forte, ivm moeilijk poepen en zeer hongerig zijn) en hij heeft nu goed gepoept... Misschien moet ik toch maar eens volledig over op Omneo, nu hij toch wat bijvoeding krijgt. Hij is in elk geval minder hongerig nu...

11. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb Rick meteen de eerste keer een half potje fruit gegeven, eigenlijk vooral omdat meneer niet akkoord ging met minder :)

Hij krijgt het nu pas een week hij heeft al banaan appel en peer op en bij alles wordt ie boos als ik na een half potje stop!

Deel Deze Pagina