lust geen echte melk

Discussie in 'Voeding' gestart door tweeling, 8 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    Onze meid is geadviseerd over te gaan van fles naar echte halfvolle melk.

Maar nu krijgen we het er met geen mogelijkheid in!
    hoe ga ik dit nu oplossen?

iemand tips heb al van alles geprobeerd! :(

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Moet ze misschien aan de smaak wennen? Anders zou je misschien half opvolgmelk en half gewone melk kunnen proberen en dan steeds minder opvolgmelk. Lust ze wel andere melkproducten?

3. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ja ze lust alles en doet eigenlijk nooit moeilijk! dit is dus de eerste keer dat ze iets echt weigerd ;)

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Waarom stap je dan over? Als ze gewone melk (nog) niet lust, kun je toch gerust opvolgmelk blijven geven?

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als ze in principe wel andere melkproducten eet/drinkt en ze drinkt voldoende vocht dan is melk op zich volgens mij niet echt nodig. En zoals pedrag zegt, opvolgmelk 3 is ook nog een optie.

6. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heb je al eens aan karnemelk, kwark ,Yoghurt gedacht? Dan kan je ook aan de benodigde calcium komen.

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    overstappen doe ik vanwege het advies van het cb en het moet er toch een keer van komen

maar ik mag als ze niet genoeg melk binnenkrijgt het dus ook aanullen met yochurt oid?

8. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dan zou ik het advies dus lekker naast me neerleggen. Gewoon opvolgmelk en over een tijdje weer eens proberen.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @Tweeling: je kindje is nu bijna een jaar?
    Dan heeft je kind ong. 300 ml calcium-producten nodig, dat hoeft dus geen melk te zijn.
    Karnemelk, kwark yoghurt, plakje kaas op brood,mag allemaal.

10. Daiquiri

Daiquiri Niet meer actief

ik zou nog gewoon opvolgmelk 3 geven, evt gecombineerd met gewone melk, zoals al eerder hier gezegd.
    of probeer eerst eens pap van gewone melk, met een beetje bambix erdoor is ook al heel anders en met een bord pap heeft je kind al gauw 200cc binnen!

Deze week ook naar cb geweest en zeiden ook dat we mochten beginnen met gewone melk, maar het is 'mogen', dus het hoeft niet he.

Het ene kind is er nu eenmaal sneller aan toe dan de ander...

Hier was het overigens wel een suc6

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Het is een ADVIES om over te stappen geen moeten idd. Af en toe wat slokjes aanbiedwen en anders idd kwart,yoghurt oid.

12. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ipv te beginnen met het brood het ik vanmiddag een wat lauwe halvolle melk fles aangeboden die er in ging als koek :)

vanmorgen had ze maar 10cc op en nu dus 150 + 1 boterham!

ik doe het nog in een fles zodat alles geleidelijk afgebouwd kan worden

hopelijk blijft het goed gaan!

gr

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik denk dat je goed in je oren moet knopen (bij het cb) dat het ADVIESEN zijn die je MAG opvolgen ;) ;) :)

Kijk gewoon naar je kindje als die geen 'gewone' melk wil maar wel opvolgmelk dan doe je dat toch lekker.
    Net als de mijne met 9 maanden geen opvolg melk meer wilde maar wel gewone melk :rolleyes:

Groetjes Anita

14. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    @ iedereen: ben het eens met dat het cb ADVIES geeft,

maar vind ook dat je niet meteen moet opgeven toch en hopelijk houd ze dit aan en hebben we dat ook weer overwonnen! :D

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Heb te toevallig de eerste keer de melk koud gegeven, kan ook zijn dat dat het 'probleem' was hoor :) ;)

Groetjes Anita

Deel Deze Pagina