Hoe doe je dat, schoolkind ophalen en baby?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Niveah, 30 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ook :p. Dat bedoel ik dus ook eigenlijk, je kunt het niet altijd voorkomen, dus je moet ook gewoon accepteren dat je op het plein staat met een krijsend kind...

(kleuters zijn idd niet perse stiller/makkelijker dan een baby :roflmao:)

tuc vindt dit leuk.
  2. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee kleuters zijn niet stiller of makkelijker dan een baby. Maar die kan je nog wel wat uitleggen.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan het ook omdraaien. Baby's vergeten meteen weer dat je hen even moest laten wachten met eten. Kleuters kunnen daar nog eeuwen over doordrammen :D

sweetL en Marchella vinden dit leuk.
  4. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Haha ik weet niet of baby's dat zo vergeten zijn? Ik ben ook niet zo baby persoon... weet nooit zo goed wat ik ermee moet. Ik ben meer van de oudere kindjes, gelukkig worden ze vanzelf groot. Maar als je kinderen wilt zul je ze toch als baby moeten krijgen. Dat weet ik. En mijn dochter heeft in haar baby tijd enorm gehuild en gekrijst. Ik heb daar best een trauma van over gehouden. Dus raak snel in paniek als mijn baby huilt, zeker in het openbaar.

DastyQueen vindt dit leuk.
  5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou haar dan wat rauwkost of fruit geven, kan ze weer even op vooruit. Mijn jongste eet ook altijd een halve komkommer of een appel ofzo een half uur voor we gaan eten.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Snap ik hoor. Had ik ook, dankzij mijn eerste. Maar heb jij nog herinneringen aan je babytijd? Nee toch? En je ouders zullen je vast ook wel eens laten wenen hebben. Dus: komt wel goed.

7. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Wil ze niet altijd... ik geef dr na school vaak een koekje en daarna wat tomaatjes of fruit. Enige wat ze lust.. komkommer lust ze niet. Paprika soms

8. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Nee klopt het is ook zo! Je hebt er gelijk in. In moet ook niet te zwaar voor mezelf maken.. vind het heel lastig maar ik probeer er ook aan te werken

9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn bijna-kleuter had laatst een mega-driftbui toen ik haar bij de peuterspeelzaal ophaalde. Ik had geen boterham meegenomen - doe ik ook nooit ;) - en ik móest toch echt eerst naar huis, boterhammen smeren, die meenemen naar de psz zodat zij ze kon eten en pas dán zou ze meegaan naar huis... Echt tot we thuis waren was ze kwaaaad :D Als baby was dat toch makkelijker met haar, gewoon hop snel naar huis met de kinderwagen ;) ipv zo’n hele ‘strijd’ om haar uberhaupt mee naar huis te krijgen. Dan kan ik ook echt op m’n kop gaan staan met uitleggen, uitleggen en nog eens uitleggen; het komt op zo’n moment niet aan.

Marchella vindt dit leuk.
  10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Prima als ze dan niets wil, maar dan moet ze dus wachten totdat papa thuis is. Zo gaat dat hier tenminste ;)

Niveah vindt dit leuk.
  11. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Je zoontje is nog zo klein. Over een paar weken kun je hem al veel makkelijker wat vroeger voeden of zijn voeding uitstellen. En dan zit er ook wat meer tijd tussen.

Komt echt wel goed! En anders maar een keer een huilende baby, krijgt hij ook niks van.

Niveah vindt dit leuk.
  12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik wil je niet ontmoedigen maar ik vond het een drama. Zeker toen dochter nog om de 3 uur haar fles dronk.
    Slaapjes maakte ik me niet zo druk om die liet ik haar in de wandelwagenbak doen zodat ze slapend mee haar broer kon brengen en halen maar die flesjes om de 3 uur. Hoe ik het ook plande het kwam altijd ergens op de dag uit rond haaltijd van haar broer. Daarnaast had ze reflux dus kon ik niet iets eerder de fles geven en dan wandelen want ze moest echt minimaal een half uur rechtop na haar fles. Mijn moeder heeft me die tijd veel geholpen door tussen de middag zoon te halen, brengen en een broodje bij ons thuis met hem te eten. Op dagen dat ik het zelf deed stond ik minimaal 1x per dag op het schoolplein met een huilende baby die honger had maar even moest wachten. Ik vond het een verademing toen ze 3,5 a 4 uur tussen haar flesjes ging laten want toen kwam het pas goed uit met de breng en haal tijden.

Niveah vindt dit leuk.
  13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Als het niet blijkt te werken kun je altijd andere dingen gaan proberen. Bij/op school voeden, draagdoek kan ook een optie zijn, met de auto/(bak)fiets(kar) de oudste ophalen, desnoods inderdaad iemand vragen om op te passen, enz. Maar in de meeste gevallen gaat het gewoon goed.

Niveah vindt dit leuk.
  14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook reflux, daarom na een voeding in de draagdoek en dan halen; ging altijd goed.

Niveah vindt dit leuk.
  15. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Dankjewel dames voor de ervaringen en tips! Fijn om het van jullie te horen. Ik ben vandaag alleen en hij heeft wel even gehuild toen ik in de douche was. Daarna snel aangekleed en Draagzak gepakt. Daar is ie gelukkig tot nu toe altijd stil in en slaapt hij tenminste. Ik probeer zo het huishouden maar te doen. Lastig maar als ie maar niet huilt. Wegleggen is gewoon huilen.
    Mijn man kan gelukkig onze oudste voorlopig nog ophalen maar wil het binnenkort ook zelf doen.

16. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Zo te horen ga je het wel redden en is de draagzak je uitkomst.
    Voeden in een draagzak kan ook (ik gaf het met een fles, maar bv schijnt ook prima te kunnen. De schouderbanden moet je dan iets losser doen zodat je baby wat zakt en bij je borst kan).
    Je moet even de juiste flow vinden, maar dat komt vanzelf. Bovendien is het bijna zomervakantie, dus dan zit je niet met het gedoe van halen en brengen van/naar school

17. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja het komt wel goed! Hij slaapt nog steeds in de Draagzak. Ik vind het wel prima. Het is bijna drie uur geleden dat ie gegeten heeft. Maar ik denk dat hij niet snel uit zichzelf wakker word om te eten dan. Ik geef fv en snachts komt hij ook maar 1 keer.
    En klopt! Nog 1.5 maand en dan vakantie.

Twinkle81 vindt dit leuk.
  18. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Hier denk ik ook al over na :D
    Het lijkt me pas moeilijk als ze een vast middagdutje doen, de school is hier al uit om 15.15.
    Het is wel maar 2 min. met de auto, kwartiertje te voet.

Dus ik zal hem op tijd in bed moeten leggen en op tijd wakker maken. En af en toe hoop ik dat de grootouders dochter eens op school gaan halen.

19. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ja precies je denkt er gewoon over na! Dat is nou eenmaal zo. Komt straks ook wel weer goed maar ervaringen wisselen enzo is toch heel fijn!

20. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik probeer de jongste hier zolang mogelijk op 2 dutjes te houden. Ze slaapt nu van 9.45-11.45, dan hop op de fiets en om 12.00 bij school. En dan s middags er weer in zodra we thuis zijn. Ze slaapt nu vaak rond 15.00/15.30 nog 1,5 uur.
    En met 1 dutje wordt het straks gewoon 3x per week maar 1,5 uur van 13.30-15.00 ongeveer. De andere dagen kan ze dan natuurlijk wel langer slapen.
    In dat opzicht ben ik blij dat er bij ons nog geen continue rooster is, dan zou ze bij 1 slaapje al wel vroeg eruit moeten en is de tijd tot de avond vrij lang.

Deel Deze Pagina