Vraag voor een vriendin: Kindje nu 5 weken oud en drinkt heel veel. Heeft last van reflux dus geven standaard uit de fles en verdikt met jhbpm. Dit gaat goed. Maar nu moet ze 2/3 x kolven voor 1 voeding, per kolfbeurt komt er 50 ml uit dat is toch geen doen? Nu geeft ze dus 2 flessen fv tussendoor misschien ben ik zo'n leek hoor maar je borsten hebben toch gewoon genoeg bv naar behoefte van de baby?
Als je op verzoek voedt heb je bv naar behoefte van het kindje (mits je een goede productie hebt natuurlijk). Dat is anders dan wanneer je kolft en met de fles geeft. Je vriendin kan haar kindje ook gewoon aanleggen en dan vóór en ná elke voeding een beetje jbpm geven. Het kan ook zijn dat het kindje zuigbehoefte heeft vanwege pijn (door reflux of krampjes) en dan. Ik weet niet hoeveel voedingen haar kindje krijgt, maar ik begrijp dat ze 150ml per keer krijgt? Dat is wel erg veel voor een kindje van 5 weken. Als een kindje reflux heeft werkt vaak kleine beetjes voeden ook heel goed. Dan zit de maag minder vol en komt het niet zo snel weer eruit. Hoe zit het met de groei van dit kindje? Je zou ook nog kunnen kijken op borstvoeding.com daar staat ook info over reflux en borstvoeding.
Bij de geboorte 3660 en 48 cm , bij een maand 4620 en 52 cm. Ze heeft gewoon erg veel honger zegt ze..
150 ml voor een kindje van 5 weken? Veel te veel Mijn zoontje is bijna 14 weken en die krijgt dat niet eens weg in de fles (en hij slaapt 's nachts 12 uur achter elkaar dus drinkt overdag echt wel genoeg) Elke 2 uur aanleggen, kleine beetje zijn veel beter als ze reflux hebben en dan leert het kindje vanzelf grotere hoeveelheden drinken. Kolven zegt niet over de hoeveelheid voeding die iemand heeft... ik kolfde in het begin ook slecht (nu gelukkig een stuk beter maar dat hebben mijn borsten moeten leren)
Veel te veel in de fles. Ik snap het wel, als ze reflux heeft. Dan is er helemaal de neiging om een plens te geven, aangezien zo'n kindje overzadigbaar kan lijken. Alleen bereik je daar niets mee. Het maagje raakt overvol en daardoor komt er voeding omhoog. Wat weer voor irritatie zorgt.. Dat het kindje reflux heeft en daarom dus maar uit de fles moet drinken, dat hoeft helemaal niet! Je vriendin kan heel goed een lepeltje JBPM geven. Dat deden wij hier ook (zoon had reflux). Dan hoeft ze niet te kolven en kan ze gewoon live-voeden. Dat kan ze de kolf lekker aan de wilgen hangen! Daarmee is dat ook meteen het andere punt opgelost: niet genoeg kunnen kolven. Wat je met de kolf uit je borsten haalt zegt niets over de hoeveelheid die je kind er uit haalt. Maar om de productie echt goed op gang te laten komen moet je, zeker de eerste weken, heel intensief aan de slag. Zeker 8-12 keer per dag kolven. Doet ze dat ook? Ik zou zeggen: stoppen met kolven en lekker gaan live-voeden Die fles is helemaal niet nodig.