hoe doe je dat?

Discussie in 'De bevalling' gestart door friezinne82, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Niet wachten op de bevalling...

Mensen zeggen de hele tijd dat ik niet moet gaan zitten wachten tot de bevalling begint, maar ik ben inmiddels 40+5 en wil zoooo graag bevallen! Ik vind het wachten weer erg lang duren. Eline kwam pas met 42+1 dus daar ga ik stiekem nu ook van uit, maar ik wil zo graag dit kindje vasthouden en kennis laten maken met de wereld.

Doordat dit kindje een instabiele ligging heeft is het ook nog erg onzeker hoe de bevalling gaat lopen (nou weet je natuurlijk nooit hoe het gaat lopen, maar toch...). Ik moet me nu meteen melden als het begonnen is zodat er een echo gemaakt kan worden van de ligging en dan wordt bepaald wat er gaat gebeuren, vaginaal bevallen of een keizersnede. Deze onzekerheid is ook erg vermoeiend voor me. En mijn omgeving geeft vooral aan dat het allemaal wel goed komt en dat ik mij vooral niet bang moet maken voor dingen die misschien wel helemaal niet gebeuren...

Meer meiden die er genoeg van hebben? En nog tips zodat het wachten wat minder irritant wordt?;)

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Pfoew lastig hoor! Ik ben bij mijn eerste 10 dagen overtijd gelopen. Bij de tweede 6 dagen(dus minder lang, hoop voor jou dat je kleine uk hetzelfde besluit!!). Wat mij wel wat hielp was internetshoppen(oooh zoo slecht voor de portomonnee), ZPen, bezig met de babykamer en veel tv en boeken.
    Maar uiteindelijk zat ik toch ook wel te wachten. Elke keer dat ik wakker werd was ik zwaar teleurgesteld dat de bevalling snachts nog niet begonnen was.. Overtijd lopen is ook echt zwaar hè. Tot die keer dat ik wakker werd van de weeën(was helemaal blij mee, hahaha heeft niet lang geduurt:p).

Dus veel afleiding zoeken en verder maar aan overgeven.. T is niet anders(maar wel stom!). Ik ga voor je duimen dat je gewoon mag bevallen! Knuf en succes nog even!!

3. Lissymar

Lissymar Lid

15 jan 2011
    96
    0
    0
    Leerkracht in het vmbo
    Ik ken het. Ik kijk op het moment veel films. Maar omdat ik me niet supergoed kan concentreren vooral films die ik al gezien heb of waar je niet bij na hoeft te denken. Probeer ook veel te lezen, heb gisteren eindelijk Vaslav van Arthur Japin uitgelezen. Erg mooi.
    En ik ben nu ook maar aan een nieuwe teddybeer begonnen. Hoop dat ik die afkrijg voor de bevalling.

Maar eigenlijk helpen geen van deze dingen echt hoor. Ben er toch eigenlijk steeds wel mee bezig.

4. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Dat is net zoiets als er niet mee bezig zijn om zwanger te worden.. Dat gaat ook gewoon niet, want natuurlijk denk je er telkens aan en leef je er naartoe.

Ik heb helaas niet zoveel tips voor je.. Ik zit gelukkig nog niet te wachten, maar ik verveel me vooral omdat ik alleen maar op bed kan liggen (terwijl ik nog genoeg moet doen)! Ben erg blij dat ik mijn laptopje heb ;)

Wil je veel suc6 wensen in deze periode en hoop dat je kleine zich gauw zal melden!

5. charlotte1988

17 aug 2011
    14
    0
    0
    NULL
    Baarn
    Ik wacht met je mee.. ik ben nu 39 weken zwanger.. Bij de 1e was ik ook 2 weken over tijd dus vrees dat ik nu ook nog 3 weken moet.. Ik ben ook enorm nieuwsgierig! Wil graag deze uk vast houden, weten hoe ze er uit ziet, of ze ook op haar zus lijkt enz.. Dit kindje ligt in de stuit dus in ga voor een stuitbevalling.. Ook dit is super spannend! En dat afwachten.. Ik hoop dat elke kramp een begin is van een wee.. Vanuit mij geen tips om de tijd door te komen.. Ik weet ook niet meer wat ik moet doen.. Afleiding zoeken.. Bij vriendinnen op de koffie etc.. Zo vul ik mijn tijd.. En ook met shoppen.. Ben gisteren heerlijk met manlief en dochter de stad in geweest en heb geshopt voor de beide ukkies :) En ook een beetje voor mezelf.. Lekker make-upje, nieuw luchtje etc. Wil er straks op mijn kraambed ook nog een beetje mooi bij zitten ;)

Deel Deze Pagina