bed klaar maken voor de bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by dds, Aug 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hoi dames!!!

Gisteren heb ik mijn bed "bevalling" klaar gemaakt, dus uit de kraampakket een soort plastic op mijn matras gelegd en een watten "deken" (lekker omslachting!!!) Maar het slaapt niet lekker! Telkens als ik me omdraai kraakt de plastic en het ademt niet.

Hoe hebben jullie dit?

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

Jun 3, 2008
    3,425
    1
    0
    dat plastic op je matras is een hel,
    haal (bij de hema) een waterdichte molton, dat slaapt veel lekkerder!

3. cybi

cybi Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,324
    0
    0
    Randstad
    Oef, ik vond het ook een ramp hoor. Veel te warm en zweterig!

4. Mon

Mon Fanatiek lid

Jul 6, 2011
    1,135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn bed bij de eerste helemaal niet voorbereid (uiteraard wel de klossen eronder). Maar wij hebben inderdaad ook standaard een waterafstotende molton (van de IKEA) op het bed liggen. Als de bevalling zich aandient zijn die matrasjes van het kraampakket er snel genoeg opgelegd.

5. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    Ik heb inderdaad ook zo'n waterdichte molton van de Action! Daar merk je niks van als je erop ligt, erg prettig.

Enige is dat ik me afvraag of die dingen een zooi vruchtwater kunnen tegenhouden. Weet iemand dit? Of moet ik er voor de zekerheid nog een kraammatras-ding onder leggen?

6. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik heb het er wel onder gelegd.. Ik durf het niet aan dat straks mijn matras misschien naar de knoppen is.. Ik heb namelijk géén idee hoeveel vruchtwater ik straks verlies:(. Ik heb de eerste 2 nachten niet zo lekker geslapen (deed ik toch al niet;)) maar ik moet zeggen dat ik vannacht prima heb geslapen, ik hoor het gekraak al niet meer..:)

Groetjes Chocotof

7. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

Jun 22, 2008
    720
    0
    0
    Bij de eerste ingeleid met 41+6. Vanaf 37 weken trouw op het krakende plastic gelegen. Nu heb ik alleen een babyzeiltje van mijn zoontje onder mijn gedeelte liggen. Bij het inleiden werden mijn vliezen gebroken en er kwam amper vruchtwater uit. Verwacht het nu dus ook niet schokkend veel. Daarbij de kans dat het met vliezen breken begint is zeer klein. Ik neem het risico dit keer wel.

8. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    wij hebben die van de action..
    ga nadat ik de slaapkamer heb uitgesopt deze week hem om het matras doen.
    ds nog geen ervaring mee maar hoor alleen maar positieve dingen gehoord.

9. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier ook eentje gehad van de Action en dat lag super. Met dat ding uit het pakket gleed ik bijna uit bed!

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Die waterdichte moltons (in elk geval die van de hema) zijn echt helemaal waterdicht. Ik heb er 1 op Thijmens bed liggen en hij heeft er een keer op overgegeven (en niet weinig ook!), kwam niets doorheen.

Ik had hem ook op mijn bed ivm bevalling, helemaal niet nodig gehad :)

11. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Dit heb ik dus niet. Ik vind het vreselijk liggen op zo'n plastic ding. Ik heb naast mijn bed een zeiltje liggen. Bij de vorige bevalling waren mijn vliezen gebroken. Ik voelde dit zo goed dat de eerste druppel al opgevangen werd. Ik hoop maar dat het nu dan weer zo gaat!

12. Lissymar

Lissymar Lid

Jan 15, 2011
    96
    0
    0
    Leerkracht in het vmbo
    Mijn schoonzus werkt in een verzorgingstehuis en ze heeft voor mij een onderlaken meegenomen voor incontinentie. Ga ervan uit dat dat best wel wat tegen moet kunnen houden :D

13. Bri

Bri Niet meer actief

Hier ook beide keren waterdichte molton van hema gebruikt. Daaroverheen nog wel een gewone molton en dan een hoeslaken, ik vond het anders toch nog een beetje zweterig.
    Zoon heeft ze nu op z'n bed, hij slaapt sinds kort zonder luier en dat is een paar keer mis gegaan. Molton vangt de hele plas prima op, zonder doorlekken.

Bij m'n tweede bevalling braken m'n vliezen trouwens op het moment dat ik m'n eerste perswee kreeg en ging klaarliggen om getoucheerd te worden. Ik kon helemaal niks, behalve blijven liggen terwijl die plons eruit liep. Het meeste werd wel opgevangen door het celstof matje, maar ik was toch blij dat ik zo'n waterdichte molton had, anders was m'n matras errug vies geworden.

14. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Uhuh, moet mn bed nog opmaken;).
    Heb een kraampakket, maar weet nog dat ik de vorige keer gek werd van dat gekraak. Slaapt niet lekker als je de hele tijd zakken chips lijkt te horen:p. Nu een waterdichte molton bij de action gekocht omdat ik er hier veel positiefs over las. Moet m er alleen nog steeds omheen doen:p

15. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb zojuist 2 badlakens erover heen gelegd en 2 hoeslakens. Hopelijk heb ik vannacht minder last.

16. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Heb die waterdichte van de Hema gekocht na een nachtje met dat plastic ding uit het kraampakket te hebben geslapen. Ideaal!

17. Mon

Mon Fanatiek lid

Jul 6, 2011
    1,135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je m al eens gewassen? Dan merk je namelijk dat de bovenlaag wel vocht opneemt, maar de onderlaag niet. Ding komt er altijd kleddernat druipend uit (maar misschien moeten we eens een nieuwe, beter centrifugerende wasmachine kopen).

Wij hebben op ons matras nog geen enkel vlekje zitten en ik heb tijdens een griepje aleens een keer een dusdanige zweetaanval in bed gehad dat het hele hoeslaken door en door nat was (ook een hele rare ervaring, maar dat terzijde). Is toen niets door het molton heen gegaan.

Ik ga het er maar gewoon op gokken. Voor de zekerheid misschien nog een handdoekje eronder, maar ik wil gewoon wel lekker kunnen slapen. Daarbij vraag ik me inderdaad ook af in hoeveel gevallen de bevalling begint met het breken van de vliezen. Ik denk dat je vaak eerst al wat voelt rommelen, dus dan ben je er nog snel genoeg bij.

18. RianneF

RianneF Bekend lid

Oct 31, 2008
    712
    0
    0
    Had bij mijn bevalling uiteindelijk tig van die matjes eronder en nog lag ik tot mijn schouder in het vruchtwater. Ik zou zeggen, neem het advies van de andere dames ter harte en ga om zo'n molton!

19. MC86

MC86 VIP lid

Jan 4, 2010
    5,333
    2
    0
    @ Mon: Ik heb hem nog nooit gewassen, want ik heb hem net :D Maar ik ga het er ook gewoon op gokken hoor. Waterdicht is waterdicht, toch? En inderdaad misschien slim om er voor alle zekerheid nog iets onder te leggen (wat niet kraakt), maar daar wacht ik toch nog eventjes mee.

De kans dat je vliezen eerst breken is klein (10%). Daarnaast is de kans dat je dan in bed ligt ook niet groot. Dus in totaal is de kans erg klein dat je je matras verpest ;)

20. RianneF

RianneF Bekend lid

Oct 31, 2008
    712
    0
    0
    Mijn eerste bevalling begon met het breken van de vliezen, toen ik in bed lag :D Ik hoor dus bij die 10%!

Share This Page