Hallo dames, Ik ben op zoek naar een creatief en leuk "projectje" voor mijn oudste dochter en mij. Ik zou het leuk vinden om samen een planbord te gaan maken, maar ben op zoek naar voorbeelden..... Dus hoop echt dat jullie met ideeen komen Met name waar halen jullie de kaartjes vandaan waar de activiteiten op staan? Lees het graag van jullie....
Ik wilde ook een planbord gaan maken met mijn dochter en wil gewoon kleine plaatjes uitprinten en die op een magneetje plakken. Als bord een whitebord gebruiken, kun je op tekenen en de magneetjes op plakken. Als voorbeeldje, op maandag haalt papa haar van school, dus op maandag komt er dan een magneetje met de foto van papa. Op woensdag hebben ze "fietsdag". Dan print ik een plaatje van een fiets uit en plak deze op een magneetje
Ik heb laatst een hele boel kaarten gehaald van internet. Deze worden vooral veel voor school gebruikt maar er staan wel wat dag activiteiten in die voor thuis kunnen. Het was de bedoeling om deze Uit te gaan printen en op karton te plakken en dan met een prikbord te gaan werken maar vond het zo'n klus dat ik het nog even uitstel Waren kaarten van didl? Volgens mij.
Mijn dochter heeft eigenlijk alles in haar hoofd. Ze weet welke dag van de week het is en wat ze dan gaat doen Nu is dat niet heel erg moeilijk hoor: maandag, woensdag en vrijdag psz en donderdag zwemmen! Oja, op maandag gaat mama volleyballen en dan gaat papa bedje brengen. Verder weinig standaard dingen. Maar ik zag een tijd geleden een leuk plan-whiteboard bij de Hema: weekplanner - HEMA
ja wij werken met een planbord. Maar dan met zwart wit picto's om het zo overzichtelijk mogelijk te maken ( mn kids hebben autisme, vandaar ) Maar er zijn ook een hoop kleurrijke picto's. Zoals Didle picto's. http://diddldagritme.jufnaomi.nl/index.php?act=main hier zwart witte picto's Sclera picto's En deze nog Juf Samantha: Een site vol lesideen en meer! Een bord kan je overal kopen. Ik heb het van internet vandaan. Best goedkoop. Ik heb een weekplanner gemaakt. ma t/m zondag En dan vooraan verdeeld in ochtend, middag en avond. Elke dag heeft hier ook een kleur. Is makkelijker. Maar goed, ik moet het heel gedetaileerd doen vanwege de duidelijkheid he
Wij zijn ook pas met pictogrammen begonnen voor onze zoontje en hebben ook een hele planbord gemaakt. Maar de hele planning van een dag past er geeneens op en het is best al wel een groot bord haha Maar zoals die voorbeeld van de Hema die net aangegeven is zal die niet duidelijk zijn voor een kind met autisme?
Ik geloof dat die van de hema niet zo heel groot is. Maar kan me in vergissen hoor Daarbij zijn die picto's van de hema in kleur. Zo zag ik net En dat is voor kids met autisme niet zo duidelijk. Zwart wit is dan wel weer heel duidelijk. Op pictomaat.nl kan je een heleboel krijgen wat betreft picto's en borden en alles eromheen. Ze heeft ook een forum www.kindmetautisme.nl Kijk daar eens op Mutti. Heel veel info te vinden of gewoon als je eens van je af wilt schrijven. Mijn oudste ( Erik ) zit sinds afgelopen maandag op het mkd