Verjaardag en ex

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door Fruitmoes, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Wat zouden jullie doen?
    We zitten in de scheidingsprocedure, we hebben regelmatig ruzie met elkaar, veel spanningen. Hij haalt dochter elk weekend op en mag haar regelmatig een dagje langer meenemen en eigenlijk elke week een paar uur eerder ophalen. Morgen vier ik haar verjaardag en dan komt er een klein beetje familie, maar wel 's avonds. Hij wil ook op haar verjaardag komen en haar dan 's avonds mee naar huis nemen, maar ik wil dit liever niet. Ik voel me dan totaal niet vrij om te praten met de visite (ook de visite ziet hem liever niet) en ongemakkelijk en bang. Ik heb hem voorgesteld om 2 uurtjes te komen en haar de volgende dag te halen, zodat hij ook kan zien hoe ze nou woont en dat het heus niet zo slecht is als dat hij het aan iedereen spiegelt en dan misschien ook eens ophoudt met zijn eisen en dreigementen en haar kan feliciteren etc. Hij mag haar echter wel donderdag ophalen, een dag eerder dan afgesproken in de voorlopige voorzieningen. Hij zegt: Waarom hou jij je bij mijn dochter weg en jouw familie mag wel komen, maar haar eigen vader niet? Elk antwoord dat ik geef telt niet, dus zeg ik daarna dat ik het niet weet dan zegt hij dat het dus blijkbaar niet waar is (Bijvoorbeeld de vraag: Waarom ik niet meer van hem hou?)
    Anyway, ik wil dus niet dat hij komt en haar dan meeneemt van haar eigen feestje. Hij mag wel 2 uurtjes max. komen en dan weer gaan, maar dat is niet goed genoeg. Maar dat weigert hij en nu blijft hij maar bellen. Ben ik dan echt zo onredelijk?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee hoor je ben niet onredelijk!
    Vind je eerder aardig haha vroeger ophalen.. Wat langer bij papa blijven enz

Jij heb hen een optie geboden zodat jullie allebei je 'zin' hebben wil ie dat niet..das dan pech... Graag of niet

3. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Nee hoor je bent niet onredelijk. Waarom zou je kindje na een drukke dag ineens nog ergens anders naar toe moeten. Na een feestje moet ze toch gewoon thuis naar bed kunnen gaan.
    Mijn ex mag ook altijd 2 uurtjes ofzo komen op de verjaardag van mijn zoontje. Hij probeert dan ook altijd eisen te stellen over hoe laat, hem meenemen etc. Afgelopen jaar ben ik wel wat aan zijn eisen tegemoet gekomen maar dat doe ik niet meer. Was voor ons heel onrustig dat hij al om 10 uur wilde komen en wij 's ochtends moesten haasten etc.

4. bengaaltje

bengaaltje Actief lid

19 apr 2012
    214
    1
    0
    NULL
    NULL
    Goh wat mag ik dan blij zijn dat ik mijn ex er nooit over hoor op de verjaardagen van de kids.
    Hij viert altijd later nog de verjaardag met ze.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

je bent zeker niet onredelijk!!!

Mijn ex zou eerst haar verjaardag een week eerder vieren, ik woon namelijk weer bij mn ouders thuis en daar is die simpelweg niet welkom.

Maar na alles wat die in de tussentijd geflikt heeft, gedreigd heeft en nog veel meer heeft die dr helemaal niet meer mogen zien! En ik heb erg geen seconden spijt van, hij gedraagd zich niet als en vader en is op dit moment gewoon een gevaar voor haar

Denk aan je kindje! Niet aan wat je ex wil! Het is HAAR dag!

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zou niet afwijken van de voorlopige voorzieningen. Als je daaraan begint dan vraagt hij het iedere keer. Het is niet in het belang van je dochter om na een spannende dag in een ander huis te slapen. Kan hij niet 's middags een uurtje komen? Of blijft hij dan plakken en krijg je hem niet meer weg? Misschien samen eten buiten de deur? Ik zou het niet combineren met de visite, je dochter merkt dan ook de spanningen. Het is haar dag!

Deel Deze Pagina