Hoeveel tijd rekenen wegbrengen/ophalen KDV

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Haags Zonnetje, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    Hoi meiden,

Ik ben benieuwd hoeveel tijd het kost om jullie kindjes te brengen/halen op de KDV. Ik bedoel echt op de KDV, dus met overdracht naar de leidsters en zo.

Ik ga binnenkort weer aan het werk en ben een beetje aan het plannen hoe ik het straks ga doen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Haags Zonnetje

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ach, in het begin ben je wel een tijdje bezig maar het is vaak het handigst om gewoon proberen zo snel mogelijk weg te gaan. Hier ging en gaat het zo:
    - ik haal zelf zoon uit maxicosi en doe jas uit
    - geef kind aan leidster (indien van toepassing met instructies maar dat is alleen als er wat is)
    - hang jas op en zet spullen in eigen mandje
    - zet fles en speen in koelkast
    - voeding op de plank
    - kus, zwaaien daaag!
    Alles bij elkaar maximaal 15 minuten. Nu met 10 maanden gaat het nog sneller maar dat komt ook omdat hij nu wat last heeft van verlatingsangst en als het te lang duurt dan hangt ie aan mijn been en moet ie huilen als ik weg ga. Dat is niet zo als ik heel snel weg ben.

Ophalen duurt bij mij altijd langer maar dat komt omdat de juffies van die gezellige kletsers zijn. Ik plof even op de bank (zoon komt dan snel aangekropen) en dan praten we nog even over van alles en nog wat (voornamelijk over zoon natuurlijk) maar eigenlijk zou dit ook vrij snel kunnen. Jas aantrekken duurt langer dan uit dus weggaan kost zowiezo meer tijd dan aankomen ;)

Oja, de echt belangrijke dingen zet ik in zijn boekje. Dan weet ik tenminste zeker dat ze het allemaal lezen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben ook binnen 15 minuten echt wel buiten. Waarschijnlijk wel binnen 10 als er niks bijzonders is.
    Ik breng mijn zoontje op de groep (eerder gaf ik hem aan een leidster). Even de bijzonderheden doorspreken, spullen (tas/jas) opruimen. en weer naar buiten.

Ophalen duurt hier ook iets langer. Vaak speel ik nog even met hem, om de overgang naar huis te maken. Even praten met de leidsters over de dag. Dat duurt snel 15 minuten. Maar dat kan sneller als ik haast heb..

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Vooral de eerste keren duurt het wat langer, want je moet zelf wennen, eventueel nog wat extra uitleggen, etc. Zou er zeker 20 min. voor tellen.

5. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Hier ook zo'n 10 minuten maar dat komt meer omdat ik nog even klets. Ik schrijf alles wat veranderd is in zijn schriftje dus die overdracht hoef ik niet te doen want die lezen ze meteen in de ochtend alleen wanneer hij zijn laatste fles op had etc en dan weg dus kan in 5 minuten maar vind het voor mijzelf fijn om het rustig aan te doen

6. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Halen ben ik altijd super snel.. Mijn zoontje ziet mij aankomen, rent heel hard op mij af en halverwege denk hij oh mijn jas en draait zich om en gaat zijn jasje halen.. :) Dan vraag ik hoe het gegaan is terwijl ik hem zijn jasje aandoe en dan gaan we. Ik denk 5 minuten max. Halen ben ik ook vrij snel, tenzij er iets bijzonders is. Op het moment heeft hij weer iets meer moeite met het afscheid (komt denk ik door de spanningen die er op het moment zijn) maar ook dan denk ik maximaal 10 minuten. Ik kom binnen hang zijn jas op en zet hem aan tafel/geef hem aan de leidster. Dan gaat hij zwaaien en dan ga ik..

7. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier ook max 5 min als er geen bijzonderheden zijn.

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

5 minuten met brengen en 5 tot 10 met halen. Halen duurt altijd net wat langer omdat ik altijd even rustig Tobe knuffel, vraag hoe het is gegaan en een beetje met de andere kindjes praat. Brengen is altijd 'hier is ie, ja het gaat goed met hem, tot vanmiddag!' met nog een kus en dan zijn we weer weg...

Maar het is max 15 minuten fietsen naar de universiteit, maar we doen er nu 40 minuten over voordat we er zijn. Komt vooral doordat het kinderdagverblijf ruim 5 minuten terug is en dan dus nog 20 minuten naar de universiteit. En voordat we Tobe in de bakfiets hebben enzo (met maxicosi en al)...

9. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik als juffie van een kdv wij zeggen al reken op minimaal 10 minuten. want het kan ook zo wezen dat de jufie's in gesprek zijn. of dat er dingen gevraagt en gedaan moeten worden

Deel Deze Pagina