Hoe doe jij dat met deze warmte???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mamaikke0604, 28 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Mijn lieverd ligt alleen in haar rompertje in bedje. Ze is anders zo klam. Vind het zoiezo zo zielig hoor voor die kleintjes :( Weten zich geen raad... arme schatten.

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier kom ik even op terug :cool:

Lars is vanaf vanmiddag 3 tot net wakker geweest.... huilen in bed dat het niet mooi meer was! Uit bed was alles goed en ging hij rustig spelen. Een paar keer weer geprobeerd in bed, maar nee hoor! Het is er ook zo warm :(
    Nu ligt hij al zo'n half uurtje te slapen gelukkig. Ik hoop maar dat het iig vannacht goed gaat.

3. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb juist het idee dat mijn zoon meer slaapt vandaag...

Normaal gesproken slaapt hij niet heel veel overdag, altijd maar korte slaapjes. Nu heeft hij vanmorgen 1,5 uur geslapen, vanmiddag wel een korte van 30/40 minuutjes (deze 2 in zijn eigen bed), maar vanavond heeft hij ineens van 17 tot 19:30 uur geslapen :$ Wel bij uitzondering in de box omdat het boven in de loop vd middag zo warm werd.

Gelukkig is hij tussen de slaapjes wel gewoon alert. ;)

Hij ligt hier ook al de hele dag in een dunne romper met korte mouw.

In bed doe ik wel een lakentje over zijn benen, maar die schopt hij weg. Afhankelijk van hoe warm het zo is als ik naar bed ga, leg ik hem wel of niet in de zomerslaapzak.

Toen hij zo oud was als de baby van TS, was het ook warm (met de pasen). Toen had ik hem overdag in een romper korte mouw met heel dun broekje en 's avonds (toen was het 's nachts natuurlijk wel kouder, al bleef de warmte wel lang in huis hangen) in een romper met lange mouw onder lakentje (en 's nachts nog een dun dekentje over zijn benen) .
    Ik denk dat ik hem overdag ook wel zonder broek had kunnen laten liggen, maar dat durfde ik niet zo goed... :)

4. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Zoonlief is hier net 6 maanden en slaapt nu alleen in een romper zonder mouwtjes. Er ligt wel een lakentje over hem heen, maar die trapt hij er meestal af. Hij heeft het echt zo warm, die arme pop. Het is 30 graden op zijn kamertje en niks helpt om het te koelen :(
    Weet iemand hoeveel zo'n mobiele airco kost? Ik nam vanmiddag zijn temp. op om te meten of hij misschien niet lekker was (huilerig enz.) en die was toen 38 graden. Maar of dat nou van de hitte is of omdat hij niet lekker is :S

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

die van ons was 300 euro..

6. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Mijn zoontje slaapt in romper met lange mouwen en dun zomer slaapzak. Het is 24 graden op zijn kamer.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier idem, lakentje niet al te strak er over. Hier is het ook zo'n 26 graden op de kamer met de waaier aan. Yuk

8. carmen78

carmen78 Actief lid

22 aug 2010
    122
    0
    0
    Overdag alleen een romper aan en tegen de avond krijgt hij een heel erg dunne broek aan ( soort legging maar voor jongens).
    Hij ligt overdag in de wandelwagenbak in de woonkamer omdat het daar maar 23 graden is. Ik mocht hem niet meer inbakeren met dit weer. Hij voelde ook klam aan toen we het hadden gedaan. Nu doen we een hydrofiel luier om zijn armen als inbakertruc en 's avonds een lakentje over hem heen.

9. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Mouwloze romper en een ventilator aan, want het was 29 graden op zijn kamer :| arm schaap, wat een dramanacht.

10. Joepie25

Joepie25 Actief lid

4 dec 2008
    112
    1
    0
    Mijn zoontje is ook 7 weken en die zweet wel misschien een uitzondering hoor.
    Ik verkleed hem meerdere keren. Gisterochtend was het iets "frisser"en had hem toen een zomper zonder mouw en t'shirt korte mouw met broekje. Toen het s'; middags zo heer werd alleen een romper zonder mouw. Later die dag broekje erbij aan wel een luchtige. Wij hebben sinds maandag airco de de kamer is gekoeld als we naar ben gaan (gaat uit als hij gaat slapen) en slaapt dan in 1delig pyjama en zomerslaapzak. Hij heeft prima geslapen.

11. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Die van ons is wel wat ouder maar wij deden haar alleen een romperhemdje aan de hele dag ook in bed. Maar ze heeft ook af en toe beneden wat hazeslaapjes gedaan... we hebben schuine daken met dakramen en het was zo ongelooflijk warm boven... Vanacht hemdrompertje en slaapzakje.

12. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Lars lieten we lekker in zijn rompertje zonder mouwen liggen. Overdag veel in de box (slaapkamertje was veel te heet) en voor de fles wel gewoon ff op schoot.
    s Nachts slaapt hij ook in een rompertje zonder mouwen en onder een lakentje, maar dat lakentje is s morgens meestal weggetrapt ;)

13. Moedervan2boys

Moedervan2boys Actief lid

28 jun 2011
    190
    0
    0
    full time, stay at home moeder.
    overijsel
    Ik ben bevallen in een hitte golf 2 jaar geleden en wij deden onze kleine man in een rompertje in een zomerslaapzak of gewoon in zijn t shirtje zonder slaapzak....

succes ermee want gezellig zijn ze niet met die hitte zelfs niet nu deze 2 is...;)

14. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Mijn meisje slaapt in een rompertje en een lakentje over.
    Gisteren eerst nog wel in de slaapzak, maar het is er inmiddels 26 graden dus dan maar even zo.

15. Mama213

Mama213 Lid

17 jun 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter (2 mnd) sliep in een rompertje met spaghetti bandjes. Dat ging prima, ze heeft het altijd erg warm, dus ze had het zeker niet te koud. In de wieg wel onder lakentjes gelegd, maar die heeft ze van zich af getrappeld... Te heet denk ik:p.

In de week dat ze geboren is (april) was er ook een soort hittegolf.
    Toen deed ik temperaturen als ik het niet zeker wist... Heb je iig zekerheid. Vond ik zelf wel prettig.

16. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    Onze dame was maandag 3en halve week ze heeft de hele dag in romper gelegen ook in maxicosi (met een stukje buiten de auto had ik t maxicosi dekje over haar heen voor de wind) en met t wandelen lag ze in de kinderwagenbak in romper en een hydrofiele luier als lakentje is prima gegaan en met voeden ook een hydrofiel luier op mn arm anders zweette we zo samen

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

die van mij lagen met die hitte dinsdag gewoon allebei in hun luier in bed :) was echt te warm boven. Sam had eerst nog een rompertje aan maar die was helemaal klam. heb ze dus lekker bloot in bedje gelegd met een laken :)

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Mijn jongste dochter is bijna 8 weken en die lag van de week on een romper met spaghettibandjes en smiddags in d'r luier.
    En dan in de wipstoel want die is van badstof materiaal wat niet dik is, soort hangmat zegmaar. Ideaal want matras en boxkleed = zweten.
    Zweten doet mijn 7 wkn baby dus ook!

19. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    ik had miin meisje in een luier met een nat washandje waar ze op kon sabbelen en mee spelen
    was echt niet te doen voor die kleintjes die hitte!

20. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij deden altijd een romper aan hoe warm het ook was.s'nachts een lakentje eroverheen. het zweet kan zo koud opdrogen.

met elke verschoning een schone droge romper aan.

inderdaad met de fles geven een handdoek ofzo ertussen leggen en standaard meer water erbij.

op het heetst van de dag beneden laten slapen in de kinderwagen of campingbedje.

s'ochtends vroeg lekker ff buiten gaan wandelen en alles tegen elkaar opzetten. daarna alles dicht, rolluiken enzo ook en lekker binnen blijven.

een dikke badhanddoek op het boxkleed om op te liggen.

dat is het eerste wat zo in me opkomt.

Deel Deze Pagina