Yep! Ik doe handdoeken/theedoeken/ondergoed/hydrofielen/washandjes/slabben/vaatdoekjes allemaal bij elkaar op 60 graden. Daarna in de droger (muv mijn strings ) Kleding; donker/licht/wit/rood apart van elkaar en op 30 graden Kleding; wol en hele fijne stof; kort programma en koud Beddengoed ook op 30 graden en soms keertje op 40. rest van de kleding en beddengoed niet in de droger ivm krimpen/kreukelen (scheelt strijken )
Hier draait nooit een halve wasmachine dus ja ik gooi alles bij elkaar. Lekker belangrijk, op 60 graden gaan toch alle bacterieen dood dus ach Ik draai drie soorten was: handdoeken, theedoeken, vaatdoekjes, ondergoed, sokken, beddengoed: 60 graden fijne was (gewone kleren dus) donker: 30 graden fijne was wit en lichtgekleurd: 30 graden That's it en het gaat eigenlijk altijd goed.
lichte was op 30 graden (bijna allemaal wit...af en toe lichtroze of lichtgrijs) donkere was op 30 graden en handdoeken/theedoeken, washandjes, vaatdoeken, zakdoeken, beddengoed en ondergoed op 60 graden.
Ondergoed, sokken, handdoeken e.d. 60 graden Kleding 30/40 graden Beddengoed 60 graden Wasbare luiers 90 graden Lichte was 30/40 graden Huisdierenkleedjes 30/40 graden Dat was het wel zo'n beetje denk ik..
Alles - gemixt - op 40 graden. Handdoeken gaan hier meestal ook bij. Alleen lakens was ik apart op 60 à 90 graden. En als er dan badhanddoeken en -matjes zijn die gewassen moeten worden, gaan die er mee in. Alleen "handwas" - ultrafragiele dingen - was ik apart op een kort programma. Maar dat is zo es 1 à 2 stukken per maand ofzo. Ik heb hier 1 à 2 machines "mixed" per week. Ik ga echt niet zitten wachten tot ik een volledig machine wit heb, want ik heb misschien 5 witte stukken in mijn kast hangen.
gekleurde was (licht en donker gewoon bij elkaar) op 30 graden witte was op 30 graden handdoeken op 30 graden beddengoed op 60 graden
Ja. Ik was de handoeken theedoeken en schoonmaakdoekjes ook zonder wasverzachter. Dan nemen ze veel beter vocht op! En op 95°
Onze kleding en die van Beer 40 graden, alleen hoofdwas met wasverzachter, niks in de droger. Rompers, slaapzakken, onderlakens, handdoeken, theedoeken, washandjes, lichte kleur ondergoed, lichte sokken: 90 graden hoofdwas-voorwas, in de droger. Beddengoed, hoofdwas 40 graden wasverzachter, niks in de droger. Mijn man zijn werkkleding, sokken, hemden, onderbroeken 90 graden hoofdwas/voorwas met wasverzachter in de droger. Soms gaan de witte rompers of slaapzakken mee met de kleding-was, maar dat is afhankelijk van hoeveel er in de mand ligt.
Kleding op fijn programma 30 graden Beddengoed op 60 graden Theedoeken, keukenhanddoeken en washandjes op 60 graden Handdoeken van het douchen op 40 graden
Eigenlijk alles op 40 graden. Behalve dat wat op 30 graden moet. Bacteriën kunnen ook niet goed tegen wasmiddel en het chloor dat van nature al in water zit, dus ik weet niet of het echt zo'n verschil maakt tussen 40 of 60. 90 uiteraard wel, want de meeste ziekteverwekkers gaan pas echt dood vanaf 70 graden (pasteuriseer temp,)
Dat weet ik niet maar de bacterieen zitten dan wel al verspreid door al je wasgoed, ook hetgeen wat je niet in de droger gooit...
Doden niet, wel inactief maken (voor een korte tijd). Mits je het droog genoeg maakt. Zonder vocht kunnen ze ook niet overleven. Maar als je heel logisch nadenkt en bacteriën zouden niet doodgaan of verwijderd worden na het wassen, dan gaat je kleding toch naar een keer of 10 dragen vreselijk stinken? Want geloof maar dat bacteriën nare luchtjes achter laten. Dus het zal allemaal best meevallen met die bacterien op kleding na het wassen.
Witte kleding 40 graden,.gewone was. Donkere en.gekleurde kleding ook 40 graden. Handdoeken, beddengoed en babydoekjes/spuugdoeken op 60 graden. En de echt goede, dure kleding was ik op fijnwas 30 graden, dan centrifugeert hij niet.
Wit op 60 gr met inweken en voorwas + biotex Donker op 40 gr, soms 60 Bont op 40 gr Handdoeken 60 of 95 gr Poetslappen, thee en handdoeken 95 gr Beddengoed op 60 gr met inweken en voorwas Spijkerbroeken 60 graden Witte was is goed om af en toe heet te wassen, blijft het helder van!
Kleding 40 graden ondergoed 60 graden beddengoed 60 graden handdoeken 60 graden nieuwe kleding 30 graden
Donkere was,zwart enspijker etc... op 50graden Licht bonte was 50 graden bonte was roze,rood,oranje, etc...50 graden beddegoed 60 graden overhemden 60 graden wittewas ,handdoeken, washandjes, vaatdoeken, keuken en theedoeken, wit ondergoed witte sokken op 90 graden Ik pas dan ooknog het toerental aan per was