Alles bij elkaar, (heb niet zoveel wit om het te scheiden, dan draai ik met wit 1/3 wasmachine vol, vind ik zonde....) Alles op 30 Spijkerbroeken doe ik wel apart op 30 of 40 Beddengoed, handdoeken, badmat op 60
Gekleurde kleding afhankelijk van viesheid/geur: 40 graden en bij minimaal 40 graden snelwas. Handdoeken, ondergoed, sokken: 60 graden en 1 x per maand de handdoeken op kookwas. Witte kleding: 40 graden met voorwas (voor het witte) Beddengoed: 40 graden Matjes en dweilen op 60 graden.
Ik was nieuw gekleurd spul ook in azijn (en tegen de lucht een klein beetje waspoeder) en fijne stofjes met biotex
Ik doe witte t shirts van vl die hij onder overhemden draagt nog wel eens met voorwas en inweken.. Dan blijven ze mooi wit zonder gele okselvlekken!
Hier gaat alles apart. witte was donkere was roze/rood lichte was (lichtgroen, lichtgeel etc) spijkerbroeken apart Alles op 30 graden, behalve handdoeken, die op 60 graden. Elke maand een kookwas (oude vale handdoeken) 90 graden.
Witte was op 40 of op 60 graden afhankelijk van hoe vuil het is. Bonte was incl. handdoeken op 30 graden
Hoe ik was. Alles gaat hier door elkaar en ik was meestal op 40 graden. Mijn moeder heeft altijd kritiek waarom doe je niet wit bond en fijne was. NOOIT gedaan. Te lui daar voor. En toch is de kleding prima hier wel wat valer dan het gemiddelde kleding stuk. Waspoeder bont is meestal ( de zeep) soms vloeibaar. Toch maar eens wat netter met mijn was gaan worden. ( wel is het schoon) dat vind ik het belangrijkste.
Handdoeken op 30 graden vind ik vies.....ga eens onder de douche en zet je thermostaatkraan op 30...... dat is lauw.....afwassen doe je ook op hogere temperatuur toch..... ik vind een handdoek die elk stukje lichaam heeft gevoelt minstens op 60 graden gewassen moet worden.....daar verbaas ik me echt over dat er mensen zijn die ze op 30 graden wassen.....maar een ieder zijn ding.....
Azijn is een natuurlijke wasverzachter. Ik heb het ook een tijd gedaan, maar vindt mijn ecologische merk toch beter werken.
Ik rommel eigenlijk maar wat aan. Ik heb van mijn mama geleerd: -handdoeken en ondergoed op 60 graden. -De rest op 40. -Wit, donker en bond gescheiden. Echter ben ik erachter gekomen dat sommige kledingstukken op max. 30 mogen, en dat BH's eigenlijk niet in de wasmachine mogen of in de droger. (Niet dat ik dat doe of zo. Ik gooi ze er gewoon bij ) Dus ik klungel maar wat. Soms alles op 30, dan toch alles op 40. Ondergoed eigenlijk op 60 tenzij ik niet genoeg ondergoed was heb, dan op 40. Enzovoort, enzovoort.
Wit en gekleurde was (kleding) op 30 Witte en donkere handdoeken (ook keuken doeken) op 60 Beddengoed ook op 60
Dat weet ik, van die wasverzachter. Maar iemand schrijft hier dat ze haar was in azijn doet omdat dat 99% van de bacterien doodt. Maar dat geldt alleen voor pure azijn. Dus nam ik aan dat ze i.p.v. water azijn in haar wasmachine deed.
Wit op 60 Bonte was op 40. Donkere was op 40 Handoeken/ beddengoed/ vatendoekjes op 60. Hondendeken en speelgoed op 60 Kleding wat niet vies is maar gedragen was is wel eens op 30min programma. Ruikt t wel weer lekker fris Hier zelden gekrompen of vale was. Draai op de 60º was na alles op verkort programma. Ipv 2.5 - 1, 5 uur.
Wit op 60 graden met poeder. Ik heb witte handdoeken, dus altijd wel een volle trommel witte was. Licht bont op 40 graden met vloeibaar. Als ik te weinig heb vul ik aan met de witte handdoeken. Donker bont op 40 graden met vloeibaar. Zwart op 40 graden met schoonmaakazijn. Blijft het mooi zwart van. Alle keukentextiel en wc-handdoekjes op 95 graden met vloeibaar. Beddengoed gaat bij mij met de betreffende kleur mee. Dat is dus licht of donker of wit. Nooit wasverzachter en alle wasmiddelen doe ik in een bolletje tussen de was.
Alles gaat hier op 60 graden, ook alle kleding Puur doordat het eco programma automatisch op 60 graden staat en ik te lui ben meer knopjes in te drukken Handdoeken, theedoeken en vaatdoeken gaan wel op 90 graden.