Ik wil graag (kunst)grasmatten voor in onze tuin. Even wat vraagjes: - kan je grasmatten op tegels leggen? - wie heeft ervaring met kunstgras - wie heeft er een kunstgras tapijt liggen? En hoe zit dit met regen? En wie weet of action nog de kunstgras tapijten verkoopt? Andere tips/ervaringen zeker welkom!!
ik heb het gehad maar was er geen fan van. als het regent blijft het lang nat. en als de zon schijnt wordt het heel heet. wij hadden het over onze vlonders liggen zodat onze kids geen splinters kregen. we hadden verschillende soorten. van heel goedkoop naar heel duur maar allen hadden dit. Ik ben er helaas geen fan van. volgens mij verkoopt de lidl het eens in de zoveel tijd. Action geloof ik niet.
wij hebben een grasmat van de intratuin ... kost wat maar dan heb je ook echt wat !! het ligt er bij ons nu al 4 jaar en ziet er nog uit als nieuw .,. ligt wel in het zand zo kan water er sneller weer doorheen en weg eigenlijk iedereen die bij ons komt is positief .. geen vieze broeken en het voelt ook lekker aan niet hard en plastic achtig maar goed het koste ook wel meer dat dat van de action of lidl maar dat van ons kan volgensmij nog zeker 10 jaar mee ... ziet er nog uit als nieuw ook lekker om zwembadje op te zetten is gelijk niet zo hard en gaat niet stuk wij zijn er super blij mee !!
Wij hebben het er nu een maandje inliggen, ik vind het echt heerlijk. Het is snel droog, lekker zacht, kids worden niet vies en je hoeft het niet te onderhouden en toch blijft het mooi groen. Wij hebben het ook op zandliggen, dan een speciaal worteldoek en daarop het gras. Goede grasmatten heb gaatjes in de inderkant om het water weg te laten lopen. Wij hebben wel 25 euro per vierkante meter er voor betaald maar ben er echt heel blij mee.
Afgelopen week had Action ze nog wel, mits ie op dit moment niet op=op is geworden. Je moet er niet te veel van verwachten en het is gewoon grastapijt in 2 verschillende motieven.
We hebben nu 6 weken kunstgras liggen in de tuin. Ideaal echt het droogt heel snel, het is lekker zacht, zwembadje erop en daarna even opborstelen en het is weer als nieuw. Ja er zijn zoveel voordelen Enigste kleine nadeel is dat als de zon hele dag erop staat het nog wel warm kan worden. Wij hebben kunstgras van 37,50.
Je hoort er zand en lava onder te leggen dan heb je ook geen last van slechte waterdoorlatendheid, je hebt nep kunstgras en daar zitten niet genoeg gaatjes in dan loopt het ook slecht weg dus ik zou kgr ook nooit op tegels leggen dan verliest het zijn goede eigenschappen (waterdoorlatendheid, demping ed. Ook word aangeraden om het in te zanden dan blijft de vezel rechtop staan dit kan ook met rubber maar dat is wel een zooi vind ik... Wij verkopen kunstgras en hebben het dus ook zelf in de ruin liggen, moet elke week goed borstelen, zout strooien (alg ed) en jaarlijks onderhoud laten plegen dan blijft het mooi...